Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-26, 18:27
  #37
Medlem
När kroppen stöter ifrån sig smycken
Migreringen är egentligen en naturlig reaktion för kroppen, men vid en piercing så är den reaktionen inte önskvärd. Att piercingen migrerar innebär i praktiken att kroppen vägrar acceptera det främmande föremålet (piercingsmycket) och försöker istället lösa upp/stöta ut det ur kroppen. Det kan även bero att en piercing gjorts på tok för ytlig och påverkar blodcirkulationen och hudens normala funktioner i en så stor utsträckning att de överliggande hudlagren börjar dö och smycket ramlar snart ut.
Ibland kan en migrering stanna av sig själv. Ibland kan ett byte av smycke rädda en piercing, men många gånger så fortsätter det tills smycket slutligen görs kvitt ur hudytan.
Det bästa är inte att vänta på att det ska gå så långt, utan att man tar ut den innan den ligger så ytligt att det finns risk att huden spricker upp. Dels så läker det ihop snyggare och blir mindre ärr, dels kan man snabbare försöka igen om man fortfarande vill göra den piercingen, man kan fortfarande få ett mycket bra resultat på det andra försöket. Att smycken migrerar är nämligen inte konsekvent, ibland händer det, ibland inte. Vissa piercings som navlar och ögonbryn kan migrera, likaså vissa mer ovanliga varianter. Din piercare bör ha informerat dig om det och om ungefär hur vanligt det är för den typ av piercing man tänkt sig innan ingreppet utförs.


läs ochlär er nåt tack
Citera
2016-10-28, 14:39
  #38
Medlem
jagharingenfantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
När kroppen stöter ifrån sig smycken
Migreringen är egentligen en naturlig reaktion för kroppen, men vid en piercing så är den reaktionen inte önskvärd. Att piercingen migrerar innebär i praktiken att kroppen vägrar acceptera det främmande föremålet (piercingsmycket) och försöker istället lösa upp/stöta ut det ur kroppen. Det kan även bero att en piercing gjorts på tok för ytlig och påverkar blodcirkulationen och hudens normala funktioner i en så stor utsträckning att de överliggande hudlagren börjar dö och smycket ramlar snart ut.
Ibland kan en migrering stanna av sig själv. Ibland kan ett byte av smycke rädda en piercing, men många gånger så fortsätter det tills smycket slutligen görs kvitt ur hudytan.
Det bästa är inte att vänta på att det ska gå så långt, utan att man tar ut den innan den ligger så ytligt att det finns risk att huden spricker upp. Dels så läker det ihop snyggare och blir mindre ärr, dels kan man snabbare försöka igen om man fortfarande vill göra den piercingen, man kan fortfarande få ett mycket bra resultat på det andra försöket. Att smycken migrerar är nämligen inte konsekvent, ibland händer det, ibland inte. Vissa piercings som navlar och ögonbryn kan migrera, likaså vissa mer ovanliga varianter. Din piercare bör ha informerat dig om det och om ungefär hur vanligt det är för den typ av piercing man tänkt sig innan ingreppet utförs.


läs ochlär er nåt tack

Att piercingen migrerar beror inte på att man inte tål piercingar, som du påstod i tidigare inlägg. Vissa har problem med migrerande piercingar och andra inte. Och det är endast vissa sorters piercingar som riskerar att migrera, och det är framförallt ytliga hudpiercingar som earl, navel och ögonbryn men även tragus. Det enda jag har läst om migrering av bröstvårtepiercingar, är att det finns risk för det om piercingen är placerad för långt ut.
Citera
2016-10-28, 16:11
  #39
Medlem
fallen-angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
När kroppen stöter ifrån sig smycken
Migreringen är egentligen en naturlig reaktion för kroppen, men vid en piercing så är den reaktionen inte önskvärd. Att piercingen migrerar innebär i praktiken att kroppen vägrar acceptera det främmande föremålet (piercingsmycket) och försöker istället lösa upp/stöta ut det ur kroppen. Det kan även bero att en piercing gjorts på tok för ytlig och påverkar blodcirkulationen och hudens normala funktioner i en så stor utsträckning att de överliggande hudlagren börjar dö och smycket ramlar snart ut.
Ibland kan en migrering stanna av sig själv. Ibland kan ett byte av smycke rädda en piercing, men många gånger så fortsätter det tills smycket slutligen görs kvitt ur hudytan.
Det bästa är inte att vänta på att det ska gå så långt, utan att man tar ut den innan den ligger så ytligt att det finns risk att huden spricker upp. Dels så läker det ihop snyggare och blir mindre ärr, dels kan man snabbare försöka igen om man fortfarande vill göra den piercingen, man kan fortfarande få ett mycket bra resultat på det andra försöket. Att smycken migrerar är nämligen inte konsekvent, ibland händer det, ibland inte. Vissa piercings som navlar och ögonbryn kan migrera, likaså vissa mer ovanliga varianter. Din piercare bör ha informerat dig om det och om ungefär hur vanligt det är för den typ av piercing man tänkt sig innan ingreppet utförs.


läs ochlär er nåt tack

Den migrerade inte. Det skulle nog behövas mycket för att den skulle migrera xD.
Den läkte inte och efter 1 år plockade jag ur staven.

Och att en piercing migrerar betyder inte att man inte tål smycket. .

Om du nu är lärling kanske du ska fråga den du är hos om allergier och migering bland annat.
Citera
2016-10-28, 16:13
  #40
Medlem
skall det jag vett inte allt men ni gör
Citera
2016-10-28, 21:57
  #41
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
När kroppen stöter ifrån sig smycken
Migreringen är egentligen en naturlig reaktion för kroppen, men vid en piercing så är den reaktionen inte önskvärd. Att piercingen migrerar innebär i praktiken att kroppen vägrar acceptera det främmande föremålet (piercingsmycket) och försöker istället lösa upp/stöta ut det ur kroppen. Det kan även bero att en piercing gjorts på tok för ytlig och påverkar blodcirkulationen och hudens normala funktioner i en så stor utsträckning att de överliggande hudlagren börjar dö och smycket ramlar snart ut.
Ibland kan en migrering stanna av sig själv. Ibland kan ett byte av smycke rädda en piercing, men många gånger så fortsätter det tills smycket slutligen görs kvitt ur hudytan.
Det bästa är inte att vänta på att det ska gå så långt, utan att man tar ut den innan den ligger så ytligt att det finns risk att huden spricker upp. Dels så läker det ihop snyggare och blir mindre ärr, dels kan man snabbare försöka igen om man fortfarande vill göra den piercingen, man kan fortfarande få ett mycket bra resultat på det andra försöket. Att smycken migrerar är nämligen inte konsekvent, ibland händer det, ibland inte. Vissa piercings som navlar och ögonbryn kan migrera, likaså vissa mer ovanliga varianter. Din piercare bör ha informerat dig om det och om ungefär hur vanligt det är för den typ av piercing man tänkt sig innan ingreppet utförs.


läs ochlär er nåt tack

Och detta har jag sagt tidigare. Men du påstår att det är allergi vilket är fel. Så varför gnäller du vidare om detta? Du är ju bara en simpel lärling, så varför ska man lyssna på dig?
Citera
2016-10-28, 23:34
  #42
Medlem
fallen-angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
skall det jag vett inte allt men ni gör


Det var ju mig det handlade om och jag vet att den varken migrerade eller att jag är allergisk.
Citera
2016-10-29, 08:54
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fallen-angel
Det var ju mig det handlade om och jag vet att den varken migrerade eller att jag är allergisk.

det svårt ger utlåtande på internet när man ej sett den
Citera
2016-10-29, 08:55
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Och detta har jag sagt tidigare. Men du påstår att det är allergi vilket är fel. Så varför gnäller du vidare om detta? Du är ju bara en simpel lärling, så varför ska man lyssna på dig?

nej men du gnäller och forsäter provucera jag har ej sett den svårt då
Citera
2016-10-29, 09:44
  #45
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
nej men du gnäller och forsäter provucera jag har ej sett den svårt då

Ja du har då svarat på det så du måste ha sett det.
Skillnaden är väl att jag inte behövde googla som du verkar ha gjort.
Citera
2016-10-29, 09:45
  #46
Medlem
fallen-angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
det svårt ger utlåtande på internet när man ej sett den


Men det har jag.
Och det som hände va att en kula hela tiden åkte in i hålet, vilket jag skrev från början.

Men nu fick jag en lång stav och den sitter där den ska ☺
Citera
2016-10-29, 09:46
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Ja du har då svarat på det så du måste ha sett det.
Skillnaden är väl att jag inte behövde googla som du verkar ha gjort.

jag har inte för hel---e sett hennes percing det menade jag
Citera
2016-10-29, 09:48
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fallen-angel
Men det har jag.
Och det som hände va att en kula hela tiden åkte in i hålet, vilket jag skrev från början.

Men nu fick jag en lång stav och den sitter där den ska ☺



för mig är debbaten avslutad hergud fyra sidor om ämnet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback