Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-02, 22:02
  #289
Medlem
TheMentalitas avatar
Kunde tyvärr inte vara där, men verkar ha varit en bra kväll för GNR att döma av videos jag sett.

En sak jag inte förstår (apropå recensioner) är att jag läst två nu som sågat Coma och beskrivit det som oförklarligt varför man väljer att ta med den.

Jag tycker Coma är en av Guns mest underskattade låtar, en riktig pärla.
Blev överlycklig här om året när de framförde den för första gången sedan typ 92/93.

Smak är väl olika men ändå, trodde inte det var den typen av låt som inte musikrecenter kunde uppskatta.
Hade ju liksom kunnat köpt om dom hade bränt av Back off bitch eller nått att den kanske hade fått lågt betyg..
Citera
2017-07-03, 01:06
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Kunde tyvärr inte vara där, men verkar ha varit en bra kväll för GNR att döma av videos jag sett.

En sak jag inte förstår (apropå recensioner) är att jag läst två nu som sågat Coma och beskrivit det som oförklarligt varför man väljer att ta med den.

Jag tycker Coma är en av Guns mest underskattade låtar, en riktig pärla.
Blev överlycklig här om året när de framförde den för första gången sedan typ 92/93.

Smak är väl olika men ändå, trodde inte det var den typen av låt som inte musikrecenter kunde uppskatta.
Hade ju liksom kunnat köpt om dom hade bränt av Back off bitch eller nått att den kanske hade fått lågt betyg..

Coma var långt ifrån någon av lågpunkterna i spelningen. All skit från senaste skivan var långt värre.

Tyckte spelningen var ok för vad det var, ett gäng gamlingar som vill säkra pensionen. Tyckte också att det var underhållande att de nu frånskilda 40-åriga småbarnsmorsorna tjöt högre än de gjorde som 16-åringar 1991... kanske för att trycket då var så mycket högre och de svimmade och for i skytteltraffik över kravallstaketet. Nu skrek de så fort Slash peta på guran.
Citera
2017-07-04, 11:18
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Axl ser ut som sju svåra år om man jämför med hur han såg ut i början på 90. Det tror jag alla som inte är synskadad kan skönja.

Skulle nog säga att han såg välmående ut. Samt lite grand som en dragqueen ...
Citera
2017-07-08, 03:02
  #292
Medlem
Estranged62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Axl ser ut som sju svåra år om man jämför med hur han såg ut i början på 90. Det tror jag alla som inte är synskadad kan skönja.

Tror de flesta ser äldre ut efter 25 års tid. Han är ju snart 60 bast så..

Jag har sett GN'R tre gånger. Denna gång var ingen besvikelse. Riktigt bra konsert med en kanon setlist.
Jag stod I Golden Circle och tycker ljudet var riktigt bra! var lite orolig över det innan spelningen.

Har lite smått PCD - Post Concert Depression..
Citera
2017-07-08, 08:53
  #293
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
Tror de flesta ser äldre ut efter 25 års tid. Han är ju snart 60 bast så..

Jag har sett GN'R tre gånger. Denna gång var ingen besvikelse. Riktigt bra konsert med en kanon setlist.
Jag stod I Golden Circle och tycker ljudet var riktigt bra! var lite orolig över det innan spelningen.

Har lite smått PCD - Post Concert Depression..

Ja det förstår ju ja med. Det jag vill få fram är hans förfall gentemot sina kollegor på scenen.
Citera
2017-07-10, 22:29
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindRewind
Haha eller hur, var hemma 02.30.. några andra polare kom inte hem förrens kl 04.. , fyfan! Förövrigt är danskar svin (haha), stod fan och pissade överallt på vägen till arenan... fast jag var inte bättre själv.. måste man så måste man..!

Tyckte spelningen var sjukt bra minus alla danskar som 1. köpte öl, 2. kastade öl, fick en mugg i nacken och öl i håret och fan överallt.. 3. danskar som stod och snackade med varandra (för fan!) 4. toaletterna på parken var under all kritik.

Positivt överraskad att de lira patience istället för don't cry. Sen var det kaos när alla skulle gå ut, satt i bilen en halv evighet...

Och sen en annan sak, folk med sina förbannade telefoner.. annat var det på 90talet.. mer ös.. men jag är glad ändå, hoppas det blir fler spelningar framöver.
Kom över bron till Sverige igen när klockan var över 04, många fulla tåg. Man hade ställt upp en massa pissoarer utmed gatan på väg upp mot Parken, först förstod jag inte vad det var för något men sen såg jag vad det var.
Det här med att folk står och ägnar sig åt att uppleva en konsert bakom sin mobil är något jag stör mig mycket på, är det någon framför mig som håller upp sin mobil och skymmer sikten någon längre stund så brukar jag råka stöta till dom.
Citera
2017-07-13, 02:43
  #295
Medlem
Gallrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Du pratar ju om dej själv din avundsjuka nolla

... Ok
Citera
2017-07-13, 02:44
  #296
Medlem
Gallrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ett av världens absolut största rockband = talanglösa fjantar?

Hahah ni är snart utdöda och begravda
Citera
2017-07-13, 09:47
  #297
Medlem
Grym spelning best ever som jag varut på. Ser att några klagat att dom spelade tre timmar för min del gade dom fått spela 4 man lär aldrig se dom live någon mer gång. Jag hörde en en intervju av axl att Izzy inte ville vara med och turnera han spelade vid några koncerer på USA turnén. Vad gäller Steven A så är han drogfri och ok och han kulle vara med men var tvungen att operera ryggen när det drog igång ifjol. Han har varit med och spelat enstaka låtar på USA turnén. Och till alla som klagar på GNR sluta skriv på den här tråden dom är ett av dom bästa banden någonsin.
Citera
2017-11-05, 21:27
  #298
Medlem
Till er som stod i golden circle. Hur tidigt kom ni och hur långt fram stod ni?
__________________
Senast redigerad av plaskdam 2017-11-05 kl. 21:57.
Citera
2017-11-23, 22:51
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CriticalAcclaim
Så jävla bra spelning! De spelar alltså i 3 1/2 timme, helt makalöst! Stod 10 meter från scenen och njöt av varje sekund!

Better och Sorry är aningen svaga, men i övrigt är det fantastiskt bra. Förstår inte hur tidningarnas recensenter ger Coma ett plus, är ju ett mästerverk!

Hörde att några klagade på ljudet efteråt, på ståplats var det dock riktigt bra!

hur tidigt kom du?
Citera
2017-11-28, 19:02
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plaskdam
hur tidigt kom du?

Minns inte exakt, ungefär 30-40 minuter innan Backyard gick på skulle jag tro. Det fanns dock så mycket plats att vi utan problem kunnat klampa in precis när Guns började och ändå tagit oss fram till raderna närmast scenen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback