Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-24, 00:14
  #313
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det här var intressant.
Just detta beteende tyder på det som jag först misstänkte, att både "brottsoffret" och dennes pojkvän både var alkoholpåverkade samt att de tillhör en lägre socialgrupp.
Att vara ute på stan i alkoholpåverkat tillstånd, att röra sig i stadens nattliv, att röka cigaretter, och att dessutom lyckas "komma ifrån" sin partner när de är "ute och festar" ger tydliga och klara signaler på att de är lågutbildade och tillhör en lägre socialgrupp.

Jepp. Många ur en lägre social status har genom åren hängt på Spy Bar, Hotellet, Karma,Riche, Café Opera och La Villa. Bra analysförmåga måste jag säga. Klockren.
Citera
2016-10-24, 01:01
  #314
Medlem
Thraxxs avatar
Hur skall vi få invandrare från patriarkala strukturer att förstå att våldtäkt inte är rätt?

Våld e det enda dom förstår och enbart med våld så kan man få dom att förstå! Så ett ordentligt kokt stryk e det minsta dom förtjänar.

Jag menar hade några svenskar gjort det i deras hemländer hade vi blivit lemlästade hängda, stenade eller halshuggna utan tvekan. Så varför e vi så mesiga mot såna här jävla svin. Dom förtjänar inget medlidande dom e bestar som förtjänar lidande på en helt ny nivå!
Citera
2016-10-24, 01:04
  #315
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Hur skall vi få invandrare från patriarkala strukturer att förstå att våldtäkt inte är rätt?

Våld e det enda dom förstår och enbart med våld så kan man få dom att förstå! Så ett ordentligt kokt stryk e det minsta dom förtjänar.

Jag menar hade några svenskar gjort det i deras hemländer hade vi blivit lemlästade hängda, stenade eller halshuggna utan tvekan. Så varför e vi så mesiga mot såna här jävla svin. Dom förtjänar inget medlidande dom e bestar som förtjänar lidande på en helt ny nivå!

Ett dolt garde som då och då ger de invällande våldtäktsmännen vad de förtjänar och det som staten aldrig gav dem.
Mycket, mycket hemligt, dolt och organiserat.
Citera
2016-10-24, 11:16
  #316
Medlem
Vart finner man namn och bild på de inblandade afrikanerna?

Mvh J
Citera
2016-10-24, 15:03
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det är naturligtvis svårt att spekulera i detta fall, eftersom vi inte känner till alla detaljer.
Kvinnan ifråga ska inte ha gjort något direkt motstånd, eventuellt kan hon ha varit alkoholpåverkad.
Det finns skäl att misstänka att kvinnan var påverkad av alkohol vid tillfället, händelsen ska ha inträffat vid natten mellan fredag och lördag vid 00:30-tiden.

När det gäller den friande domen mot de två andra misstänkta, så är det en komplex fråga, man ska inte döma oskyldiga människor och här har vi tyvärr inget svar på vad som verkligen hände, ord står mot ord.

När det gäller den tredje mannen som bara tittade på, så tycker jag det är självklart att han ska gå fri, han var ju inte delaktig utan tittade bara på, och då ska han naturligtvis inte dömas för våldtäkt, det vore bisarrt om så var fallet.

Tycker du han ska dömas för nåot annat brott? I sådana fall, vilket?
Ska dom två andra dömmas? För vad?

Var tycker du?
Citera
2016-10-24, 21:27
  #318
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jehova.SS
Vart finner man namn och bild på de inblandade afrikanerna?

Mvh J

Namnen finns väl i tråden någonstans har jag för mig. Dom borde kastreras.
Citera
2016-10-25, 07:19
  #319
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Denna var i allra högsta grad inblandad! Så jag vill nog hävda att han är medskyldig.

Att vara på plats och inte ingripa är att vara lika skyldig och här är det mer än så.

Nej, Östberg var inblandad i gärningarna på ett helt annat sätt eftersom hon laddade om vapnet som pojkvännen använde sig av.

Att befinna sig på en plats och inte ingripa är inte att vara lika skyldig som gärningsmannen eller gärningsmannen nej, det har du fått om bakfoten.
Citera
2016-10-25, 15:28
  #320
Medlem
goran744s avatar
Tydligen går de här männen fria på gatorna i Ludvika.
En person har även startat insamling till kvinnan så att hon Skall få det skadeståndet hon skulle ha fått men inte fick.
Dessutom sägs det att de här tre männen går omkring och hånskrattar åt den våldtagna kvinnan rakt i hennes ansiktet.

Förövarna går fria, har fått betalt och fortsätter våldtäkten (psykisk våldtäkt))
För jävligt.
Vilket hån mot befolkningen.

Pratat med några från Ludvika.
Kollat upp lite.
__________________
Senast redigerad av goran744 2016-10-25 kl. 15:31.
Citera
2016-10-29, 22:15
  #321
Medlem
W.Smiths avatar
Bara sinnessjuka, verklighetsfrånvända människor kan sitta och försvara den här typen av rättsfall. Det är troligtvis praxis som är rubbat och likaså många av dom ska tolka lagen, inte lagen i sig. Rättsystemet innehåller alldeles för många verklighetsfrånvända idioter (precis som alla andra institutioner av alla möjliga slag i det här landet) som har fått påverka systemet i en negativ riktning alldeles för länge. Nu får vi sitta här och tampas med det ena rättsfallet efter det andra där rättvisan fullkomligt lyser med sin frånvaro, det är rättsvidrigt på en nästan pervers nivå. Jag är inte förvånad, bara förbannad.

Det finns ingen rättvisa i Sverige, söker man rättvisa får man skipa den själv, det är bara för gemene man att inse detta. Precis som nästan allt annat som vi, folket, har avtalet med staten, så fungerar inte rättsystemet heller. Samhällskontraktet hänger verkligen löst.. Likaså den svenska statens existensberättigande.
Citera
2016-10-30, 01:08
  #322
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Namnen finns väl i tråden någonstans har jag för mig. Dom borde kastreras.

Länk till domen har postats tidigare på flashback https://minfil.org/Lf5ep8b7b7/Svea_H...2016-06-03.pdf

Där kan du läsa namnen osv på våldtäktsmännen.

Vem av afrikanerna fick skadestånd? 33-åringen, 29-åringen eller 25-åringen? Jävla svin allihopa som gav sig på en ung tjej.
__________________
Senast redigerad av caras 2016-10-30 kl. 01:17.
Citera
2016-10-30, 02:17
  #323
Medlem
carass avatar
Tingsrättsdomen:
"Av senare praxis framgår dock att det är möjligt att en person trots att han inte själv utfört den sexuella handlingen likväl kan delta i våldtäkten på ett sådant aktivt och ingripande sätt att han är att anse som medgärningsman.
[---]
Omständigheterna medger ingen annan slutsats än att det fanns en gemensam brottsplan och ett samförstånd hos de tilltalade. Tingsrätten anser att Mulug*ta T*kle och Yohan*s B*rhe, även om en av dem inte har hållit fast målsäganden, har deltagit i brottets utförande på sådant sätt att de ska betraktas som medgärningsmän, vilket medför att samtliga tilltalade ska dömas för att tillsammans och i samförstånd ha begått våldtäkten."

Tingsrätten kom även fram till att 33-åringen Ibrahim Abdalla Abd*lkarim var den pådrivande och mest aktiva i våldtäkten. Ibrahim har nekat till att han ens befunnit sig på brottsplatsen trots att polisen där fann cigarettfimpar med hans DNA.

Mulug*ta T*kle var den ende av de tre som erkände att han tillsammans med de andra befunnit sig på brottsplatsen. Han pekar ut de andra två som dem som våldförde sig på tjejen. Så jag antar att det är Mulug*ta T*kle som fick skadestånd för att ha suttit häktad.

* = e
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback