Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-25, 08:30
  #1
Medlem
Carl Serungs avatar
http://www.skd.se/2016/10/24/assiste...e-handikappad/

Ett allvarligt missförhållande har rullats upp när det gäller assistensen till en handikappad man. Den drabbade har förnedrats med fisar i ansiktet, fått en kökshandduk för munnen när han varit ledsen och tvingats lyssna på när assistenterna talade illa om hans föräldrar.

När ledningen satte in ett akut möte efter att vissa saker framkommit blev ytterligare missförhållanden kända.
Två assistenter berättade då att en tredje assistent brukade fisa mot den hjälpbehövande och skratta. Detta förekom även när personen skulle matas. På kvällen när mannen skulle lägga sig brukade assistenten fråga om hon skulle värma sängen, och därefter krypa ned och släppa sig.


Är detta någon ny form av vård som jag har missat? Vem är den fisande kvinnan?
__________________
Senast redigerad av Carl Serung 2016-10-25 kl. 08:35.
Citera
2016-10-25, 08:34
  #2
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Var det inte i nordvästra Skåne, tyckte jag hörde om det på radio Babbehus.
Citera
2016-10-25, 08:35
  #3
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Var det inte i nordvästra Skåne, tyckte jag hörde om det på radio Babbehus.
Jo, i Åstorp.Det där med att värma upp sängen genom att fisa verkar ju ändå lite finurligt.
Citera
2016-10-25, 08:41
  #4
Medlem
Addhocs avatar
Helt otroligt, elakheten har ingen gräns..
Om man väljer ett sådant yrke kan man väl tänka sig att man trivs med omvårdnad av andra människor, men tydligen inte. Pissråtta till kvinna.
Citera
2016-10-25, 08:43
  #5
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Helt otroligt, elakheten har ingen gräns..
Om man väljer ett sådant yrke kan man väl tänka sig att man trivs med omvårdnad av andra människor, men tydligen inte. Pissråtta till kvinna.
Ja ett synnerligen märkligt beteende. Hon har säkert filmat och lagt upp någonstans.
Citera
2016-10-25, 08:57
  #6
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja ett synnerligen märkligt beteende. Hon har säkert filmat och lagt upp någonstans.

Och man ska inte glömma att nämna de två andra fånen (läs assistenterna) som inte satt stopp för detta tidigare.
Citera
2016-10-25, 10:21
  #7
Avstängd
Det borde vara obligatoriskt med intelligenstester för att arbeta med människor inom alla områden. Borde även vara det för att få skaffa barn men det är väl också en utopi.
Citera
2016-10-25, 10:23
  #8
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet
/Moderator
Citera
2016-10-25, 10:50
  #9
Medlem
Carl Serungs avatar
Har vi någon från nordvästra skåne? Någon som har "hört snacket" så att säga?
Har nu visualiserat detta och det är mycket märkliga bilder som kommer upp i mitt huvud.
Citera
2016-10-25, 10:53
  #10
Medlem
Micke93.s avatar
Hahaha, fan vilken idé. Blir jag hemtjänst en dag ska jag fan lägga av en hel jävla del brakare
Citera
2016-10-25, 10:57
  #11
Medlem
Doodis avatar
För en gångs skull så låter det inte som ett brott som är typiskt för invandrare, utan snarare för en överviktig, vita sopor-skånekärring. En ung sådan, så det kanske borde vara tös, men jag tycker att det låter för sockersött för ett sånt här fall, så kärring får det bli.


Idioten ska naturligtvis hängas ut offentligt, så kom igen nu alla skåningar; vem är äcklet?!
Citera
2016-10-25, 10:58
  #12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
För en gångs skull så låter det inte som ett brott som är typiskt för invandrare, utan snarare för en överviktig, vita sopor-skånekärring. En ung sådan, så det kanske borde vara tös, men jag tycker att det låter för sockersött för ett sånt här fall, så kärring får det bli.


Idioten ska naturligtvis hängas ut offentligt, så kom igen nu alla skåningar; vem är äcklet?!
Ja, det hela är mycket märkligt. Det blir verkligen lyteskomik över det här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback