Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-23, 19:28
  #1
Medlem
rex144s avatar
Jag vet att det går mode på att vanliga bilmärken skapar egna lyxmärken, wolksvagen -phantom- misslyckat,, toyota- lexus -fantastiska bilar, medan Infiniti som görs av Nissan är ett misslyckande som retar mig, en väldigt dyr bil med ännu dyrare reservdelar och medioker prestanda, väghållning, komfort

vilka "lyxbilar" hade velat försvinna
Citera
2016-10-23, 19:34
  #2
Medlem
Antar att du menar Phaeton. Din trovärdighet som kunnig dalar redan i första meningen. Fantastisk bil. Diskret lyx är också lyx.

Sen är det ju faktiskt så att Phaeton inte är jämförbart med Toyota-Lexus, Nissan-Infiniti osv då Phaeton är en modell. Den heter alltså VW Phaeton såsom tex VW Passat.

Gör om och gör rätt.

Ser även att du i nästa inlägg kanske kan börja stava ordentligt.
__________________
Senast redigerad av B.Dowie 2016-10-23 kl. 19:39.
Citera
2016-10-23, 19:41
  #3
Medlem
Joomlas avatar
Phaeton är väl ändå en ansedd lyxbil. Säg vad man vill om passater men en Phaeton hade jag inte tackat nej till.

Sen beror det ju helt på vad du lägger i begreppet lyx. Nissan gjorde GT-R men det är en sportbil så den har ju prestanda och väghållning. En lyxbil behöver inte nödvändigtvis ha prestanda, ta BMW 7-serie som finns även med 4-cyl 2-litersmotorer.
Citera
2016-10-23, 19:54
  #4
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag vet att det går mode på att vanliga bilmärken skapar egna lyxmärken, wolksvagen -phantom- misslyckat,, toyota- lexus -fantastiska bilar, medan Infiniti som görs av Nissan är ett misslyckande som retar mig, en väldigt dyr bil med ännu dyrare reservdelar och medioker prestanda, väghållning, komfort

vilka "lyxbilar" hade velat försvinna

Den heter Volkswagen Phaeton!!!!! och det är en fantastisk bil.
Det enda som är uselt är din trådstart.
Citera
2016-10-23, 20:16
  #5
Medlem
Kommer ihåg som igår när dom utannonserade mästerverket
Lyx, komfort, tyst, och allmänt tung bil för det ABSOLUT rika. Gamla goda tider, har inte haft möjlighet att få köra en sådan men med tanke på det du skriver så ser det ut som om du är nöjd med den

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Den heter Volkswagen Phaeton!!!!! och det är en fantastisk bil.
Det enda som är uselt är din trådstart.
Citera
2016-10-23, 20:35
  #6
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Den heter Volkswagen Phaeton!!!!! och det är en fantastisk bil.
Det enda som är uselt är din trådstart.

häng er inte på petitesser, jag är väldigt kunnig vad gäller bilar, denna Phaeton har varit ett misslyckande, marknaden vill inte ha en bil för en miljon kronor med VW märke,

visst är bilen fin när den rullar..., reservdelar och service är svindyr,

dessutom spelar bara Phaeton i limousin ligan , medan Lexus har både limusiner och sportbilar äevn suv-ar,
Citera
2016-10-23, 20:37
  #7
Medlem
NeutronStars avatar
Bra trådstart!

Wolksvagen Phantom är egentligen en Passat som fått lite läder och ädelträ i inredningen och den största motorn. Det enda lyxiga med Phantom-Passaten är prislappen. De fick iofs enormt mycket reklam eftersom "hjälten" i filmen Fantomen på Operan från 2004 körde en (därav namnet).

Nissan Infinity delar bottenplatta och motor med Roy´s Royce sen Renaud köpte RR och Nissan.

Den nu kanske lyxigaste bilen är doldisen Hyundai Genesis som tyvärr inte säljs i Sverige. De har antagligen bedömt att Sverige är en för liten marknad för en sån dyr lyxbil (samma som med Dacia Shift). Genesis är byggd för presidenter, kungar och olje-shaker.
Citera
2016-10-23, 20:49
  #8
Medlem
starksmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Bra trådstart!

Wolksvagen Phantom är egentligen en Passat som fått lite läder och ädelträ i inredningen och den största motorn. Det enda lyxiga med Phantom-Passaten är prislappen. De fick iofs enormt mycket reklam eftersom "hjälten" i filmen Fantomen på Operan från 2004 körde en (därav namnet).

Nissan Infinity delar bottenplatta och motor med Roy´s Royce sen Renaud köpte RR och Nissan.

Den nu kanske lyxigaste bilen är doldisen Hyundai Genesis som tyvärr inte säljs i Sverige. De har antagligen bedömt att Sverige är en för liten marknad för en sån dyr lyxbil (samma som med Dacia Shift). Genesis är byggd för presidenter, kungar och olje-shaker.

Inte helt rätt ang PHAETON så är det ingen sminkad Passat.
Under skalet och stor del av inredningen är det samma som Bentley Flying Spur
Är Bentley och Passat samma?
Citera
2016-10-23, 21:39
  #9
Medlem
l150s avatar
Den enda bilen som jag kört själv som passar in hyfsat i tråden är GM:s Hummer ( H2 )
Plastig, stor jävla sketklump till bil.
Har ju dock gått i graven.
Citera
2016-10-23, 21:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Den enda bilen som jag kört själv som passar in hyfsat i tråden är GM:s Hummer ( H2 )
Plastig, stor jävla sketklump till bil.
Har ju dock gått i graven.

De enda bilmärken som passar in i TS är faktiskt Lexus och Infiniti. Folk pratar om modeller men TS efterfrågar ju "förädlade" bilmärken dvs Toyota tror inte riktigt på sitt varumärke inom lyxbilssegmentet och startar då bilmärket Lexus.

Phaeton, denna fantastiska bil, är som sagt en VW-modell. Inte ett bilmärke!

Tror inte TS vet vad han efterfrågar.
Citera
2016-10-23, 21:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag vet att det går mode på att vanliga bilmärken skapar egna lyxmärken, wolksvagen -phantom- misslyckat,, toyota- lexus -fantastiska bilar, medan Infiniti som görs av Nissan är ett misslyckande som retar mig, en väldigt dyr bil med ännu dyrare reservdelar och medioker prestanda, väghållning, komfort

vilka "lyxbilar" hade velat försvinna

Gör det verkligen det?

Du radade upp tre förslag varav enbart två var rätt. Har du lust att räkna upp lite fler då det nu går mode i det?
Citera
2016-10-23, 22:00
  #12
Medlem
YoloSwag420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag vet att det går mode på att vanliga bilmärken skapar egna lyxmärken, wolksvagen -phantom- misslyckat,, toyota- lexus -fantastiska bilar, medan Infiniti som görs av Nissan är ett misslyckande som retar mig, en väldigt dyr bil med ännu dyrare reservdelar och medioker prestanda, väghållning, komfort

vilka "lyxbilar" hade velat försvinna
Glöm inte Honda som har Acura
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback