Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-25, 11:08
  #1
Medlem
Hallåj!

Mina föräldrar har försökt få mig att åka på kryssning i Karibien i typ 10 år så nu har jag äntligen slagit till och bokat en resa med Celebrity Cruises i West Caribbean. Det är en Aquaclass hytt.

Jag undrar vilka tankar, erfarenheter och råd ni kanske har att dela med er på det här ämnet?

Allt ser ju väldigt fint ut och jag har sett bilder från mina föräldrars resor men själva bokningen och hemsidan är ju cancer. Blev massa besvär för att jag har åäö i namnet, när man ska fylla i mellannamn så ryms det inte eftersom fältet är så litet etc etc..... Fått ringa supporten 3 gånger bara för att få till bokningen och mitt konto på sidan.

Jag hoppas helt enkelt de är bättre på att ta hand om passagerare än de är på att göra hemsidor!
Citera
2016-10-26, 22:12
  #2
Medlem
celebrity?
Citera
2016-10-26, 22:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaskurmoppen
Hallåj!

Mina föräldrar har försökt få mig att åka på kryssning i Karibien i typ 10 år så nu har jag äntligen slagit till och bokat en resa med Celebrity Cruises i West Caribbean. Det är en Aquaclass hytt.

Jag undrar vilka tankar, erfarenheter och råd ni kanske har att dela med er på det här ämnet?

Allt ser ju väldigt fint ut och jag har sett bilder från mina föräldrars resor men själva bokningen och hemsidan är ju cancer. Blev massa besvär för att jag har åäö i namnet, när man ska fylla i mellannamn så ryms det inte eftersom fältet är så litet etc etc..... Fått ringa supporten 3 gånger bara för att få till bokningen och mitt konto på sidan.

Jag hoppas helt enkelt de är bättre på att ta hand om passagerare än de är på att göra hemsidor!

http://www.cruisecritic.com/reviews/...CruiseLineID=9
Citera
2016-11-06, 23:11
  #4
Medlem
Pungsnoppens avatar
Mestadels par och pensionärer.
Kan inte klaga på mat och dryck. Utöver alla måltider och bufféer som ingår så finns det ett par restauranger som kostar lite extra men som helhet känns kryssningar med dessa fartyg som flytande galleria. Kan kännas att man blir exponerad allt för mycket med diverse företag och reklam som finns ,kapitalism.
Coca Cola, diverse väskemärken, klockmärken, hamburgerhak.
Blir för mycket in youre face.

Man kan boka diverse sightseeing tours i fartyget om man vill dra på sånt vid varje stopp. Kostar något mer än om du själv drar runt. Smaksak.

Men som sagt mest par och pensionärer.
Samma musik dag in dag ut och inget nytt från 2010+.
Minns jag rätt var det mycket 70-80tals musik när jag åkte.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2775293

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback