Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-23, 16:13
  #1
Medlem
Hur går det till
2 vad kostar det
3 vart kan man göra det i skåne
4 vad är det för risker
5 vad bör man tänka på
Citera
2016-10-23, 16:32
  #2
Medlem
tungkluving när man klyver tungan i munen
Citera
2016-10-23, 16:34
  #3
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
vad är det som kräver en så tung klyvning?

Nu var det faktiskt en mastig kluving och inte en mastig klyvning TS frågade efter. Håll dig till ämnet!

TS: på punkt 5 tycker jag att du ska fundera på hur omvärlden kommer att se på dig efteråt. Hur pass lätt det är att avancera i yrkeslivet etc. Kanske inte en faktor att beakta hos någon som funderar på att klyva tungan (som jag gissar att trådtiteln försöker säga)?

Edit: HMBPTOLEMAJOW - touché!
__________________
Senast redigerad av MrChow 2016-10-23 kl. 16:49.
Citera
2016-10-23, 16:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Nu var det faktiskt en mastig kluvning och inte en mastig klyvning TS frågade efter. Håll dig till ämnet!

TS: på punkt 5 tycker jag att du ska fundera på hur omvärlden kommer att se på dig efteråt. Hur pass lätt det är att avancera i yrkeslivet etc. Kanske inte en faktor att beakta hos någon som funderar på att klyva tungan (som jag gissar att trådtiteln försöker säga)?


precis det var en synpunkt
Citera
2016-10-23, 16:40
  #5
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Nu var det faktiskt en mastig kluvning och inte en mastig klyvning TS frågade efter. Håll dig till ämnet!

TS: på punkt 5 tycker jag att du ska fundera på hur omvärlden kommer att se på dig efteråt. Hur pass lätt det är att avancera i yrkeslivet etc. Kanske inte en faktor att beakta hos någon som funderar på att klyva tungan (som jag gissar att trådtiteln försöker säga)?
App, app, app! Det gäller att hålla isär begreppen. TS efterfrågade information om en tung kluving, det är helt olika saker.

OnT: Som MrChow säger - tänk på framtiden, jag vet inte hur det är med att reversera just dessa ingreppen, men risken är mycket stor att du inte tycker det är lika tufft med en kluven tunga hela livet. Ingreppet som sådant lär ju gå att googla sig till, men det är väl mer eller mindre att din tungspets klyvs, för att sedan invänta läkningen.
Citera
2016-10-23, 17:06
  #6
Medlem
jag har funderat länge på detta
Citera
2016-10-23, 18:04
  #7
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
jag har funderat länge på detta
Göra själv?
Citera
2016-10-23, 18:10
  #8
Medlem
fickkniv1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
Hur går det till
2 vad kostar det
3 vart kan man göra det i skåne
4 vad är det för risker
5 vad bör man tänka på

1. Den som utför ingreppet rengör och torkar din tunga och markerar sedan ut hur långt bak snittet ska gå (hur långt det går att klyva beror på hur långt bak ditt "tungfäste" sitter). Sedan skär personen isär tungan medan någon annan håller i tunghalvorna med antingen händer eller tänger, och sen sys såren ihop.
2. 4000-5000 kr ungefär
3. Ingen aning. Kan dock rekommendera Calm Bodymodification i Stockholm.
4. Att du ångrar dig, typ. Ni i tråden som säger att man ska tänka på jobbmöjligheter etc - ingen märker i regel att man har en kluven tunga om man inte sträcker ut den och viftar på den. Till och med då händer det att folk inte märker det (de reflektarar inte längre än att man har stuckit ut en tunga i guess). Så det är inte ett problem.
5. Läkningsperioden är hemsk. Det gör ont som fan, man kan inte prata på ca 3 dagar, inte äta fast föda på 4-5 dagar samt dreglar som ett sär under hela tiden. Alltså verkligen, det RINNER. Jag fick ständigt hålla en kopp under hakan för att samla upp det, för det går inte att stänga munnen på ett par dagar heller eftersom tungan blir så svullen.
__________________
Senast redigerad av fickkniv1 2016-10-23 kl. 18:12.
Citera
2016-10-28, 16:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fickkniv1
1. Den som utför ingreppet rengör och torkar din tunga och markerar sedan ut hur långt bak snittet ska gå (hur långt det går att klyva beror på hur långt bak ditt "tungfäste" sitter). Sedan skär personen isär tungan medan någon annan håller i tunghalvorna med antingen händer eller tänger, och sen sys såren ihop.
2. 4000-5000 kr ungefär
3. Ingen aning. Kan dock rekommendera Calm Bodymodification i Stockholm.
4. Att du ångrar dig, typ. Ni i tråden som säger att man ska tänka på jobbmöjligheter etc - ingen märker i regel att man har en kluven tunga om man inte sträcker ut den och viftar på den. Till och med då händer det att folk inte märker det (de reflektarar inte längre än att man har stuckit ut en tunga i guess). Så det är inte ett problem.
5. Läkningsperioden är hemsk. Det gör ont som fan, man kan inte prata på ca 3 dagar, inte äta fast föda på 4-5 dagar samt dreglar som ett sär under hela tiden. Alltså verkligen, det RINNER. Jag fick ständigt hålla en kopp under hakan för att samla upp det, för det går inte att stänga munnen på ett par dagar heller eftersom tungan blir så svullen.


går det göra i skåne
Citera
2016-10-28, 22:44
  #10
Medlem
RadikalFails avatar
Men var du inte nyss lärling? Och tror sig veta allt om saker, så varför söker du då svar?

Ring till piercare i din närhet och fråga om pris och fråga om dom gör det.
Risken skulle ju vara att den som skär kommer åt ett blodkärl som dom inte borde och du slutar inte blöda. Sen är det ju ganska mycket bakterier i munnen så risken för infektion finns alltid.
Citera
2016-11-03, 00:32
  #11
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Nu var det faktiskt en mastig kluving och inte en mastig klyvning TS frågade efter. Håll dig till ämnet!

TS: på punkt 5 tycker jag att du ska fundera på hur omvärlden kommer att se på dig efteråt. Hur pass lätt det är att avancera i yrkeslivet etc. Kanske inte en faktor att beakta hos någon som funderar på att klyva tungan (som jag gissar att trådtiteln försöker säga)?

Edit: HMBPTOLEMAJOW - touché!
Bara så du vet. Så länge du inte räcker ut tungan så syns inte en tungklyvning, så det är inget hinder alls någonstans. Har i alla fall aldrig varit med om tunginspektion vid anställningsintervju, men du kanske har andra erfarenheter.
Citera
2016-11-03, 09:18
  #12
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Bara så du vet. Så länge du inte räcker ut tungan så syns inte en tungklyvning, så det är inget hinder alls någonstans. Har i alla fall aldrig varit med om tunginspektion vid anställningsintervju, men du kanske har andra erfarenheter.

Givetvis görs ingen tunginspektion vid en anställningsintervju, larvigt och prepubertalt av dig.

Men mina erfarenheter (som du efterfrågar) säger däremot att en kluven tunga inte kommer ensam. Personen brukar även ha en eller flera av dessa "symptom": udda kläder, udda tatueringar, udda frisyr, udda smink, udda piercings, udda attityd etc. som gör att de oftast blir bortsorterade i förtid vid en rekrytering. Vifta gärna bort mina erfarenheter som nonsens men titta dig runt på stan efter "såna" människor så ser du att det oftast är en kombination av kroppsliga uttrycksmedel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback