Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-28, 00:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytvante
Det där är högst sannolikt en insekt eller en fågel som är nära kameran bara. Den är helt ur fokus och blir därför lite större och rund. Det är väldigt in-zoomat så det ser bara ut som att den rör sig snabbt.

Det syns ju massa liknande "ufon" redan före explosionen. Dom ser precis likadana ut som den andra men flyger framför raketen... https://www.youtube.com/watch?v=arIc1NlHvV0

Det är tyvärr sånt här skräp som har gjort ufologin till ett skämt som ingen tar seriöst...

Exakt vad jag tänkte skriva. Jag kollade mest för att roa mig en stund och det enda jag kan se är att det flyger en insekt från vänster -> höger och en från höger -> vänster

Att det "uppfattas" som fort är såklart för att den befinner sig så nära linsen.

Men visst.....Jag håller med om att det blir mer "spännande" med ufo-spåret i mach 6
Citera
2016-10-29, 12:27
  #14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag kan inte se bilden men visst är det möjligt att jag sett fel. Ska verkligen gå till grunden med det. Men allt som flyger framför raketen är inte insekter och fåglar per automatik. Det krävs lite mer för att verkligen identifiera ett objekt.

Din teori att objektet inte syns för att skenet är för starkt kan vara riktig, men mycket annat syns framför samma sken, t.ex. bråte som flyger iväg från platsen. Men det kan hända att små objekt nära kameran försvinner mot de ljusaste partierna.
Vadå "kan inte se bilden"? Har du installerat något filter som hindrar dig från att se sådant som säger emot din tro eller vad är problemet? Klicka på länken och vänta tills sidan har laddat färdigt så borde du kunna se en bild som är ett kollage av flera bilder på den exploderande raketen som klistrats samman till en bild.
Citera
2016-10-29, 12:34
  #15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytvante
Det där är högst sannolikt en insekt eller en fågel som är nära kameran bara. Den är helt ur fokus och blir därför lite större och rund. Det är väldigt in-zoomat så det ser bara ut som att den rör sig snabbt.

Det syns ju massa liknande "ufon" redan före explosionen. Dom ser precis likadana ut som den andra men flyger framför raketen... https://www.youtube.com/watch?v=arIc1NlHvV0

Det är tyvärr sånt här skräp som har gjort ufologin till ett skämt som ingen tar seriöst...
Om du frågar Sveriges ledande ufologer, UFO-Sverige, så är jag övertygad om att de säger "fluga".
Citera
2016-10-29, 12:41
  #16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Exakt vad jag tänkte skriva. Jag kollade mest för att roa mig en stund och det enda jag kan se är att det flyger en insekt från vänster -> höger och en från höger -> vänster

Att det "uppfattas" som fort är såklart för att den befinner sig så nära linsen.

Men visst.....Jag håller med om att det blir mer "spännande" med ufo-spåret i mach 6
Jag tycker också att det som flög förbi precis vid explosionen såg ut som en fluga, men objektet som flög åt andra hållet tyckte jag flög bakom raketen - därav överljudshastighet. Nu kan jag se på bildserien att det objektet med allra största sannolikhet flög framför explosionen och då är bara vinkelhastigheten känd, men inte ett miniavstånd, och då är det omöjligt att utesluta att det var en broms eller en fluga.
Citera
2016-10-29, 12:43
  #17
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vadå "kan inte se bilden"? Har du installerat något filter som hindrar dig från att se sådant som säger emot din tro eller vad är problemet? Klicka på länken och vänta tills sidan har laddat färdigt så borde du kunna se en bild som är ett kollage av flera bilder på den exploderande raketen som klistrats samman till en bild.
Va otrevlig du är! Jag fick inte fram bilderna, vilket är vanligt för mig när det gäller TinyPic.
Citera
2016-11-20, 18:02
  #18
Medlem
visdomst4nds avatar
IS eller vad kameran heter på stationen i rymden har filmat en hel del ufos. Fan vad synd att kameran inte är av senaste modell dock och det mesta är pixligt. Det går dock inte att förneka vad man ser när föremålet ändrar riktning av sig självt osv.
Citera
2019-09-28, 07:46
  #19
Medlem
Fan vad coolt dock!
Citera
2019-11-14, 16:54
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Under sekunden 1:11 i klippet rör sig en fläck från bildens högra sida till dess vänstra på någon tiondels sekund. Strax innan fläcken passerar exploderar raketen. Det går inte att avgöra om fläcken ser ut att passera framför eller bakom raketen och det skulle kunna vara ett flygfä alldeles framför kameran.

Under sekunden 1:12 rör sig en fläck åt motsatta hållet, den ser lika dan ut och rör sig lika fort över bildrutan. Men här ser man att den passerar bakom eldsflammorna och kan alltså inte vara en fluga på nära håll.

Om objektet rör sig 200 m på 1/10 sekund så motsvarar det mach 6.

Visst ser man massvis med fåglar i klippet, men ingen av dem rör sig över bildrutan på 1/10 sekund.

Det ser verkligen ut som något som ingen hade kunnat tillverka på jorden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback