Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-20, 07:50
  #1
Medlem
blomodlarens avatar
Hej! Jag och tjejen är sugna på att fira nyår någon annanstans än hemma i Sverige. Har funderat bla. på New York men skulle vilja ha lite fler alternativ. Vi pratar alltså att vara borta ett par tre dagar. Får gärna vara i Europa eller annan världsdel också, men gärna någonstans där det är ett bra nyårsfirande!

Väder spelar ingen större roll.
Gärna en storstad.
Bra nyårsfirande.
Inte för dyrt.

Några förslag?
__________________
Senast redigerad av blomodlaren 2016-10-20 kl. 08:03.
Citera
2016-10-20, 08:15
  #2
Medlem
Kan tänka mig att ett nyår i Monaco eller Paris kan vara ganska fett. Sen tror jag att nyår i New York är ganska svårslaget
Citera
2016-10-20, 12:32
  #3
Medlem
Sydney hade varit ett alternativ, men blir nog för lång resväg för så kort vistelse.

Annars är Dubai en häftig stad att fira nyår i och mycket närmre dessutom.
Citera
2016-10-20, 13:39
  #4
Medlem
SolanGundersens avatar
Drar själv till London över nyår. Åker på nyårsafton och hem den fjärde. Var där över nyår för två år sedan och det var grymt. Bokade i slutet på aug via British Airways då man kan boka allt via dem. 5800 för två personer var ett riktigt bra pris med ett hyfsat hotell som ligger väldigt centralt.
Citera
2016-10-20, 13:50
  #5
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiiimpaN
Kan tänka mig att ett nyår i Monaco eller Paris kan vara ganska fett. Sen tror jag att nyår i New York är ganska svårslaget
Ja det är definitivt två fina alternativ. Finns många europeiska städer som kan vara kul att besöka. Kanske Budapest?
Citat:
Ursprungligen postat av Baarneey
Sydney hade varit ett alternativ, men blir nog för lång resväg för så kort vistelse.

Annars är Dubai en häftig stad att fira nyår i och mycket närmre dessutom.
Ja, Sydney är nog lite långt och dyrt tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av SolanGundersen
Drar själv till London över nyår. Åker på nyårsafton och hem den fjärde. Var där över nyår för två år sedan och det var grymt. Bokade i slutet på aug via British Airways då man kan boka allt via dem. 5800 för två personer var ett riktigt bra pris med ett hyfsat hotell som ligger väldigt centralt.
Ja, London var längesen jag besökte! Definitivt ett alternativ. Bokade ni boende via British Airways också?
Citera
2016-10-20, 14:38
  #6
Medlem
SolanGundersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren

Ja, London var längesen jag besökte! Definitivt ett alternativ. Bokade ni boende via British Airways också?

Yes. Hittade ett trevligt hotell vid Russel Square, har tidigare bott på andra sidan precis i början på Hyde Park.

Kikade lite snabbt och såg nu att det finns för runt 4k pp. Ingår ju tydligen fri dryck och mat på deras plan och även ett incheckat bagage pp på 23kg.
Citera
2016-10-20, 14:53
  #7
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolanGundersen
Yes. Hittade ett trevligt hotell vid Russel Square, har tidigare bott på andra sidan precis i början på Hyde Park.

Kikade lite snabbt och såg nu att det finns för runt 4k pp. Ingår ju tydligen fri dryck och mat på deras plan och även ett incheckat bagage pp på 23kg.

Låter ju grymt. Kan jag hitta detta på British Airways hemsida?
Citera
2016-10-20, 15:08
  #8
Medlem
SolanGundersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Låter ju grymt. Kan jag hitta detta på British Airways hemsida?

Sök bara på British Airways flyg + hotell så kommer du direkt dit. Såg att flyget jag åker med 07.20 dit och 18.20 hem kostar lite mer nu.

Kan ju vara billigare att boka flyg och hotell via andra sidor såklart så kolla upp det också. Tyckte dock att det kändes smidigast att ha allt på samma. Nu gäller det bara att få tag i Biljetter till West Ham-Manchester United den 2/1 😊
Citera
2016-10-20, 16:29
  #9
Medlem
SolanGundersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Låter ju grymt. Kan jag hitta detta på British Airways hemsida?

Hittat något bra?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2773750

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback