Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-19, 17:57
  #1
Medlem
Hallå!

Jag har precis backpackat runt i några år och har funnit charmen i att stå och räkna färger på ett dansgolv.
Men här i sverige verkar det vara brutalt lite av det, hade ingen koll innan jag drog.

Finns det många underground fester run i tex dalarna?
Och hur stor är kulturen i sig?
När ni går på rave, hur många är där och finns det raves som håller på till efter lunch eller är svennarna klena på den punkten också?
Är poliserna elaka eller låter dom oss stå och trippa runt så länge vi håller oss i en källare eller utanför stan?
__________________
Senast redigerad av Zmutzig 2016-10-19 kl. 18:03.
Citera
2016-10-19, 18:08
  #2
Medlem
franges avatar
Finns det ens, fortfarande? Tror inte jag hört någon eller något direkt om rave sen typ millenieskiftet...
Citera
2016-10-19, 18:28
  #3
Medlem
ts.nows avatar
Har varit några i skogarna kring säter, men det var nåt år sedan.
Citera
2016-10-19, 18:33
  #4
Medlem
Muppigast land eu
Citera
2016-10-19, 19:27
  #5
Medlem
Lekbarns avatar
Finns en hel del i Malmö Köpenhamn och Stockholm. Speciellt då på sommaren, vid Halloween och Nyår.

Finns massa grupper på Facebook där evenemangen läggs ut.

För någon månad sedan var jag på ett rave i Malmö i närheten av Gränges i en stor industrilokal , fet musik, öl 20kr , lustgasballong 20kr . Stora skinnsoffor man kunde chilla i, folk rullade holkar helt öppet och man blev erbjuden MDMA vid grinden av nån skum arab.

Klientelet var mycket MENA. Mycket mer än vad det har varit bara för något år sedan. Vill man slippa det får man bege sig ut på något skogsrave.

Poliser är rätt ovanligt vid Rave, har sätt dem vid några utomhusfester men ja rätt ovanligt.
__________________
Senast redigerad av Lekbarn 2016-10-19 kl. 19:50.
Citera
2016-10-19, 23:23
  #6
Medlem
i en av de större städerna i Sverige(som jag bor i) så är det nästan rave varje helg. på vintern är det i inomhuslokaler, på sommaren är det utomhus, ibland är det till och med fler rave samtidigt.
Citera
2016-10-20, 00:39
  #7
Medlem
Custom_mades avatar
brukar vara i de större städerna både när vädret tillåter och inte, finns lite olika grad av uppstyrd och underground har varit på en hel del till och från och även en del utomlands
Citera
2016-10-20, 00:59
  #8
Medlem
I huvudstaden är det rejv varje helg. Svårt att veta vilka man ska välja ibland. Bäst på sommaren, Open air.

Bara att mingla, få koll, skriva upp sig, regga och sen rejva natten igenom.
Citera
2016-10-20, 13:54
  #9
Medlem
Bor i Skåne och i Malmö är det rave flera ggr i månaden, även ibland i Lund och på andra ställen kring Malmö. Även i Köpenhamn ofta, har dock aldrig varit där men är av facebook att döma fetare fester än i Malmö.
Citera
2016-10-20, 15:50
  #10
Medlem
Är ju större än någonsin nu. Finns rave flera gånger i veckan nu i Stockholm iallafall.
Både utomhus på sommaren/våren och i övergivna lokaler på hösten och vintern.
Citera
2016-10-20, 16:04
  #11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zmutzig
Hallå!

Jag har precis backpackat runt i några år och har funnit charmen i att stå och räkna färger på ett dansgolv.
Men här i sverige verkar det vara brutalt lite av det, hade ingen koll innan jag drog.

Finns det många underground fester run i tex dalarna?
Och hur stor är kulturen i sig?
När ni går på rave, hur många är där och finns det raves som håller på till efter lunch eller är svennarna klena på den punkten också?
Är poliserna elaka eller låter dom oss stå och trippa runt så länge vi håller oss i en källare eller utanför stan?

Finns ju tex Norbergsfestivalen. Köpenhamn har en del annars, det som finns i Sverige är rätt kasst jämfört med andra länder. Du får starta upp något
Citera
2016-10-20, 16:09
  #12
Medlem
Som sagt i storstadsregionerna finns det flera offentliga aktörer, där är det såklart musiken som står i fokus och att träffa en massa folk.
I samband med dessa går det väl träffa dom som håller i lite mera undanskymda fester med friare tyglar på droger.

Uppåt i landet och ute i bygderna ja där får man ta och dra ihop något litet eget med kompisarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback