Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-21, 21:25
  #1
Medlem
Har gått upp 10kg på en månad. Är tjej, 18 år, 168cm och har gått upp från 52-53kg till dryga 63kg på en månad. Det började med att jag blev extremt hungrig från en dag till en annan. Brukade tidigare behöva "trycka i mig mat" trots att jag var mätt för att hålla vikten. Helt plötsligt var jag extremt, extremt hungrig. Den första veckan gick jag inte upp någonting trots att jag åt som en häst. Men sedan så gick jag upp 10 kg på en månad. Vad ska jag göra? Hur stoppar jag hungern?'

Mina gamla kläder i stl xxs/xs passar fortfarande, men de sitter tight. Har fått rundare ansikte och jag ser allmänt "puffsig" och svullen ut på hela kroppen. Styrketränar och löptränar 4 gånger i veckan och rör på mig mycket i vardagen(cyklar 25km ToR till skolan)
Citera
2016-10-21, 21:28
  #2
Medlem
RadikalFails avatar
Tar du hormoner? För det kan göra så man går upp i vikt.
Citera
2016-10-21, 21:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Tar du hormoner? För det kan göra så man går upp i vikt.

Nix, ingen medicin eller p-medel alls.
Citera
2016-10-21, 21:30
  #4
Medlem
jpettersson1991s avatar
Det är disciplin som gäller. Försök hålla dig undan från kylskåpet, ta en promenad, städa eller vad som. Drick mycket vatten, ibland när man är hungrig så kan det hjälpa att dricka ett glas vatten. Men att försöka hålla sig undan och sysselsatt är nog det bästa. Det minskar tillgängligheten och du är inte "uttråkad", vilket brukar vara en av anledningar till att många går till kylskåpet/skafferiet.
Citera
2016-10-21, 21:30
  #5
Medlem
Vad äter du för något då?
Citera
2016-10-21, 21:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpa1
Vad äter du för något då?

Självklart nyttig mat. Har inte tryckt i mig snickers och undrar varför jag har lagt på mig 10 pannor . Äter bra mat, typ fisk, potatis, ris, keso, kvarg, ägg, grönsaker, frukt, havregrynsgröt, linser, bönor. Och nej jag äter inte 10 bananer och en halv äggvita och undrar varför jag inte blir mätt.
Citera
2016-10-21, 21:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är disciplin som gäller. Försök hålla dig undan från kylskåpet, ta en promenad, städa eller vad som. Drick mycket vatten, ibland när man är hungrig så kan det hjälpa att dricka ett glas vatten. Men att försöka hålla sig undan och sysselsatt är nog det bästa. Det minskar tillgängligheten och du är inte "uttråkad", vilket brukar vara en av anledningar till att många går till kylskåpet/skafferiet.

Nej, nej. Jag är inte alls uttråkad. Jag är så hungrig så det nästintill gör ont i magen. Äter jag inte så ligger jag vaken hela natten, försöker jag träna så börjar det snurra i huvudet och jag orkar knappt lyfta en skivstång, kan inte fokusera i skolan eller leva normalt. Det är riktig fysisk hunger.
Citera
2016-10-21, 21:36
  #8
Avstängd
onaturligstyrkas avatar
Gravid? Nej men har du haft lätt för att gå upp innan? Eller har du förändrat något sen tidigare? Spiral?
Citera
2016-10-21, 21:36
  #9
Medlem
Jevlalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saloot
Har gått upp 10kg på en månad. Är tjej, 18 år, 168cm och har gått upp från 52-53kg till dryga 63kg på en månad. Det började med att jag blev extremt hungrig från en dag till en annan. Brukade tidigare behöva "trycka i mig mat" trots att jag var mätt för att hålla vikten. Helt plötsligt var jag extremt, extremt hungrig. Den första veckan gick jag inte upp någonting trots att jag åt som en häst. Men sedan så gick jag upp 10 kg på en månad. Vad ska jag göra? Hur stoppar jag hungern?'

Mina gamla kläder i stl xxs/xs passar fortfarande, men de sitter tight. Har fått rundare ansikte och jag ser allmänt "puffsig" och svullen ut på hela kroppen. Styrketränar och löptränar 4 gånger i veckan och rör på mig mycket i vardagen(cyklar 25km ToR till skolan)

Träning kan få en att bli mycket hungrig människa. Du kanske ska se över dina matvanor och äta lite mer planerat vid regelbundna tider och använda dej utav bra råvaror som ger god näring och bra mättnadskänsla. Kanske kissa på en clearblue
Citera
2016-10-21, 21:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Gravid? Nej men har du haft lätt för att gå upp innan? Eller har du förändrat något sen tidigare? Spiral?

Helt omöjligt att jag är gravid! Var lite större som barn, gick ner 20kg som 14-åring och har hållit vikten sedan dess. Men har fått kämpa som en dåre för att hålla vikten uppe. Dvs jag har haft lätt för att gå ner i vikt under senare tonåren.
Citera
2016-10-21, 21:42
  #11
Medlem
Jevlalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saloot
Helt omöjligt att jag är gravid! Var lite större som barn, gick ner 20kg som 14-åring och har hållit vikten sedan dess. Men har fått kämpa som en dåre för att hålla vikten uppe. Dvs jag har haft lätt för att gå ner i vikt under senare tonåren.

Du kanske nått åldern då du ska bli en frodig kvinna
Citera
2016-10-21, 21:43
  #12
Medlem
Jevlalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jevlaloser
Du kanske nått åldern då du ska bli en frodig kvinna
Kolla hur din mamma ser ut och fråga henne hur hennes vikt gått genom åren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback