Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-23, 19:16
  #1
Medlem
Om ett Ps4 är konsol bannat alltså att det är bannat från att spelas online går det att låsa upp det igen och isåfall hur mycket kostar det och vart kan man göra det?

Jag känner en som har ett konsol bannat Ps4 som funkar perfekt och vill i princip ge bort det för en symbolisk summa.

Jag hade tänkt att köpa ett nytt ps4 efter att mitt ps3 la av för någon dag sen efter många roliga spel timmar tillsammans.

Jag skulle få detta ps4 för någon hundring om jag ville ha det, men som sagt kan man låsa upp det igen eller är konsolen bannad för evigt?

Tacksam för svar!
Citera
2016-10-23, 19:20
  #2
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Om ett Ps4 är konsol bannat alltså att det är bannat från att spelas online går det att låsa upp det igen och isåfall hur mycket kostar det och vart kan man göra det?

Jag känner en som har ett konsol bannat Ps4 som funkar perfekt och vill i princip ge bort det för en symbolisk summa.

Jag hade tänkt att köpa ett nytt ps4 efter att mitt ps3 la av för någon dag sen efter många roliga spel timmar tillsammans.

Jag skulle få detta ps4 för någon hundring om jag ville ha det, men som sagt kan man låsa upp det igen eller är konsolen bannad för evigt?

Tacksam för svar!

Enklast är väl och kontakta sony
Citera
2016-10-23, 19:32
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Spel: allmänt --> Konsol: hårdvarudiskussioner
/Moderator
Citera
2016-10-23, 19:39
  #4
Medlem
kennedy8s avatar
"A ban is permanent and cannot be lifted."

Hur får man ens en konsol bannad idag? Tänker eftersom det inte ens finns något att modda ännu?
Citera
2016-10-23, 19:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennedy8
"A ban is permanent and cannot be lifted."

Hur får man ens en konsol bannad idag? Tänker eftersom det inte ens finns något att modda ännu?

Ok så de går alltså inte att köpa loss bannen som en liten böter eller liknande?

Jadu bra fråga, har frågat hur han fick den bannad men fick inget bra svar
Citera
2016-10-23, 20:19
  #6
Medlem
kennedy8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Ok så de går alltså inte att köpa loss bannen som en liten böter eller liknande?

Jadu bra fråga, har frågat hur han fick den bannad men fick inget bra svar

Troligtvis inte, det enda du kan göra är väl att ringa till Sony och säga att du köpt en konsol som verkar vara bannad.. Och hoppas på det bästa!
Citera
2016-10-23, 21:01
  #7
Medlem
shouldbetrusteds avatar
I have bought a second hand PlayStation system and I am receiving an error message related to a ban. Can the ban be lifted?

Once a PlayStation system has been banned the decision is final and cannot be reversed.


https://www.playstation.com/sv-se/ge...-and-accounts/
Citera
2016-10-23, 22:40
  #8
Medlem
Detta är största anledningen till att man ska vara jävligt försiktig om man köper begagnad ps4.
Citera
2016-10-23, 22:45
  #9
Medlem
Likbents avatar
Men frågan kvarstår dock, hur lyckas man bli konsol-bannad på ps4??
Citera
2016-10-23, 22:46
  #10
Avstängd
MrProsits avatar
Stulen kanske?
Citera
2016-10-23, 22:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrProsit
Stulen kanske?

Eller att man försökt modifiera firmware, lekt Hitler en gång för mycket i interaktion med andra, porrat sig i streamat cam-innehåll...
Sony listar några saker som leder till console ban på momangen:
Child protection
A user has behaved inappropriately to a child or in the presence of a child. This will result in a permanent console and/or account ban on a first offence.

Impersonating an official (e.g. a SCEE/SNEE representative)
An account has been created that looks like it belongs to someone who works for SCEE or SNEE to mislead other users. This will result in a permanent console and/or account ban on a first offence.

Impersonating another user
An account has been created that looks like it belongs to another user to mislead other users. This will result in a permanent console and/or account ban on a first offence.

Account or Financial Scamming/Fraud
A user has attempted or been successful in getting other users’ password and/or sign –in ID. This will result in a permanent console and/or account ban on a first offence. If the user manages to get the account details of another SEN user, we will also suspend the compromised account until the real owner can secure it.

Inappropriate Online ID
A user has chosen an Online ID that causes offence to others. This may result in a permanent console and/or account ban on a first offence.

Threat to Life of/Serious Harm to others
A user has threatened to hurt another person. This will result in a permanent console and/or account ban on a first offence.
Citera
2018-06-10, 17:59
  #12
Medlem
musttomtes avatar
Det går inte att få sin ps4 bannad idag. Prövat mycket och det är bara att köra. Dom har lagt så mycket energi på PS3 att banna så fort det bara går fast vi ligger steget före.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback