Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 17:30
  #709
Medlem
Med andra ord kan trippelparenteser ses som brott både mot 0.03 och 1.03, men dubbelparenteser endast som brott mot 0.03, som ju är netikett (under 0) snarare än regel (under 1).
Citera
2017-06-28, 23:18
  #710
Medlem
Rois avatar
Skulle någon Svensk domstol dömma trippelparanteser som hets mot folkgrupp bara för att de finns med i en SPLC-lista? Vad jag förstått tas de inte längre på alvar av FBI, men det kanske inte hindrar svenska domstolar...
Citera
2017-07-18, 20:46
  #711
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Att det var okänt för admin vad paranteserna betydde var ett starkt argument. Vi ska inte ha kodspråk på forumet som bara kan förstås av de insatta, utan alla ska kunna delta och förstå vad som menas.
Jag visste inte vad trippelparenteser stod för förrän jag sent omsider såg denna tråd. Instämmer till fullo i att det blir tydligare med ord än symbolspråk.
Citera
2017-10-13, 21:07
  #712
Medlem
Lao Tzus avatar
Gäller förbudet även de så kallade omvända trippelparenteserna eller bara dom vanliga?

Har Flashbackledningen tagit ställning i frågan?
Citat:
Reverse Echoes – A corollary to the popular echo meme, the reverse echoes are used by white nationalists to indicate that they are surrounded by Jews and Jewish influence; for example, )))the alt-right(((. The reverse echoes were popularized on Twitter after Jews and Jewish allies placed parentheses around their own user names to mock white nationalists and/or show solidarity with Jews.

https://angrywhitemen.org/cucktionary/
Citera
2017-10-13, 21:31
  #713
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Gäller förbudet även de så kallade omvända trippelparenteserna eller bara dom vanliga?

Har Flashbackledningen tagit ställning i frågan?

Självfallet bör det gälla alla typer av idiotiska tecken som används för att dölja saker i sökningar och liknande.
Citera
2017-10-13, 23:15
  #714
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Självfallet bör det gälla alla typer av idiotiska tecken som används för att dölja saker i sökningar och liknande.

This.

Även om den här tråden handlar specifikt om trippelparenteser så har det med all önskvärd tydlighet framkommit att motsvarande gäller för alla tramsiga koder.
Citera
2017-10-14, 00:20
  #715
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Även om den här tråden handlar specifikt om trippelparenteser så har det med all önskvärd tydlighet framkommit att motsvarande gäller för alla tramsiga koder.

Exakt, så är det.


admin5
Citera
2017-11-14, 15:47
  #716
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Exakt, så är det.


admin5

Pga ett inlägg idag i en annan tråd - där någon en passant nämner, att trippelparanteser är förbjudna - så hittar jag idag följande i en stängd tråd (inlägg 35 i tråden):

Citat:
De här trippelparenteserna är att se som OT hädanefter. Ett kodat språk som bara ett fåtal känner till är inte nåt som gynnar forumet.

admin5

(FB) Att använda symboler istället för ord?


Inlägget är daterat: 2016-10-18

Det är faktiskt första gången jag hör talas om detta förbud... alltså över ett år (!) senare.

Vad är det för anslagstavla, forum, tråd el dyl. som jag uppenbarligen missat att regelbundet kolla in, för att hålla mig uppdaterad om nya pålagor? Kan man få en länk?
__________________
Senast redigerad av Meiji 2017-11-14 kl. 16:09.
Citera
2017-11-15, 02:11
  #717
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Pga ett inlägg idag i en annan tråd - där någon en passant nämner, att trippelparanteser är förbjudna - så hittar jag idag följande i en stängd tråd (inlägg 35 i tråden):



(FB) Att använda symboler istället för ord?


Inlägget är daterat: 2016-10-18

Det är faktiskt första gången jag hör talas om detta förbud... alltså över ett år (!) senare.

Vad är det för anslagstavla, forum, tråd el dyl. som jag uppenbarligen missat att regelbundet kolla in, för att hålla mig uppdaterad om nya pålagor? Kan man få en länk?
Meta-forumet Flashback (dvs https://www.flashback.org/f29 ) samt dess underforum kan vara bra att hålla koll på. Där förs alla diskussioner om FB.

P. S. Fast du har ju faktiskt hittat hit på egenhand via den här tråden.
Citera
2017-11-15, 07:01
  #718
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Pga ett inlägg idag i en annan tråd - där någon en passant nämner, att trippelparanteser är förbjudna - så hittar jag idag följande i en stängd tråd (inlägg 35 i tråden):



(FB) Att använda symboler istället för ord?


Inlägget är daterat: 2016-10-18

Det är faktiskt första gången jag hör talas om detta förbud... alltså över ett år (!) senare.

Vad är det för anslagstavla, forum, tråd el dyl. som jag uppenbarligen missat att regelbundet kolla in, för att hålla mig uppdaterad om nya pålagor? Kan man få en länk?

Det står ju att det är OT och 0.03 finns upptaget i reglerna. 0.03 har inte skrivits om p.g.a. några trippelparenteser, så det är ingen ny pålaga.
Citera
2017-11-15, 11:33
  #719
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det står ju att det är OT och 0.03 finns upptaget i reglerna. 0.03 har inte skrivits om p.g.a. några trippelparenteser, så det är ingen ny pålaga.

0.03 förbjuder trams och off-topic. Att trippelparanteser sedan drygt ett år tillbaka betraktas som "trams och off-topic" är inte självklart. Om så var fallet, så skulle det inte särskilt behöva påpekas.
Citera
2017-11-15, 11:50
  #720
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Meta-forumet Flashback (dvs https://www.flashback.org/f29 ) samt dess underforum kan vara bra att hålla koll på. Där förs alla diskussioner om FB.

P. S. Fast du har ju faktiskt hittat hit på egenhand via den här tråden.

Tack för svar! Jag brukar sällan läsa här.

Om jag förstår TS rätt, så togs beslutet att förbjuda trippelparanteser först och den här tråden startades senare av någon, som undrade om det hade tagits ett sådant beslut.

Finns det inte något delforum där nya förbud och eller ny praxis (betr. hur någon regel tolkas) redovisas?

Spontant skulle jag kunna tänka mig, att förbudet mot trippelparanteser hade platsat i "Viktiga meddelanden". Men, när jag söker på "trippelparantes" eller "trippelparanteser" i detta delforum, så får jag inte något napp.
__________________
Senast redigerad av Meiji 2017-11-15 kl. 11:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback