Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-24, 15:48
  #1
Medlem
Ahoy!

Är en snubbe på 22 år som letar efter ett par kvalitetsskor för höst/vinter. Lägger helst inte mer än 4000 kr och håller gärna priset nere så gott som det går. Jag vill att de skall vara 'cleana' och se 'proper' ut men ändå inte för proper. Tanken är att jag skall ha dem på jobbet, på fritiden och krog/nattklubb. Jag ser helst att de går och använda i både regn, slask och snö. Jag har kikat runt och har absolut noll koll på om mina kriterier ens går att uppfylla. Jag har ju tänkt och använda dessa i princip jämt och har för mig att läder behöver vila en dag mellan användning. Vad gäller??? Jag har kikat runt och har en liten lista nedan på skor jag kan tänka mig köpa men jag har ändå inte hittat några jag direkt fastnat för och klickat hem direkt, förutom de från Cheaney då som jag tycker är för dyra. Något jag helst undviker är Chelsea boots.

Fruktansvärt snygga men utanför min budget, vill ha dessa men för ½-priset!
Cheaney, Irvine Fur Lined Derby Country Boot

Billiga.
Velasca, Ganassa
Velasca, Fruttiroeu

Antar att det är väldigt bra kvalité på Loake men till utseendet tycker ja de flesta, inklusive de nedan, jag tittat på varit ganska "meh"
Loake Anglesey Grained Oxblood Brown
Loake 1880 Hyde Boot Dark Brown
Loake 1880 Mulligan Brogue Boot Brown Waxy Leather

Nu när jag förhandsgranskar inlägget och har allting framför mig så är Cheaney bootsen helt jävla gudomliga enligt mig. Överväger nästan och lägga 6000 kr på dem men det är väldigt mycket för mig. Vart kan jag hitta liknande men till ett mer rimligt pris i min situation?

Tja!
Citera
2016-10-24, 16:17
  #2
Medlem
Vokaals avatar
Kolla Pediwear till exempel.

En annan Loake kanske?
Citera
2016-10-24, 16:29
  #3
Medlem
Sådana kängor är otympliga att få på sig. Finns bättre modeller med snörning OCH dragkedja på sidan. klart smartare,lättare att sätta på sig.
Citera
2016-10-24, 20:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vokaal
Kolla Pediwear till exempel.

En annan Loake kanske?

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Sådana kängor är otympliga att få på sig. Finns bättre modeller med snörning OCH dragkedja på sidan. klart smartare,lättare att sätta på sig.

Jag har stött på sådana och tycker det ser för jävligt ut med en dragkedja.
Citera
2016-10-24, 22:01
  #5
Medlem
Carouws avatar
Använder du samma skor varje dag och hela tiden sliter det naturligtivs mer på skorna. Hur man nu kan vilja det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback