Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-04, 00:04
  #13
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Givetvis görs ingen tunginspektion vid en anställningsintervju, larvigt och prepubertalt av dig.

Men mina erfarenheter (som du efterfrågar) säger däremot att en kluven tunga inte kommer ensam. Personen brukar även ha en eller flera av dessa "symptom": udda kläder, udda tatueringar, udda frisyr, udda smink, udda piercings, udda attityd etc. som gör att de oftast blir bortsorterade i förtid vid en rekrytering. Vifta gärna bort mina erfarenheter som nonsens men titta dig runt på stan efter "såna" människor så ser du att det oftast är en kombination av kroppsliga uttrycksmedel.
Klart den inte kommer ensam. Min vän har 19 implantat (varav 2 magneter), piercingar där nere och en jävla massa tatueringar, men vet du vad? SÄPO har granskat honom och han jobbar nu som beväpnad skyddsvakt. Ring du till Säpo och berätta om vilken skit han är för att han har klyvd tunga och tatueringar. Har för övrigt 6 tungpiercingar och FB-katten tatuerad.
Citera
2016-11-04, 05:28
  #14
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Klart den inte kommer ensam. Min vän har 19 implantat (varav 2 magneter), piercingar där nere och en jävla massa tatueringar, men vet du vad? SÄPO har granskat honom och han jobbar nu som beväpnad skyddsvakt. Ring du till Säpo och berätta om vilken skit han är för att han har klyvd tunga och tatueringar. Har för övrigt 6 tungpiercingar och FB-katten tatuerad.

Snacka om storm i ett vattenglas. Jag tror absolut inte att han är en skit, i vad jag skrivit har jag antytt något sånt om personerna jag beskriver? Jag tror snarare att personer som uttrycker sig utanför normen oftare än normen själva har intressanta personligheter (men avarterna finns det givetvis också gott av i gruppen). Propra sociopater har däremot inga intressanta personligheter.

Mitt första inlägg var om att avancera i yrkeslivet, inte huruvida man lyckas få jobb. Biltema, Servera etc. skiter nog högaktningsfullt i om man har tatueringar och en kluven tunga om man bara gör sitt jobb och alltid är på plats. Har man inga kända politiska kopplingar och är ostraffad så släpper SÄPO genom vem som helst, att vara vakt är ju inte särskilt imponerande. En karriär att prata om är extremt sällsynt för "dessa" människor såvida de inte startar eget och lyckas väl, då är man helt plötsligen mer välkommen in i värmen.

Jag har kringgått ämnet för mycket nu - I'm out.
Citera
2016-11-06, 00:05
  #15
Medlem
Tungklyvning låter ju helt sjukt
Citera
2016-11-06, 17:39
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Men var du inte nyss lärling? Och tror sig veta allt om saker, så varför söker du då svar?

Ring till piercare i din närhet och fråga om pris och fråga om dom gör det.
Risken skulle ju vara att den som skär kommer åt ett blodkärl som dom inte borde och du slutar inte blöda. Sen är det ju ganska mycket bakterier i munnen så risken för infektion finns alltid.

jag vet inte allt det är mycket jag inte vet jag har fel och brister som alla andra

nu är jag på väg o göra det kostar 3000 kr
Citera
2016-12-01, 18:51
  #17
Medlem
chxl0rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
Hur går det till
2 vad kostar det
3 vart kan man göra det i skåne
4 vad är det för risker
5 vad bör man tänka på

1. Anatomorph I malmö gör det. http://Anatomorph.se
2. Kostar 5000 men de har erbjudande nu under december, tror de har sänkt priset till 3000
3. Samma risker som alla ingrepp, men tungan är snabbläkt och man syr kanterna för att minska läktiden och förbättra resultatet.
5. Att tänka på: Man kan behöva ta bort strängen under tungan först. Efter ingreppet så kan man ha svårt att äta, soppa rekomenderas och glass eller andra kalla, icke-starka, saker.
Citera
2017-01-18, 01:13
  #18
Medlem
Jul1a0js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
Hur går det till
2 vad kostar det
3 vart kan man göra det i skåne
4 vad är det för risker
5 vad bör man tänka på

gör det aldrig. har klyvd tunga och ångrar det som fan nu... såg coolt ut i ett år ca nu stör jag mig bara på det
Citera
2017-01-18, 14:15
  #19
Medlem
Ygrittes avatar
Spontant tänker jag: Hur funkar det med oralsex?
Citera
2017-03-20, 21:22
  #20
Medlem
Har man känsel i själva klyvningen? Måste vara jobbigt att slicka på en glass t.ex!
Citera
2017-04-04, 11:32
  #21
Medlem
fickkniv1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nfighter
Har man känsel i själva klyvningen? Måste vara jobbigt att slicka på en glass t.ex!

Ja, det har man. Varför skulle det vara jobbigt att slicka på en glass?
Citera
2017-04-09, 12:24
  #22
Medlem
Briasccas avatar
En risk är förstås infektion i såret som i värsta kan leda till amputation av hela tungan och käkinfektioner. Men det är ju förstås ingen specifikt för tungklyvning utan handlar om alla opererande av kroppen. Generellt sett så brukar man rekommendera människor från att inte skära och operera i kroppen om det inte finns medicinska skäll för det. Och det oavsett om det är estetisk plastikkirurgi, bröstförstoring, närsynthetsoperationer i ögonen eller vad det nu är. Fakta är att en liten procentandel av alla operationer som genomförs misslyckas, de ger svåra infektioner med resistenta bakterier eller andra problem. Men de flesta operationer ger inga problem utan går bra.

Så du får helt enkelt väga riskerna med en misslyckad tungoperation och den livslånga glädje som en kluven tunga ger dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback