Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-23, 11:37
  #13
Medlem
japanskbruds avatar
blendtec ska väl va bäst .. verkar som man kan slänga ner vadsomhelst i dom. Tror inte man ska hänga upp sig för mkt på hur många watt det är, utan mer konstruktionen som helhet. Finns garanterat urkass skit som har 1500 , som blir utklassad av en 5 gånger dyrare med 800.
Citera
2017-03-24, 09:34
  #14
Medlem
klimathotets avatar
Måste det stå att en mixer kan krossa is för att den i praktiken ska kunna det?
Citera
2017-03-25, 03:23
  #15
Medlem
klimathotets avatar
Vilken ska jag köpa av dessa?

Wilfa BL-1200

http://cdon.se/hemelektronik/wilfa-b...lver-p30518279

OBH Nordica Blender Pro Mix

http://cdon.se/hemelektronik/obh-nor...-mix-p29152840
Citera
2017-03-25, 10:39
  #16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Måste det stå att en mixer kan krossa is för att den i praktiken ska kunna det?

Nej, det beror ju på andra saker också. Jag har länge haft en ganska klen Philips-mixer där det inte står något om att krossa is, men jag har ändå använt den till det. Det är väl mer ett sätt att säga att "den här mixern är kraftfull". "Is" säger ju inte så mycket, är det iskuber, småbitar eller isflak... Förmodligen får de klenare varianterna problem med större isbitar. I dag har jag en stor klump till mixer från KitchenAid och jag kan inte påstå att just krossa is är något jag använder den till så ofta, men det är inga som helst problem att göra det.
Citera
2024-04-16, 16:55
  #17
Medlem
rovmuns avatar
Har haft mixer en cotech från clasolhsson och sen en Bosch och båda har gått sönder efter 2-4 år och då rätt sällan använda. cotechen dog motorn biwchen så började den läcka mellan behållaren och sen sprak plasten.
Så nu är jag trött på skit. Jag skulle gissa på att den använda 1-2 ggr i veckan.

Har en stavmixer av märket bamix som jag är mycket nöjd med kvalite utan massa junk.

Vad ska man satsa på bordsmixer .
Finns det något prisvärt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback