Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-25, 11:35
  #1
Medlem
KeyboardCat123s avatar
Halloj

Var precis på resa i Asien och insåg hur otroligt kul det skulle vara att studera en termin där (japan/korea/thailand), kanske tom stanna kvar efteråt och jobba/bo där permanent om man får ett internship. Enda problemet är dock att jag redan är inne på sista året på civilingenjör data så det skulle innebära att jag får dras med några konsekvenser som följd;
  • Färdig civilingenjör som inte vill börja jobba efter färdigt exjobb, vad tycker företagen om det?
  • En rätt så stor lucka på mitt CV på några månader efter färdigt exjobb pga konstiga terminstider i asien, kan gå att lösa med typ sommarjobb dock.
  • Missar den "vanliga" anställningsperioden mellan september-mars då de flesta företagen rekryterar ingenjörer

Andra alternativet är att börja på något internationellt företag (direkt efter exjobb) som även finns i asien och via dom börja jobba där borta. Vilket alternativ tror ni på flashback är bäst att välja?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback