Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-22, 12:58
  #13
Medlem
Ingen av dem, båda är skit.
Citera
2016-10-22, 13:14
  #14
Medlem
zixls avatar
Jag har haft BBB i flera år utan problem på ADSL, men de kunde inte leverera i vårat stadsnät så det blev Bahnhof istället.
Citera
2016-10-22, 14:09
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten1
Slinker in en snabb fråga här igen, rekommenderar ni BBB eller Telia?
Rekomenderar Telia då det går snabbare att fixa fel dem då de är polare med Skanova. Finns även än hel del ställen där bara Skanova har utrustning och operatörer hyr in sig på den, och då har man IP och allt från Telia, men support från den man betalar. Vilket jag tycker är idiotiskt, men konkurrensverket gillar det.

Annars spelar det ingen roll. Är man tekniskt okunnig är det väl säkrare med BBB då man i princip aldrig behöver betala för ett T utskick även om det är för att man stoppat in modemet i dammsugaren, medans Telia tjatar lite mindre på att leta kundfel och istället påpekar att man får betala för teknikern om det är ens eget fel att det inte funkar. Men jag hade själv valt Telia.
__________________
Senast redigerad av yashiroka 2016-10-22 kl. 14:13.
Citera
2016-10-22, 21:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Telia har inget underhåll av kopparnätet. De betalar till Scanova och Scanova anlitar en massa underleverantörer i sin tur.

Köper man ett hus så är det i allmänhet banken som äger huset tills det är betalt.

Nja, ägare av fastigheten är fortfarande den som köpt den, däremot har banken en fordran på köparen med huset som säkerhet.

Teliasonera, Telia, Skanova...same same
Citera
2016-12-08, 23:37
  #17
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00a
I fiberkabel skickas datan som ljusimpulser, alltså teoretiskt i "ljusets hastighet" jämfört med dsl som går genom telekablar av koppar och därför är betydligt trögare pga. motståndet och en förlegad teknik.
Jag kanske minns fel från fysiklektionerna men. Og rör sig väl spänningimpulser med i stort sätt ljusets hastighet även de?
Citera
2016-12-10, 19:51
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Jag kanske minns fel från fysiklektionerna men. Og rör sig väl spänningimpulser med i stort sätt ljusets hastighet även de?
Nej du minns rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback