Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-21, 10:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Ställ dig framför spegeln och besvara dina egna frågor.

Den var tuffare än jag trodde så därför ställde jag frågan här.
Citera
2016-10-21, 12:14
  #14
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Inget eller ingen kan vara viktigt eller oviktigt, allt är för det ska vara - allt är absolut och ett enormt komplext uttryck för en stor sak som förklär sig som många små saker.

Det går inte ta bort en person (eller ens ett dammkorn) för de finns baserat av vad de kommer av - där de kommer utav vad de ska leda till som enhet i samspel genom ömsesidig reaktion på andra många små saker som helhet är en väldigt stor sak.

Det du säger är intressant men jag förstår inte. Kan du förklara tydligare?
Citera
2016-10-26, 01:01
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Varför behövs du?
Hur viktig är du?
Behöver du andra och hur viktiga är dem personerna för dig?
Det har redan givits massa intressanta svar, bl.a. av -vaas-

Som medel och inte mål i sig själv, behövs jag och är viktig(intalar dom sig själva) för ett litet antal mänskor. I övrigt helt oviktig och icke behövd, som annat än medel.
Jag är tillräckligt viktig för mig själv, för att inte spåra ur totalt det närmaste dygnet eller hänga mig. Därför behöver jag, av mig själv, "bara" den styrka som krävs för det ändamålet.
De flesta mänskor har helt förlorat sin potential att vara viktiga för mig, annat än att jag i generellt sett bryr mig om deras grundläggande fri- och rättigheter. Jag behöver andra som frivilligt gått in i roller(mål i sig själva) och tillgodoser sådana behov vilka jag har svårt, eller inte kan, tillgodose för mig själv. Behov som då tillgodoses utifrån premissen ovan, att jag är oviktig och därför inte behöver några behov tillgodosedda annat än undantagsvis och på samma sätt som även döende åldringar i någon mening tillgodoses.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback