Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-12-13, 21:47
  #25
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Skada på avstånd gör man bäst med hjälp av saker som är skapade för just det ändamålet. Skadan är omedelbar och man ser det hända. Fördelen är att det är nästan ofrånkomligt och effektivt. Om man gör på annat sätt finns risken att man tror att man skadat, men egentligen inte gjort någonting alls. Men det finns en nackdel också: alla andra kommer att märka att du skadat någon.

Om du har fysisk kontakt med någon av deras tillhörigheter kan du ju skada dem på det viset. Att omgöra den av deras saker du får tag på med negativ energi som de sedan kommer att bära. Alla kroppar innehåller naturligt negativ energi, så att göra det är mycket enkelt. Men det tar olika former, så jag kan inte säga exakt hur du ska göra. Inte heller är det säkert att de kommer att veta att det är du.

Man kan ju kombinera sätt. Du kan ju skicka ett enkelt brev som du lägger negativ energi i. De kommer att veta att det är du. Eller så kan du nedkalla förstörelse över något som är deras, och se till att de får veta att du ville det.

Men vad gör det här i paranormala fenomen?
tja, jag tycker väl att mörk magi har vissa övernaturliga/paranormala inslag. Det är ju inte naturvetenskapligt eller direkt religiöst.

För övrigt gjorde du mig en stor tjänst i ditt välskrivna inlägg.
Citera
2016-12-15, 10:27
  #26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Skada på avstånd gör man bäst med hjälp av saker som är skapade för just det ändamålet. Skadan är omedelbar och man ser det hända. Fördelen är att det är nästan ofrånkomligt och effektivt. Om man gör på annat sätt finns risken att man tror att man skadat, men egentligen inte gjort någonting alls. Men det finns en nackdel också: alla andra kommer att märka att du skadat någon.

Om du har fysisk kontakt med någon av deras tillhörigheter kan du ju skada dem på det viset. Att omgöra den av deras saker du får tag på med negativ energi som de sedan kommer att bära. Alla kroppar innehåller naturligt negativ energi, så att göra det är mycket enkelt. Men det tar olika former, så jag kan inte säga exakt hur du ska göra. Inte heller är det säkert att de kommer att veta att det är du.

Man kan ju kombinera sätt. Du kan ju skicka ett enkelt brev som du lägger negativ energi i. De kommer att veta att det är du. Eller så kan du nedkalla förstörelse över något som är deras, och se till att de får veta att du ville det.

Men vad gör det här i paranormala fenomen?
Vad består denna negativa energin av då?
Någon ny fysikalisk verklighet vetenskapen inte känner till mån tro?

Har utmanat hur många som helst av folk som hävdat att de kunnat magi och andra stolligheter och det har aldrig hänt mig eller min familj något utan vi lever och frodas.

Så för mig ter det sig mera som att det är folk som förläst sig på Harry Potter eller Advanced Dungons & Dragons som går omkring och pratar om negativa energier och magi.
Citera
2016-12-15, 11:17
  #27
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vad består denna negativa energin av då?
Någon ny fysikalisk verklighet vetenskapen inte känner till mån tro?

Har utmanat hur många som helst av folk som hävdat att de kunnat magi och andra stolligheter och det har aldrig hänt mig eller min familj något utan vi lever och frodas.

Så för mig ter det sig mera som att det är folk som förläst sig på Harry Potter eller Advanced Dungons & Dragons som går omkring och pratar om negativa energier och magi.
Negativ energi? Eller baciller? Läs noggrant. Jag sa i första stycket åt honom att använda skjutvapen för att "skada på avstånd", vilket ju stämmer, i andra stycket att nysa på/spotta i deras kaffe eller liknande... Ja och så vidare.

"Magi" är bara sådant vi inte förstår, plus en lämplig beskrivning. Idag färdades jag till jobbet i en vagn av metall som for fram med en hastighet snabbare än den snabbaste människan på jorden kan springa, och som drevs av resterna av döda DRAKAR. I somras bars jag fram i en tron som svävade genom luften högre än jordens högsta berg, inuti en gigantisk fågel av metall. Just nu skriver jag ett meddelande som du kan läsa när du vill och vart som helst ifrån, för att meddelandet mellan oss bärs fram av blixtars energi, blixtar som i sin tur bundits med hjälp av de demonhemsökta stenar som grävts fram i en gruva i ett land långt, långt borta, av män som har hud som är svart som natten...
Om man beskriver det så, kan bilar, bensin, flygplan, internet, elektricitet, uran och till och med negrer låta som magi eller andra fantastiska saker.
Citera
2016-12-15, 15:34
  #28
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Negativ energi? Eller baciller? Läs noggrant. Jag sa i första stycket åt honom att använda skjutvapen för att "skada på avstånd", vilket ju stämmer, i andra stycket att nysa på/spotta i deras kaffe eller liknande... Ja och så vidare.

"Magi" är bara sådant vi inte förstår, plus en lämplig beskrivning. Idag färdades jag till jobbet i en vagn av metall som for fram med en hastighet snabbare än den snabbaste människan på jorden kan springa, och som drevs av resterna av döda DRAKAR. I somras bars jag fram i en tron som svävade genom luften högre än jordens högsta berg, inuti en gigantisk fågel av metall. Just nu skriver jag ett meddelande som du kan läsa när du vill och vart som helst ifrån, för att meddelandet mellan oss bärs fram av blixtars energi, blixtar som i sin tur bundits med hjälp av de demonhemsökta stenar som grävts fram i en gruva i ett land långt, långt borta, av män som har hud som är svart som natten...
Om man beskriver det så, kan bilar, bensin, flygplan, internet, elektricitet, uran och till och med negrer låta som magi eller andra fantastiska saker.
Sant.
Citera
2016-12-19, 20:50
  #29
Medlem
Golachabs avatar
Ärligt talat ska du nog inte ägna dig år magi överhuvudtaget. Den enda som tar skada är du själv om du inte vårdar ditt psyke och jag är osäker om du verkligen är stabil. Det är inte bara "att lägga nåra spells" och se antagonisterna förintas. Det är självbedrägeri att tro något sådant.

Men pröva LaVeys metod som beskrivs i Satanic Bible om du är nybörjare. Det är simpelt och snabbt utan de krångligheter ceremoniell magi annars brukar kännetecknas av. Och ja, han föreslår också Diamondgrits metod först och främst om du vill förgöra någon.
Citera
2016-12-19, 23:12
  #30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Har fått problematik med några idioter som stalkar mig.
Det stör mig även spirituellt (först trodde jag det var tankeformer eller negs) och nu är fanimej måttet rågat! Någon som har erfarenhet av psychic defence?

Yep. Den absolut mest effektiva metod som finns är: "Ignore the Bastards". Vill de slösa energi på att leka "psykiska spioner" så får de väl göra det. Du har viktigare saker att göra än att bry dig om dem, än mindre dra på dig en massa dålig karma genom att sända ut en massa negativa energier som sedan ofelbart kommer att returneras med större kraft än du sände ut dem med.


Min favorit"spell" är "Being a Void", där man absorberar precis all energi som sänds emot en, och sedan bara vidarebefordrar den ut i "ingentinget". Då blir energin karmafri för både sändare och mottagare visserligen, men det är alltid roligt att låta "fiender" ödsla massor med tid och kraft på något, och sedan när de blåser iväg sin "fireball" så bara försvinner den rakt ut i ingenting och lämnar inte ens en fis i rymden som spår.
Citera
2016-12-19, 23:20
  #31
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Ärligt talat ska du nog inte ägna dig år magi överhuvudtaget. Den enda som tar skada är du själv om du inte vårdar ditt psyke och jag är osäker om du verkligen är stabil. Det är inte bara "att lägga nåra spells" och se antagonisterna förintas. Det är självbedrägeri att tro något sådant.

Men pröva LaVeys metod som beskrivs i Satanic Bible om du är nybörjare. Det är simpelt och snabbt utan de krångligheter ceremoniell magi annars brukar kännetecknas av. Och ja, han föreslår också Diamondgrits metod först och främst om du vill förgöra någon.

Väldigt bra svar, precis lika bra inlägg som du brukar ha.
Jag vet ganska mycket om witchcraft (och magi.)dessutom är jag starkt uppkopplad 24/7 och på det sättet är jag inte i balans. Jag sover inte så mycket heller.
Jag vet redan att för att man skall kunna lyckas med avancerad magi, mörk magi som inte diskuterats hittils här, så bör måste man ha en positiv mindframe, ta hand om sig själv rent allmänt,
ha en snygg och prydlig aoura osv. Men det GÅR att lyckas att "dabbla" med sinister magick ändå.
Nej, det är Fel att "det i själva verket är mkt enkelt". Man kan jämföra det med SEX. Det kan vara enkelt eller INTE enkelt...
Mina främsta lärare är demoner och de känner ingen skillnad på hög eller låg nivå annorstädes.
Älska, skada, tilltro, omsorg..,what´s the diffrent?? Det som den ena tycker är fel är rätt för ngn annan!
Jag vill hellre attackera dem rent psykiskt (med qi) och på avstånd än att mickla med föremål och dockor ecetera. Utanför-kroppen-upplevelser eller att använda mina dresserade tankeformer som attackdjur.
Jag ser det som ett led i andligt utveckling.

Har du inte mer så ceep it ungefär.
Alltså jag menar man gör vad man kan med vad man har. Förhoppningsvis.
Jag vill göra dem galna. Helt galna inombords bortom allt förstånd.
La Veyism är jag inte mycket för. Och jag är nog större än vad somliga tror!
Dock handlar det om att skada på avstånd, och det låter sig naturligtvis att göras. Det vet alla som inte lever i en parentes.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback