Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-10-26, 00:14
  #25
Medlem
Cannabisministerns avatar
Fi kommer nog satsa mycket på att plocka upp missnöjda miljöpartister inför kommande val så ännu är hoppet inte ute för Fi. Jag skulle inte bli förvånad om Fi får över 4% i en del mätningar inför valet, men om de verkligen klarar att komma in i riksdagen är mer osäkert.
Citera
2016-10-26, 20:14
  #26
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Dessutom måste man ha ett registrerat namn på valalliansen!

När Centerpartiet och KD hade en valallians på 1980-talet använde man namnet "Centern".

"Måste INTE" menar du väl, det ställer upp mängder av oreggade partier i varje val (men man då inte namnet skyddat). Att regga ett namn är dock ingen stor grej om man har lite stöd dock, speciellt om man har två år på sig.
Citera
2016-10-26, 20:17
  #27
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Fi kommer nog satsa mycket på att plocka upp missnöjda miljöpartister inför kommande val så ännu är hoppet inte ute för Fi. Jag skulle inte bli förvånad om Fi får över 4% i en del mätningar inför valet, men om de verkligen klarar att komma in i riksdagen är mer osäkert.

Det finns en tämligen konsekvent del politiska dårar i Sverige, och att rösterna mellan dessa partier rör på sig är inte ovanligt. Men att tre dårpartier (V, MP och FI) alla skulle klara 4 % ser jag som omöjligt.
Citera
2016-10-26, 20:22
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Kan inte se några utsikter att man till nästa val kommer att öka och klara 4 % spärren.
Huvudanledningen till detta är att deras kärnfråga om kvinnors ställning, samtidigt som man alltid avvisar varje antydan till skillnad mellan olika etniska grupper, verkar totalt uttömd.

Hur många år till kan Fi fortsätta innan man till slut måste lägga ned partiet?
Så länge de får ett tydligt stöd av SR/SVT så lär de nog fortsätta, den hjälpen kan mycket väl få in dem i riksdagen. Dessutom får de kanske en viss tillströmning av besvikna miljöpartister.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback