Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-10-25, 18:43
  #37
Medlem
Gruppvåldtäkter och gruppstölder. Sådant håller inte Gotlänningar på med chansen är för stor att någon ska vara släkt med eller känna rånoffret/våldtäktsoffret. Det skulle bli dålig stämning på julfesten.
Citera
2016-10-25, 19:12
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vad har du fått informationen ifrån? Tror du, gissar eller vet? Sen är det not toppen på ett isberg som kommit fram. Har sett dom här skäggungarna undersöka cyklar och springer omkring i Visby som om dom ägde stan. Nu hoppas jag att dom står först på hemskickarlistan.

Informationen är säker, det var Ica Maxi som var en utav butikerna där det stals ifrån.
Citera
2016-10-26, 15:10
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMaldini
Informationen är säker, det var Ica Maxi som var en utav butikerna där det stals ifrån.
Så polackerna har också fått lägenhet i Visby? Det stod att affären låg inne i Visby och Maxi ligger en bra bit därifrån. Har dom skor där? Sammanfatta gärna och informera. Har svårt att tro på detta annars då det verkar långsökt att det skulle vara polacker.

Hur vet dom på ICA Maxi att stölderna begåtts av samma gärningsmän och vilka som snott bilen? Jag har i alla fall inte sett några skor där mer än billiga badtofflor.
__________________
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-10-26 kl. 15:13.
Citera
2016-10-26, 15:22
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Så polackerna har också fått lägenhet i Visby? Det stod att affären låg inne i Visby och Maxi ligger en bra bit därifrån. Har dom skor där? Sammanfatta gärna och informera. Har svårt att tro på detta annars då det verkar långsökt att det skulle vara polacker.

Hur vet dom på ICA Maxi att stölderna begåtts av samma gärningsmän och vilka som snott bilen? Jag har i alla fall inte sett några skor där mer än billiga badtofflor.


Dem ertappades i stan med gods på sig ja. Det är vanligt förekommande att "snattare" har saker på sig ifrån olika affärer. Och har ingen aning om ICA maxi har skor för tillfälligt men kläder och parfym har dom. Eftersom det finns övervakningskameror på ICA Maxi så gissar jag på att det inte var så svårt. Sedan stod det i tidningen att det var i en bostad utanför VISBY, jag vet inte vart du fått informationen att det skulle vara en lägenhet i Visby?
Citera
2016-10-27, 10:00
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
En oerhörd brist på konsekvenstänkande. En grips och övriga flyr med stöldgods till den gemensamma bostaden där stöldgodset sedan anträffas efter en husrannsakan.

Jösses!

Låter som personerna har ett IQ runt 80.. det kan vara rimligt med negrer.
Citera
2016-10-27, 11:30
  #42
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Fantastiskt att så fort något händer så är det aldrig ortsbor. Somliga kan inte ens vänta in information innan man dömer. Patetiskt

Håller med dig. Hur kul är det att fortsätta sparka in öppna dörrar på det viset. Har man kunnat göra hur länge som helst nu.
Citera
2016-10-27, 19:33
  #43
Medlem
Tror inte alls att det är polacker. Den gruppen är betydligt smartare än afghaner som det drösar av. Nu kommer den tråkiga vintern och alla expediter kommer ha ögonen öppna. Tror packet snart sätter sig på färjan och drar till Malmö innan polisen skickar hem dom. Ser fram emot en afghanfri ö till våren och gotlänningarna lär inte se på dom med blida ögon längre. Alla känner alla som känner någon och därför vet butiksinnehavarna vilka som stjäl. Dom ensamma karlarna i 12-årsåldern?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback