Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-19, 21:57
  #1
Medlem
Nu har det gått strax över fyra månader sedan jag tog studenten. Min ursprungliga dröm och tanke var att jag skulle befinna mig nere i Europa tillsammans med några vänner för att leva som nomader, ständigt på jakt efter nya livskickar, upplevelser och ögonblick som ger livet en starkare mening. De planerna gick i stöpet, därför söker jag här och nu en eller flera kamrater, tjejer som killar, som är villig att med mig köpa en enkelbiljett till Paris (är inte omöjlig för andra städer, har alltid dragits till Paris bara ) för att sedan ta dag för dag, sekund för sekund. Min tanke med det hela är inte att leva på gatorna som luffare, vet inte hur eller om det fungerar att söka enklare jobb på måfå för att finansiera vardagen, men jag tror stenhårt på att det kan fungera. Vore så himla roligt med ett likasinnat sällskap som är redo att tänja på de bekväma gränserna och är villig att ta vara på livet. Lite fakta om mig:

Jag är en nittonårig kille bosatt mitt i Sverige med halvlångt blont hår, en förkärlek till musik och en otrolig längtan att få utforska gränserna bortom Sverige. Älskar att vara ute sent på kvällarna, sitta och konversera och sjunga med en cigarett och en gitarr i händerna. Kan tänka mig att resa med nästan vem som helst, är bara roligt att knyta nya kontakter och lära känna människor

Om detta låter intressant så vore det extremt spännande om du ville skicka mig ett PM eller bara svara i kommentarsfältet, hoppas på mycket positiv respons till detta! Vore riktigt nice, peace!
Citera
2016-10-19, 21:59
  #2
Moderator
Neksnors avatar
Frankrike --> Resekompisar
/Moderator
Citera
2016-10-19, 22:00
  #3
Medlem
en1kronas avatar
Får man fråga om du är en hippie av något slag..?
Citera
2016-10-19, 22:06
  #4
Medlem
darksecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Får man fråga om du är en hippie av något slag..?
Jag tycker han låter som en skön lirare
Citera
2016-10-19, 22:09
  #5
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darksecret
Jag tycker han låter som en skön lirare
Absolut, men risken finns ju alltid att han är en..
Nej men visst har man haft samma tankar som du, men sen brukar det ju aldrig sluta som man tänkt sig...
Citera
2016-10-19, 22:14
  #6
Medlem
darksecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Absolut, men risken finns ju alltid att han är en..
Nej men visst har man haft samma tankar som du, men sen brukar det ju aldrig sluta som man tänkt sig...
Aha du tänker i dom banorna Jag tänkte inte så långt!
Citera
2016-10-19, 22:26
  #7
Medlem
Dra till Karibien,

Många fransktalande öar där med allt och lite till ;p

Där finns mer och mer svenskar nu.

En bra ö att starta på är St Maarten/St Martin, sök jobb på nån utav alla resturanger och discon där nära boatyard. Boende fixar du med att bo med nån kompis på långtidsboende guesthouse.

Min Favorit ö är St Lucia.

Lycka till
Citera
2016-10-19, 22:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Får man fråga om du är en hippie av något slag..?


Det får man absolut fråga, svaret är nej! Jag är inte någon hippie, än. Kan absolut tänka mig att bli det, älskar hippiemusik och hippiekulturen, så någon gång kommer man ju ta steget! Själv då, är du en hippie om jag får fråga?
Citera
2016-10-19, 22:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darksecret
Jag tycker han låter som en skön lirare


Tackar haha! Du är garanterat en skön lirare du med, du har sannerligen bra koll på de iaf!
Citera
2016-10-19, 22:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Clouseau
Dra till Karibien,

Många fransktalande öar där med allt och lite till ;p

Där finns mer och mer svenskar nu.

En bra ö att starta på är St Maarten/St Martin, sök jobb på nån utav alla resturanger och discon där nära boatyard. Boende fixar du med att bo med nån kompis på långtidsboende guesthouse.

Min Favorit ö är St Lucia.

Lycka till


Tack som fasen för ditt svar! Ska definitivt kolla upp det, Karibien vore inte heller så dumt, varmt och gött! Hur är priserna på långtidsboende guesthouses då? Finns de överallt?
Citera
2016-10-19, 22:43
  #11
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveYearsDead
Det får man absolut fråga, svaret är nej! Jag är inte någon hippie, än. Kan absolut tänka mig att bli det, älskar hippiemusik och hippiekulturen, så någon gång kommer man ju ta steget! Själv då, är du en hippie om jag får fråga?
Tror det skulle bli mycket intressant om jag som är långt åt höger (i en politisk skala) och hippie hatare skulle åka med dig till Paris... Är 19 också förresten..
Citera
2016-10-19, 23:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveYearsDead
Tack som fasen för ditt svar! Ska definitivt kolla upp det, Karibien vore inte heller så dumt, varmt och gött! Hur är priserna på långtidsboende guesthouses då? Finns de överallt?


Du får googla lite på Ön

Airfrance och klm flyger dit bla, jag reste dit tre gånger med airfrance..typ 1000 dollar kolla cheapoair.com

Ett är tex https://www.airbnb.com/s/Saint-Marti...s_tag=AejFktuD

Maila dem så många så möjlig, och du ska ha ett longtidsboende då går priset ner direkt.

Sen om ni är två tre stycken som reser ner och delar lägenhet så kommer ni bra undan.

Holländska sidan är Billigast att bo och leva på då det är us dollar där och franska sidan har euro.

Det är åckså mer drag och fest på hollänska sidan, men ön är inte så stor så du kan köra runt den på en dag om du är snabb..

Ganska säker ö och inte så mycket kriminalitet.

Hyra bil är ganska billigt deala direkt på flygplatsen.

Börja en dag på Sunseth bar nära flygplatsen och drick en kall rum&punch och se flygplanen som nästan nuddar vattnet innan dom landar finns på youtube sök på st maarten airport klm flight typ.

En av världen största nude beachar finns där Orient beach..läckert ..

Boatyard där där finns nattlivet och du kommer nog hitta party vänner och kontakter om jobb och snygga locals tjejer.

Bara packa väskan och dra ))
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2773675

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback