Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-10-25, 11:29
  #97
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
1. Vad har artikelns ålder med källkritik att göra? Vet du ens vad källkritik är?

Artikelns ålder är extremt relevant då det berör en samhällsfråga som har ett förhållandevis kort utgångsdatum. Vill du ha något ganska framstående att förhålla dig till så kan du bara titta på hur regeringens inställning har förändrats under de senaste 2 åren då man inte ens hade passkontroll på tågen från Danmark. Det ni gör är ungefär som om ni skulle prata evolution och sitta och nedvärdera Darwin's arbete utan att sätta det i ett tidsperspektiv och ha förståelse för att vissa saker som vi anser vara allmänbildning har vuxit fram efter flera hundraårs frenetiskt arbetande och utbildande genom forskning på området.

Citat:
2. Vad får dig att tro att vi alla är "grabbar"? Är du sexist eller bara jävligt korkad? Vi är ett antal kvinnor som skriver här på I&I.

Därför jag uppenbarligen är en sexistisk mansgris som tar för givet att kvinnor är fastkedjade i köket och inte ränner runt på flashback. Det trodde jag du redan visste? Lite mer troligt att jag ville adressera gruppen och ordet "Grabbar" kändes mest naturligt i sammanhanget. Mig veterligen så har man inte kommit på "Hen" i plural än men du får gärna upplysa mig om jag har fel. Inte för att jag någonsin kommer att använda det även om det skulle existera.

Citat:
Ledaren och artikeln kan må vara "gammal"
men det är det mycket aktuella ämnet som diskuteras.
PS det finns inte enbart grabbar här inne.
Jag är ingen grabb.

Men jag vill gratulera er 2 för att ni lyckats hänga upp er på ett ord och stoltserat med ert kön på flashback. Bra jobbat flickor!
__________________
Senast redigerad av Teu 2016-10-25 kl. 11:35.
Citera
2016-10-25, 15:18
  #98
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Artikelns ålder är extremt relevant då det berör en samhällsfråga som har ett förhållandevis kort utgångsdatum. Vill du ha något ganska framstående att förhålla dig till så kan du bara titta på hur regeringens inställning har förändrats under de senaste 2 åren då man inte ens hade passkontroll på tågen från Danmark. Det ni gör är ungefär som om ni skulle prata evolution och sitta och nedvärdera Darwin's arbete utan att sätta det i ett tidsperspektiv och ha förståelse för att vissa saker som vi anser vara allmänbildning har vuxit fram efter flera hundraårs frenetiskt arbetande och utbildande genom forskning på området.



Därför jag uppenbarligen är en sexistisk mansgris som tar för givet att kvinnor är fastkedjade i köket och inte ränner runt på flashback. Det trodde jag du redan visste? Lite mer troligt att jag ville adressera gruppen och ordet "Grabbar" kändes mest naturligt i sammanhanget. Mig veterligen så har man inte kommit på "Hen" i plural än men du får gärna upplysa mig om jag har fel. Inte för att jag någonsin kommer att använda det även om det skulle existera.



Men jag vill gratulera er 2 för att ni lyckats hänga upp er på ett ord och stoltserat med ert kön på flashback. Bra jobbat flickor!
Tack så mycket. Det var så lite så.
Citera
2016-10-25, 17:01
  #99
Medlem
DreamTwisters avatar
Min nyfunne (relativt) favorit Jens Ganman har sin syn på terroristgullandet:
Citat:
När det massmördande kukhuvet Anders Breivik återvände till norska fastlandet efter sin fruktansvärda massaker på Utøya 2011 (den där 77 människor dödades) erbjöd de norska myndigheterna honom en chans att återanpassas till samhället.

De erbjöd honom utbildning, körlektioner, skuldsanering, en lägenhet, gratis avsugningar och flera andra sociala förmåner.

Eftersom terrorister också är människor.
Citat:
Nej, jag skojar.

Norrmännen kastade den jävla dåren i fängelse och han förväntas dö där.

Punkt.

I Sverige har vi dock en annan inställning till terrorister och krigsförbrytare.

Städer som Lund, Örebro, Malmö och Borlänge vill nu ge återvändande ISIS-terrorister/våldtäktsmän/seriemördare från Syrien en chans att ”återanpassas". Annars finns det risk att de kommer att "lockas tillbaka” in i destruktiva extremistmiljöer.
Citat:
Att se det svenska etablissemanget försöka hantera religiös extremism är som att se en packad apa kika in ett laddat hagelgevär.

Följ honom, fast han är journalist, det är han väl värd.
https://www.facebook.com/jens.ganman...54090185618251
Citera
2016-10-25, 22:58
  #100
Medlem
Hiroshima15s avatar
Tja, man måste vara pragmatisk i dessa mörka tider..

Kristenheten är en judisk uppfinning, även den muslimska. Böckernas religioner är semitiska och icke-nordiska.
Citera
2016-10-25, 23:30
  #101
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Artikelns ålder är extremt relevant då det berör en samhällsfråga som har ett förhållandevis kort utgångsdatum. Vill du ha något ganska framstående att förhålla dig till så kan du bara titta på hur regeringens inställning har förändrats under de senaste 2 åren då man inte ens hade passkontroll på tågen från Danmark. Det ni gör är ungefär som om ni skulle prata evolution och sitta och nedvärdera Darwin's arbete utan att sätta det i ett tidsperspektiv och ha förståelse för att vissa saker som vi anser vara allmänbildning har vuxit fram efter flera hundraårs frenetiskt arbetande och utbildande genom forskning på området.

Eventuellt kan man klandra mig för att jag i TS inte angav artikelns ålder och man kan, om man slarvigt läser trådstarten få intrycket att det är purfärsk artikel. Däremot är två år inte speciellt lång tid att orda om. Din jämförelse med Darwin är direkt fånig. Sverige tar idag hem IS-krigare och såvitt jag vet har inte KRONQVIST och ideologiskt likasinnade inte ändrat uppfattning i frågan. Därför är den lika relevant som för två år sen.

Om jag vore försvarsadvokat för mångkulturalisterna skulle jag resonera ungefär som du gör men att det gått två år gör inte artikeln inaktuell på något vis. Men jag förstår att du vill dölja den och att du önskar att man kunde sopa den under mattan då den blottar mångkulturalistens sanna natur. Den där extrema fegheten och krypandet för islamister. Det blir synligt för alla vilka vidriga människor ni är som vill behandla IS-terrorister med tolerans och ge dem arbete.
__________________
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-10-25 kl. 23:33.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback