Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-01-04, 08:07
  #49
Medlem
Något har hänt internt i SD på Gotland. Efter det att de två i fullmäktige lämnade efter "hat och hot" från vad Kaj Lundmark kallade högerextremister så verkar på något sätt proppen gått ur. I alla fall om man tittar på SD Gotlands facebook. Det verkar vara någon ny ivrig som sköter den: https://www.facebook.com/Sverigedemo...24587/?fref=ts

SD representanten i fullmäktige har lämnat in en interpellation som skall besvaras nästa möte.

Vad gäller uppmärksamhet fick min interpellation och den långvariga debatten på senaste fullmäktige relativt stor uppmärksamhet. Däremot tycker jag inte att någon har debatterat emot mig i sak och argumenterat mot mig. Däremot har det uppstått en debatt kring mediernas roll som fortfarande pågår.

Här är lite om debatten på fullmäktige och vad som sades: http://mulleriklinte.bloggplatsen.se/

Om jag får säga det själv så tycker jag att jag klarade debatten som varade länge i fullmäktige hyggligt med tanke på hur pass nervös jag var.
__________________
Senast redigerad av hannes.muller 2017-01-04 kl. 08:09.
Citera
2017-10-06, 07:02
  #50
Medlem
Det är som att en röta gått in i SD Gotland som man har svårt att bli av med. Nu i år under almedalsveckan förstod jag att denne Kaj Lundmark som ju försvann när han gjort bort sig vid den anmälda gruppvåldtälkten nu är på väg tillbaka somm representant för SD - nu som riksdagskandidat om nuvarande ordförande Lennart Pettersson och SD Distriktet får som de vill.

Detta har fått till följd att SD nu angripit mig på fullmäktige och jag i min tur försöker göra kaoz med dom.

SD på Gotland har på senare år haft en historia av avståndstaganden mot personer som försöker motverka asylpolitiken och dess följder utan att själva stå på sig politiskt för SD och SD´s väljare för att bli accepterade av PK-etablissemanget.

Nu var det en person som jag tycker står i stor personlig tacksamhetsskuld gentemot mig som "höll i kniven" och angrep mig å SD Gotlands vägnar vilket faktiskt gjort mig ursinnig.
Citera
2017-10-07, 07:32
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Det är som att en röta gått in i SD Gotland som man har svårt att bli av med. Nu i år under almedalsveckan förstod jag att denne Kaj Lundmark som ju försvann när han gjort bort sig vid den anmälda gruppvåldtälkten nu är på väg tillbaka somm representant för SD - nu som riksdagskandidat om nuvarande ordförande Lennart Pettersson och SD Distriktet får som de vill.

Detta har fått till följd att SD nu angripit mig på fullmäktige och jag i min tur försöker göra kaoz med dom.

SD på Gotland har på senare år haft en historia av avståndstaganden mot personer som försöker motverka asylpolitiken och dess följder utan att själva stå på sig politiskt för SD och SD´s väljare för att bli accepterade av PK-etablissemanget.

Nu var det en person som jag tycker står i stor personlig tacksamhetsskuld gentemot mig som "höll i kniven" och angrep mig å SD Gotlands vägnar vilket faktiskt gjort mig ursinnig.

Fick följande mail från Kaj Lundmark i går:

Från: Kaj Lundmark <kaj.lundmark@hotmail.com>
Skickat: den 6 oktober 2017 15:54
Till: Hannes
Ämne:


Det är tacksamt så länge du sitter i fullmäktige och gör dig till åtlöje-

det ger SD ett årligt partistöd på 80000:- för stolen du sliter på!


Du gör inget kaoz med SD för det finns ingen som tar dig på allvar.


/ Kaj

Måste vara någon SD på fastlandet som uppmärksammat honom på mitt tidigare inlägg. Eftersom den här lanseringen av honom som riksdagskandidat skett lite så där bakom ridåerna, inte ens alla i styrelsen har vetat om den, kom väl mitt inlägg som ett litet streck i räkningen. :-)

Jag har ju skrivit en insändare om hur förvånad jag blivit av SD på Gotland svikit väljarna i vad jag tror var SD-väljarnas viktigaste fråga och undrar varför de gjorde det ställningstagande till integrationsplanen de gjorde.

Tvivlar mycket starkt på att de kommer svara på insändaren - svaret var väl mailet igår. :-)
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback