2023-12-27, 17:03
Medlem
rdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Varfr r du hela tiden s fixerad vid vad utlndska medier skriver om Sverige?

Varfr r du hela tiden s fixerad vid att jag terger vad utlndska medier skriver om Sverige, i en trd som r avsedd fr just detta mne? Du kan inte ha s jvla roligt liv.
Citera
2023-12-27, 17:16
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Varfr r du hela tiden s fixerad vid att jag terger vad utlndska medier skriver om Sverige, i en trd som r avsedd fr just detta mne? Du kan inte ha s jvla roligt liv.

Kvid icke!
Citera
2023-12-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Varfr r du hela tiden s fixerad vid vad utlndska medier skriver om Sverige? Det verkar vara det enda du tnker p om dagarna. Du kan inte ha s jvla roligt liv. Lt den hr trden vila i frid tack.
Varfr r du ens inne i trden och lser och skriver om du tycker mnet r ointressant och att trden ska "vila i frid"? Jag tycker att mnet r intressant. Hur Sverige uppfattas i andra lnder och kulturer, en betraktelse frn utomstende observatrer r vl alltid intressant att veta?

Jag har jobbat i Norge och Danmark och har sedan 90-talet lst norska och danska tidningar och det har varit intressant att lsa om hur Sverige beskrivs dr, det r inte hur Sverige beskrivs i svensk media.

I norsk och dansk media har ju begreppet "det svenska tillstndet" anvnts en del p senare tid men redan p 90-talet skrev vra grannar negativt om hur Sverige hanterade till exempel invandringen. Det varnades fr en utveckling som blivit ungefr som det blivit nu.

Det DN och Aftonbladet ibland vgar skriva idag skrev vra grannlnders tidningar fr 40 r sedan
Citera
2023-12-29, 10:32
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Varfr r du ens inne i trden och lser och skriver om du tycker mnet r ointressant och att trden ska "vila i frid"? Jag tycker att mnet r intressant. Hur Sverige uppfattas i andra lnder och kulturer, en betraktelse frn utomstende observatrer r vl alltid intressant att veta?

Jag har jobbat i Norge och Danmark och har sedan 90-talet lst norska och danska tidningar och det har varit intressant att lsa om hur Sverige beskrivs dr, det r inte hur Sverige beskrivs i svensk media.

I norsk och dansk media har ju begreppet "det svenska tillstndet" anvnts en del p senare tid men redan p 90-talet skrev vra grannar negativt om hur Sverige hanterade till exempel invandringen. Det varnades fr en utveckling som blivit ungefr som det blivit nu.

Det DN och Aftonbladet ibland vgar skriva idag skrev vra grannlnders tidningar fr 40 r sedan

Ja, det blir ltt s nr allting i Sverige kretsar kring Stockholm som ju inte har ngon som helst koppling till vra grannlnder.
Citera
2024-06-24, 10:25
Medlem
rdgs avatar
Reuters rapporterar om Gteborg, "Europe's Gun Crime Capital", i en lng och utfrlig artikel.
Citera
2024-06-24, 14:31
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Reuters rapporterar om Gteborg, "Europe's Gun Crime Capital", i en lng och utfrlig artikel.

det vart lite fel i din lnk.

Jag lnkar:
https://www.reuters.com/world/europe...al-2024-06-24/

Sverige r inte lngre ett land man vill investera i, nej.
Citera
2024-06-24, 14:37
Medlem
rdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transitive
det vart lite fel i din lnk.

Jag lnkar:
https://www.reuters.com/world/europe...al-2024-06-24/

h tusan. Tack s mycket!
Citera
2025-06-22, 12:30
Medlem
rdgs avatar
Betalartikel, tyvrr - kan ngon go gubbe eller gumma terge lite av innehllet? GP har talat med tminstone Jan-Henrik Dobers frn Tyskland och Baptiste Gunais (definitivt inte Baptise och knappast Guenais!) frn Frankrike om hur Svrje frvandlas frn Bullerbyidyll till gangsterparadis.

Utlndska journalister: S pverkas bilden av Sverige
https://www.gp.se/krim/utlandska-jou...d-ac6827170634

Gunais och en annan fransos, Michal / Michael Merle, gjorde i mars i r ett tv-reportage om den "svenska" brottsligheten. Hinner tyvrr inte studera mnet nrmare just nu.

https://www.tf1info.fr/international...e-2357016.html
Senast redigerad av rdg 2025-06-22 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in