Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-23, 18:52
  #1
Medlem
Tränar boxning 5 gånger i veckan och skrot 2 gånger i veckan. Måndag och fredag blir det dubbla boxningspass och resterande veckodagar dagar är det enkelpass som gäller. Vilar gör jag under helgen. Ambitionen är att successivt gå upp från 90 till 100 kg, utan att bli en fet padda.

Matschema:

07:30 Stor, äggbaserad frukost + yoghurt, müsli, frukt och liknande.
10:30** Pasta plus liten mängd kött, t ex skinka. Fokus på kolhydrater inför kommande pass
11:45 Banan + BCAA. Bananen för extra energi, BCAA:n för att behålla muskler under träningen.
12:00 Boxningspass/Skrotpass
14:00 Kött + grönsaker
17:00* Fullkornsmackor + vattenblandad whey. Kolhydrater inför kommande pass
17:45* Banan + BCAA, samma motivering som inför förra passet
18:00* Boxningspass
19:30 Kött + grönsaker
22:00 Mjölkblandad whey + banan
24:00 Blandade nötter

Under dagarna med enkelpass så skippar jag de tre momenten markerade med * och kör enbart en proteinshake kl 17. Under styrkedagarna skippar jag ** då jag inte är säker på att en kolhydratboost är nödvändig (kör bas- och olympiska övningar).

Jag vill främst ha synpunkter på fördelningen under dagen, särskilt inför andra passet då jag har begränsade möjligheter att äta något avancerat (enda möjligheten att käka är under en 10-15 minuters tunnelbaneresa plus 5-10 minuters promenad dit). Som ni ser har jag försökt lägga fokus på kolhydrater innan träningen, så även vad gäller detta är jag i behov av synpunkter.
__________________
Senast redigerad av hermitian 2016-10-23 kl. 18:59.
Citera
2016-10-23, 19:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hermitian
Tränar boxning 5 gånger i veckan och skrot 2 gånger i veckan. Måndag och fredag blir det dubbla boxningspass och resterande veckodagar dagar är det enkelpass som gäller. Vilar gör jag under helgen. Ambitionen är att successivt gå upp från 90 till 100 kg, utan att bli en fet padda.

Matschema:

07:30 Stor, äggbaserad frukost + yoghurt, müsli, frukt och liknande.
10:30** Pasta plus liten mängd kött, t ex skinka. Fokus på kolhydrater inför kommande pass
11:45 Banan + BCAA. Bananen för extra energi, BCAA:n för att behålla muskler under träningen.
12:00 Boxningspass/Skrotpass
14:00 Kött + grönsaker
17:00* Fullkornsmackor + vattenblandad whey. Kolhydrater inför kommande pass
17:45* Banan + BCAA, samma motivering som inför förra passet
18:00* Boxningspass
19:30 Kött + grönsaker
22:00 Mjölkblandad whey + banan
24:00 Blandade nötter

Under dagarna med enkelpass så skippar jag de tre momenten markerade med * och kör enbart en proteinshake kl 17. Under styrkedagarna skippar jag ** då jag inte är säker på att en kolhydratboost är nödvändig (kör bas- och olympiska övningar).

Jag vill främst ha synpunkter på fördelningen under dagen, särskilt inför andra passet då jag har begränsade möjligheter att äta något avancerat (enda möjligheten att käka är under en 10-15 minuters tunnelbaneresa plus 5-10 minuters promenad dit). Som ni ser har jag försökt lägga fokus på kolhydrater innan träningen, så även vad gäller detta är jag i behov av synpunkter.

Vore skitbra om du skrev mängd så som gram..

Skriv in det du äter i myfitnespal istället så får du alla macros serverade med 100% källa.
Citera
2016-10-23, 19:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Vore skitbra om du skrev mängd så som gram..

Skriv in det du äter i myfitnespal istället så får du alla macros serverade med 100% källa.

Jag tror mig ha rätt bra koll på mängden i stora drag, och som jag skrev så är det i första hand fördelningen under dagen i förhållande till passen jag vill ha synpunkter på.
__________________
Senast redigerad av hermitian 2016-10-23 kl. 19:58.
Citera
2016-10-23, 20:01
  #4
Medlem
Ser bra ut. Men BCAA är pengar i sjön så det vore det då.
Citera
2016-10-23, 20:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ser bra ut. Men BCAA är pengar i sjön så det vore det då.

Menar du att BCAA är kasst i allmänhet eller i just mitt fall? Hur så?
Citera
2016-10-23, 22:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hermitian
Menar du att BCAA är kasst i allmänhet eller i just mitt fall? Hur så?

Kasst i allmänhet menade jag.
Det är inget som bevarar dina muskler under träning eller något sådant. Ät mat som du gör innan passet. Eventuellt en proteindrink efter om du inte kör mat direkt tex. Blir samma fina resultat.
Citera
2016-10-25, 14:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kasst i allmänhet menade jag.
Det är inget som bevarar dina muskler under träning eller något sådant. Ät mat som du gör innan passet. Eventuellt en proteindrink efter om du inte kör mat direkt tex. Blir samma fina resultat.

Är det den vedertagna åsikten, eller är det baserat på dina egna erfarenheter? Vill minnas att aminsyretillskott varit standard inom t.ex bodybuilding.
Citera
2016-10-25, 14:33
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hermitian
Är det den vedertagna åsikten, eller är det baserat på dina egna erfarenheter? Vill minnas att aminsyretillskott varit standard inom t.ex bodybuilding.

BCAA har ingen påverkan på muskeltillväxt. EAA innehåller alla essentiella aminosyrorna medans BCAA endast innehåller tre, dessa tre räcker inte för att orsaka muskeltillväxt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback