Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-22, 06:43
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anatal
Jag kan inte uttala mig gällande återkommande överföring eller autogiro då jag inte använder det men jag kan godkänna e-fakturor i Skandiabankens app (iPhone)

Jag är jättenöjd med Skandiabanken, jag har inget kort där, bara internetbanken. Jag kan betala räkningar (betalar oftast från min dator men ibland från mobiltelefonen), får mobilt BankID och Swish och det kostar mig inte en krona.

Jag har kollat med Skandiabanken. Det går endast att betala räkningar och godkänna e-fakturor men det är i stort sett det enda du kan göra med deras app, så den lämnar mycket att önska.

Gränssnittet upplevs som rörigt dessutom. Ang kostnaden så fick jag svaret att första året är gratis sen är det 20kr/månaden oavsett vad man har för engagemang i banken, så hur du inte betalar en enda krona kan jag inte svara på, student kanske?
Citera
2017-04-22, 08:47
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag har kollat med Skandiabanken. Det går endast att betala räkningar och godkänna e-fakturor men det är i stort sett det enda du kan göra med deras app, så den lämnar mycket att önska.

Gränssnittet upplevs som rörigt dessutom. Ang kostnaden så fick jag svaret att första året är gratis sen är det 20kr/månaden oavsett vad man har för engagemang i banken, så hur du inte betalar en enda krona kan jag inte svara på, student kanske?

Betalar räkningar och göra överföringar är allt jag behöver så jag är jättenöjd med det. Jag upplever inte gränssnittet alls som rörigt.

Jag är inte student, jag ansökte om att öppna konto hos Skandiabanken med mobilt BankID men valde att inte skaffa deras vardagspaket (som inkluderar kort). Enligt deras prislista är det bara deras Visa-kort som kostar och säger man upp det borde det bli gratis, men jag har som sagt aldrig haft kort så vet inte hur det funkar med att säga upp det.
Citera
2017-04-22, 09:14
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anatal
Betalar räkningar och göra överföringar är allt jag behöver så jag är jättenöjd med det. Jag upplever inte gränssnittet alls som rörigt.

Jag är inte student, jag ansökte om att öppna konto hos Skandiabanken med mobilt BankID men valde att inte skaffa deras vardagspaket (som inkluderar kort). Enligt deras prislista är det bara deras Visa-kort som kostar och säger man upp det borde det bli gratis, men jag har som sagt aldrig haft kort så vet inte hur det funkar med att säga upp det.

Ja iof så är väl det man vanligtvis gör i en internetbank. Dock tycker jag att i jämförelse med andra banker så är skandias bankapp rörig men allt är väl en vanesak. Men ett enklare och renare gränssnitt är att föredra om jag själv får välja.

Det kan nog vara så som du säger att det är kortet som kostar, läste bara om deras allt i ett konto för 20kr/mån.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback