Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-07, 13:55
  #13
Medlem
Fick telefon samtalet nyss, var samma sak här, att man var med i nån undersökning för ett år sen, jag frågade såklart vilken undersökning och han svarade typ, att han inte kunde se det här.
Sen så bablar han om att jag kommer få en garanti vinst eftersom de ville utjämna sin vinstutdelningxD, sen så frågade jag bara rakt ut: Och vad ska jag betala för detta?

Så nämnde han bara: vi har två paket. Då sa jag bara tack men jag är inte intresserad.

Visst är man en grupp på 50 människor som ska dela på 20 miljoner blir det ju mycket pengar.

Tror det dock handlar om pyramidspel eller nått dylikt, där man lovas en vinst efter att dem raggat upp 100 stycken andra, medans man själv betalar 500 kr / Månaden. Vette fan

Vågade inte gå med på att dock, var väl tur det, ändå om de lovade en vinst(Tveksamt såklart) De kan ju bara ljuga för en.
Citera
2017-08-30, 15:47
  #14
Medlem
De är inte bluff per say, för de är ett full licensierat lotteri, dock så är deras marknadsföring falsk.

Bara namnet "garanti" är väldigt missledande.

Första gången jag var i kontakt med dem så var det en prenumeration på tre månader där "mellan" paketet var 772 kr i månaden och jag minns inte hur många dragningar det var.. massor iaf, och att de "garanterade" vinst inom dessa, annars skulle man få någon typ av kompensation. Och visst vann jag... 50 ynka spänn. Men det räknas inom garantin så hejdå kompensation.

Det var dessutom en kille som ringde och erbjöd mig en förlängning och jag var väldigt distraherad så jag borde ha lagt på då jag inte lyssnade fullt ut på vad killen sa, men dum som var jag så fortsatte jag samtalet, vilket resulterade i en förlängning på 4 ytterligare månader, och nu närmare 820 kr per månad.

Tydligen kunde man inte ångra en förlängning, vilket jag har dubbelkollat med KO dagen efter.

Kortfattat:

- Garantilottos garanti täcker småsummor så ingen kompensation för större utgifter.
- Deras förlängning har ingen ångerrätt som andra distansavtal
- Minsta belopp att ta ut från ditt konto är 500 kr
- Får du en "bonus" på 1000 kr så måste du spela upp 1000 kr innan du får ta ut pengar


Så mitt råd är: håll dig borta såvida inte du har råd att kasta bort 1000 kr i månaden på skit..

Då de är baserade på Malta så går de inte under lotteriinspektionens regler utan räknas som Internetspel som Bet365 osv.
Citera
2017-11-20, 14:05
  #15
Medlem
bengt-allans avatar
Blev nyss uppringd av ngn som försökte övertala mig...

Numret var: 011-475 12 02

Så svara inte om det numret ringer er.

/Bengan
Citera
2017-12-02, 19:21
  #16
Medlem
Ligger på min bannlista i telefonen så de kommer inte fram ens...
Citera
2018-05-01, 00:28
  #17
Medlem
bengt-allans avatar
Blev åter uppringd idag... *suck*

Lät grabben prata lääänge och bad honom upprepa allt flera ggr - uppehöll honom med flit.

Citat:
Garantilotto, lotteri utan svenskt tillstånd
Publicerad: 2017-01-30

Lotteriinspektionen får många frågor kring ett lotteri som kallar sig Garantilotto som säljs främst via telefonförsäljning. Detta lotteri saknar tillstånd i Sverige vilket innebär att det bland annat står utan tillsyn från svenska myndigheter som kan granska att dragningar sker på ett korrekt sätt och att vinster betalas ut.

Varifrån han fått mitt telefonnummer fick jag aldrig svar på så det är väl dags att byta igen.
Har nämligen hemligt nummer.

/B-A
Citera
2018-05-09, 05:26
  #18
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerhaj
På deras hemsida har dom bilder och presentation av sina Chattvärdar.


Nathalie:
Jag är en glad och sprallig tjej från Skåne. Behöver du hjälp finns jag tillgänglig i chatten.


Annie:
Jag finns i chatten alla vardagar och ser fram emot att träffa er alla!


Anna:
Jag är en glad prick som gillar att chatta och träffa människor, vi syns i supporten.

Känns mer som någon billig kontaktannons på en porrsida!

Sökte efter bilderna på internet och kom till deras finska sida. På den sidan hette personerna något helt annat. https://www.takuulotto.com
Troligtvis inte ens bilder på dem som jobbar där
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback