Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 21:27
  #49
Medlem
Roland Janssons avatar
Helt intelligensbefriad buskis, men va fan, en del grejer är rätt kul...erkännes
Citera
2017-11-23, 22:37
  #50
Medlem
Jag älskar parodin på tyskarna som kommer i sin VW-buss sjungandes på Schnappi.

Gillade också hur vegetarianen blev utskrattad.
Citera
2017-12-17, 15:24
  #51
Medlem
Sqrbankens avatar
Verkligen uselt. Ser nu för första gången.

Måste dock erkänna att jag glor vidare och lett till genom vissa skämt kanske just för att det är så anspråklöst krystat och uselt att det blir underhållande bara av den anledningen? Ett giftemål jag nu skrattar åt iof. Snyggt par
Citera
2018-02-24, 19:29
  #52
Medlem
Det blir ytterligare en säsong och den är redan inspelad.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6893626
Citera
2018-02-25, 14:40
  #53
Medlem
laxen69s avatar
Som Västgöte både förstår man och uppskattar humorn, men jag har full förståelse för om andra inte gör det.
Uppskattar drevet med hembränd sprit och vegetarianen. Inför nästa säsong hoppas jag det blir mer drev med homsexualitet, vegetarianism, politisk korrekthet och islam. Fast eftersom de har SVT politiska kommissarier att ta hänsyn till blir det väl ganska slätstruket kan man förmoda.
Citera
2018-02-25, 15:05
  #54
Medlem
DoktorNos avatar
Uti bôgda är riktigt roligt. Och ja, jag garvar åt pruttljud, Leif och Billy, Stefan och Krister och Åsa-Nisse också. Att sån här humor inte passar för hipsters med "intelligent" och "fin" humor kan jag dock förstå, det är buskis det är fråga om i Uti bôgda.
Däremot tror jag att det stora flertalet skrattar åt landsbygdskomik, även om många skrattar i smyg och aldrig skulle erkänna att sex-, sprit- och pruttskämt är roligt.
Citera
2018-02-25, 16:35
  #55
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Uti bôgda är riktigt roligt. Och ja, jag garvar åt pruttljud, Leif och Billy, Stefan och Krister och Åsa-Nisse också. Att sån här humor inte passar för hipsters med "intelligent" och "fin" humor kan jag dock förstå, det är buskis det är fråga om i Uti bôgda.
Däremot tror jag att det stora flertalet skrattar åt landsbygdskomik, även om många skrattar i smyg och aldrig skulle erkänna att sex-, sprit- och pruttskämt är roligt.

Ja, den mer folkliga, klassiska humorn a la buskis och landsbygd går ju ofta inte hem hos folk som anser sig vara lite mer av "finsmakare". De föredrar nog hellre ståuppkomiker som vänder ut-och-in på sig själva för att bli så roliga att de lyckas locka till något skratt, typ Özz Nujen och Blabben Larsson och såna överskattade ursäkter till komiker.
Citera
2018-02-25, 19:54
  #56
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Bara bönder från Västergötland och Göteborg som skrattar då denna sorgfyllda skit. Då tror dom att folk norrifrån är lika blåsta och bondiga som de själva är.
Citera
2018-03-15, 20:17
  #57
Medlem
norrlandsiestas avatar
Nej nej

trams inte roligt nånstans. Västergötlänningar, tycker ni det är roligt? Nu har jag dock bara sett ett avsnitt (det senaste)
__________________
Senast redigerad av norrlandsiesta 2018-03-15 kl. 20:19.
Citera
2018-03-31, 12:31
  #58
Medlem
suganuss avatar
Gött Roligt, Väntar Med Spänning På Nästa Avsnitt
Citera
2018-04-19, 14:24
  #59
Medlem
Campingavsnitten har varit jävligt sköna faktiskt.

Detta är nog den sista lilla spillran av icke pk humor som vi får se i SVT. De har hittills drivit med vegetarianer, misshandlat en katt, hånat folk med diagnoser m.m.
__________________
Senast redigerad av Mzzo 2018-04-19 kl. 14:28.
Citera
2018-04-27, 21:33
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Campingavsnitten har varit jävligt sköna faktiskt.

Detta är nog den sista lilla spillran av icke pk humor som vi får se i SVT. De har hittills drivit med vegetarianer, misshandlat en katt, hånat folk med diagnoser m.m.

"Han har ju alla bokstavskombinationer som finns, utom i och q"
Gillade"Uti byggda rock", lite ripoff av ZZ top's La Grange.

Jävla ostronskalare!:-)

Bor i Lidköping och deras parodi på "böggda" är, tyvärr, klockren. Folk ÄR på detta viset...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback