Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-25, 17:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Ibogain är ju perfekt för att sluta med opiater/opioider, aya har också jag testat men hade benzo i kroppen så gav inget....men har sparat till jag är benzofri.


Jag vågar inte ta hallicugener, blir ju en drog mot en annan drog. Jag vill bli FRI ifrån själva begäret att ens vilja ta droger överhuvudtaget.
Citera
2016-10-25, 18:38
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pcws
Jag vågar inte ta hallicugener, blir ju en drog mot en annan drog. Jag vill bli FRI ifrån själva begäret att ens vilja ta droger överhuvudtaget.
ayahuasca är ju vida känt för att bryta diverse beroenden. och psykedelia är inget man blir beroende av precis. ett par trippar på dmt fick mig att sluta med cigg, benzo och cb. tappade begäret helt, några månader iallafall.
tror inte det är buddhismen i sig som kommer kunna hjälpa dig utan snarare utövandet av att försöka leva mer i nuet. läs The Power of Now av Eckhart Tolle
Citera
2016-10-25, 18:41
  #15
Medlem
Finns ju en viss svensk kändis som sägs slutat med kokain med budhismem.

Ett varningens finger är att organisationer som kallar sig budhister inte är vad dom utger sig för att vara(precis som med kristna dylika)
Citera
2016-10-25, 18:56
  #16
Medlem
Rocklees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pcws
Hej!

Som topic lyder, jag har kämpat med droger hela mitt vuxna liv. Det har till och med gått så långt att jag är metadon patient idag som fungerar någorlunda.

Jag har rest väldigt mycket till Thailand och där blivit intresserad av buddhism.
Jag har aldrig varit religös, aldrig gillat islam och kristendom, dom vanliga religonerna typ.


Men det är nånting lockande med buddhism, det tilltalar mig väldigt mycket, och jag har sett hur bra munkarna och de vanliga buddhismerna i Thailand mår och hur hög moral de har, även mycket generösa och trevliga.

Jag har läst en del om buddhism, men vill isåfall använda det som ett vertyg att förbättra mitt liv, att PERMANENT sluta använda ALLA sorters droger och till slut sluta använda metadon jag får ifrån min klinik också.


Kan buddhism vara vägen frammåt för mig?

ja , jag tror verkligen buddhismen och meditationen kan vara vägen framåt för dig, träffat ett par fd horsare som tycker meditation funkar skitbra.

har du kollat in Wat Tham Krabok i thailand eller? Ett tempel där dom har pågående rehab-retreats för pundare från hela världen.
här är en vice-dokumentär https://www.youtube.com/watch?v=6_Ut2wSefkQ, kolla youtube finns flera videos där.

http://wat-thamkrabok.org/contact/
tycker du ska kontakt med dom och fara o meditera o spy lite där borta.
Citera
2016-10-27, 10:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pcws
Jag vågar inte ta hallicugener, blir ju en drog mot en annan drog. Jag vill bli FRI ifrån själva begäret att ens vilja ta droger överhuvudtaget.

Det är ju det Ibogain gör tar bort AT och minskar eller tar helt bort suget, jag klarade ej av Lsd/svamp under några år (trodde jag) men efter en Ibogain behandling som jag var skitnervös inför och det är det starkaste preparatet jag nånsin tagit men man trippar inte utan ligger i "dvala"...läs och kolla dokum.... så kommer du nog ändra dig.
Citera
2016-11-27, 08:48
  #18
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pcws
Hej!

Som topic lyder, jag har kämpat med droger hela mitt vuxna liv. Det har till och med gått så långt att jag är metadon patient idag som fungerar någorlunda.

Jag har rest väldigt mycket till Thailand och där blivit intresserad av buddhism.
Jag har aldrig varit religös, aldrig gillat islam och kristendom, dom vanliga religonerna typ.


Men det är nånting lockande med buddhism, det tilltalar mig väldigt mycket, och jag har sett hur bra munkarna och de vanliga buddhismerna i Thailand mår och hur hög moral de har, även mycket generösa och trevliga.

Jag har läst en del om buddhism, men vill isåfall använda det som ett vertyg att förbättra mitt liv, att PERMANENT sluta använda ALLA sorters droger och till slut sluta använda metadon jag får ifrån min klinik också.


Kan buddhism vara vägen frammåt för mig?

Inom de flesta varianter av buddhism så är inte gudar något framträdande. Många anser därför att buddhism egentligen inte är en religion i vanlig mening. Det låter som om buddhism kan passa som "drogavvänjning".

Fast alla buddhister har inte hög moral. Många super och knarkar. Thailändarna är bra på att lura pengar av turister samtidigt som de förolämpar och pratar skit om dem på thailändska.
Citera
2017-08-28, 21:52
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pcws
Hej!

Som topic lyder, jag har kämpat med droger hela mitt vuxna liv. Det har till och med gått så långt att jag är metadon patient idag som fungerar någorlunda.

Jag har rest väldigt mycket till Thailand och där blivit intresserad av buddhism.
Jag har aldrig varit religös, aldrig gillat islam och kristendom, dom vanliga religonerna typ.


Men det är nånting lockande med buddhism, det tilltalar mig väldigt mycket, och jag har sett hur bra munkarna och de vanliga buddhismerna i Thailand mår och hur hög moral de har, även mycket generösa och trevliga.

Jag har läst en del om buddhism, men vill isåfall använda det som ett vertyg att förbättra mitt liv, att PERMANENT sluta använda ALLA sorters droger och till slut sluta använda metadon jag får ifrån min klinik också.


Kan buddhism vara vägen frammåt för mig?

Hej vännen!

Jag är på samma spår som du. Har oxå drogproblem och funderat konvertera till buddhism för det var enda stället jag mått som bäst det var i Thailland. I 10 år har jag varit i dimman och missat så mycket av mitt liv och familjens. Vill ta tag i mitt liv och bli en bättre son, bror, morbror och farbror.. Vill inte leva så längre. Detta år har varit ett tufft år för mig där jag har knappt umgåtts med min familj med mycket gråt och ångest över att jag inte har skaffat min egen familj och ligger efter med allt förutom det ekonomiska. Tänkte hyra ut min bostad och åka till Thailand och hitta mig själv och jobba på bli en bättre människa. Hoppas allt har löst sig för dig och du mår bra idag!

Mv/zizo81
Citera
2017-08-28, 22:24
  #20
Medlem
beaver_ses avatar
På TS fråga svarar jag JA, sen vet jag inte hur man ev gör med VISA i såna här fall, men man har ju alltid 30 dagar och då kanske man kan prova, fungerar det kan de på platsen säker hjälpa till med att praktiska kanske.
Det finns iallafall ett Tempel nära Bangkok som sysslar med avvänjning, om så skulle vara av intresse kan jag kolla upp lite hur de ställer sig till faranger och så och sen pm:a vart det ligger.

Hoppas det går vägen. För när nån vill sluta, det är då man skall hjälpa dem och då är det stor chans att det lyckas.
Citera
2017-08-29, 00:00
  #21
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pcws
Hej!

Som topic lyder, jag har kämpat med droger hela mitt vuxna liv. Det har till och med gått så långt att jag är metadon patient idag som fungerar någorlunda.

Jag har rest väldigt mycket till Thailand och där blivit intresserad av buddhism.
Jag har aldrig varit religös, aldrig gillat islam och kristendom, dom vanliga religonerna typ.


Men det är nånting lockande med buddhism, det tilltalar mig väldigt mycket, och jag har sett hur bra munkarna och de vanliga buddhismerna i Thailand mår och hur hög moral de har, även mycket generösa och trevliga.

Jag har läst en del om buddhism, men vill isåfall använda det som ett vertyg att förbättra mitt liv, att PERMANENT sluta använda ALLA sorters droger och till slut sluta använda metadon jag får ifrån min klinik också.


Kan buddhism vara vägen frammåt för mig?
Knappast, det borde i så fall hjälpt de hundratusentals från födseln buddhisterna i området som är heroinberoende att inte bli beroende.
Paradox - Contradiction in terms som vi säger på svenska numer.
Vad gäller munkarna tror jag att du måste läsa på mer om buddhistiska munkar, de flesta tar faktiskt inte munklöften för resten av livet.
Dock! Du kan resa till ett kloster och munkarna hjälper dig gå cold turkey.
Citera
2017-08-29, 00:02
  #22
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
På TS fråga svarar jag JA, sen vet jag inte hur man ev gör med VISA i såna här fall, men man har ju alltid 30 dagar och då kanske man kan prova, fungerar det kan de på platsen säker hjälpa till med att praktiska kanske.
Det finns iallafall ett Tempel nära Bangkok som sysslar med avvänjning, om så skulle vara av intresse kan jag kolla upp lite hur de ställer sig till faranger och så och sen pm:a vart det ligger.

Hoppas det går vägen. För när nån vill sluta, det är då man skall hjälpa dem och då är det stor chans att det lyckas.
Stor chans? 5% är Fan inte stor chans.
Citera
2017-08-29, 00:09
  #23
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Stor chans? 5% är Fan inte stor chans.
Statistik är statistik men pundare räknar på ett annat sätt. Pundare räknar en pundare som slutat tio gånger som tio nyktra pundare. Det gör inte jag eftersom det är som katolska kyrkans barnknullare, så länge du inte gör det dagen du dör räknas du som felfri och kommer till himlen.
Citera
2017-09-24, 22:44
  #24
Medlem
Duhkhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Knappast, det borde i så fall hjälpt de hundratusentals från födseln buddhisterna i området som är heroinberoende att inte bli beroende.
Paradox - Contradiction in terms som vi säger på svenska numer.
Vad gäller munkarna tror jag att du måste läsa på mer om buddhistiska munkar, de flesta tar faktiskt inte munklöften för resten av livet.
Dock! Du kan resa till ett kloster och munkarna hjälper dig gå cold turkey.


Stor skillnad på att vara en teoretisk buddhist kontra praktiserande buddhist!
Väldigt få buddhister som faktiskt går den väg som buddha förespråkade. Men att meditera, följa den åttafaldiga vägen och umgås med andra praktiserande buddhister som buddhismen i det stora hela handlar om, fungerar mycket bra mot drogberoende.
Vill man lära känna sig själv, se saker på djupet, upptäcka varför man känner som man gör och se hur drogsuget uppstår så är meditationsretreater som många buddhistiska samfund anordnar, en jävligt schysst grej. Finns även i Sverige på flertalet platser. Det är där det händer!
Utan denna väg kan jag rakt av säga att flertalet av mina vänner inklusive jag själv aldrig någonsin skulle klara av att vara drogfria och må bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback