Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-19, 03:25
  #1
Medlem
Hultabultans avatar
Har den uppfattningen att om kannibaler på Nya Guinea vill hålla på med sin diet, ja låt dem göra det då.
Likadant om negrer, araber och muhammedaner vill slå ihjäl varandra, då får de väl göra det då!

Vill som nationalist inte ha något att göra med varken kannibaler, negrer, araber eller muhammedaner.
Tycker att Sverige skulle agera som hela östra EU, i t.ex. Polen sätter man alla negrer, muhammedaner och araber, som ej kan bevisa förföljelse i angränsande land i låst förvar med bara kall gröt till mat.

Sverige bör tillämpade liknande regler, med att endast giltig asylanmälan vid gränsövergång, och han skall bevisa förföljelse i angränsande land.

Detta betyder att t.ex. en arab eller neger som reser in via Öresundsbron måste bevisa förföljelse i Danmark, genom att t.ex. visa vilka böcker han skrivit i Danmark och gör honom förföljd där.

Negern, araben eller muhammedanen som bryter mot regeln, ej anmäla om asyl vid gränsövergång, eller ej bevisa förföljelse i angränsande land, blir automatiskt tältläger med endast gröt till mat.

Vilket parti i Sverige står egentligen för denna politik som tillämpas i hela östra EU?
Jag ifrågasätter m.a.o Sveriges ställning som "humanitär stormakt".
Har frågat SD-politiker om detta, men man tyst som en mussla.
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2016-10-19 kl. 04:09.
Citera
2016-10-19, 05:26
  #2
Medlem
Hultabultans avatar
Anser dessutom att all s.k. U-hjälp skall totalt upphöra, då detta får "de närmast iblandande" sköta.
Anser att Sverige skall inte betala en enda krona till något neger, arab eller muhammedan-land.
En gång gav jag till en tiggare, det var ca 10 mynt mellan 1-5 euro-cent.
Citera
2016-10-19, 07:40
  #3
Medlem
nedboys avatar
Varför ska gröten vara kall?
Citera
2016-10-19, 08:01
  #4
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Varför ska gröten vara kall?

Sverige kanske i humanitetens namn kan låta dem få en tändare och lite ved, så man kan värma gröten!
Citera
2016-10-19, 09:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Varför ska gröten vara kall?
Ge dem bekvämligheter så kräver de snart halal-slaktat och bananer.
Citera
2016-10-19, 17:44
  #6
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Sverige kanske i humanitetens namn kan låta dem få en tändare och lite ved, så man kan värma gröten!

Eller varför inte bara i humanitetens namn servera dem gröten varm? Annars så låter det väl bra det du säger. Men jag fastnade på det där med kall gröt. Låter som att man medvetet ska vara elak mot dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Ge dem bekvämligheter så kräver de snart halal-slaktat och bananer.

Låt dem kräva bäst de vill, det behöver väl inte betyda att man ska ge dem vad de vill ha bara för att de kräver det?

Fast någon banan varannan dag kan de väl få tycker jag allt. Men halal-slaktat ska vi absolut inte tillåta i Sverige. Inte ens import som idag är tillåtet tycker jag ska tillåtas. Anledningen är att det är så grymt hemskt lidande för djuret. Där borde vi vara stenhårda om man frågar mig.

Men havren till gröten kan de väl få slakta som de känner för. Bara de gör de själva då eftersom det låter som en onödigt dyr sak att lägga pengar på.
Citera
2016-10-19, 18:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men halal-slaktat ska vi absolut inte tillåta i Sverige. Inte ens import som idag är tillåtet tycker jag ska tillåtas. Anledningen är att det är så grymt hemskt lidande för djuret. Där borde vi vara stenhårda om man frågar mig.

Jo, man kan tycka så, men det kommer inte att hända. Innan Sverige gick in i EU så slapp judarna t.o.m betala importavgift för kosherslaktat kött eftersom den inte var tillåten, och det är så det är. Drabbar nåt judarna kommer det inte att hända. Och situationen idag är sådan att de flesta muslimer accepterar att djuret bedövas innan slakt, men judarna som har ett större regelverk kring dödandet har inte gjort nåt avkall.

Samma sak med religiösa friskolor som debatteras emellanåt, man drar hela tiden upp muslimska skolor, men konsekvensen av ett beslut att förbjuda religiösa friskolor skulle även vara att judiska skolor förbjuds. Kommer inte att hända. Under nuvarande former.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2016-10-19 kl. 18:20.
Citera
2016-10-22, 15:46
  #8
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Jo, man kan tycka så, men det kommer inte att hända. Innan Sverige gick in i EU så slapp judarna t.o.m betala importavgift för kosherslaktat kött eftersom den inte var tillåten, och det är så det är. Drabbar nåt judarna kommer det inte att hända. Och situationen idag är sådan att de flesta muslimer accepterar att djuret bedövas innan slakt, men judarna som har ett större regelverk kring dödandet har inte gjort nåt avkall.

Samma sak med religiösa friskolor som debatteras emellanåt, man drar hela tiden upp muslimska skolor, men konsekvensen av ett beslut att förbjuda religiösa friskolor skulle även vara att judiska skolor förbjuds. Kommer inte att hända. Under nuvarande former.

Nja en riktig muslim kan naturligtvis aldrig acceptera att bedövningen används innan slakt. Den som accepterar det är inte muslim helt enkelt.

Sen är det givetvis skit-samma vad för religion som ligger bakom djurplågeri eller friskolor. Det hör inte hemma i ett modernt samhälle där vi vet att dessa religioner bara är påhittade sagor. Lite som att vi plötsligt skulle börja leva efter vad tomten befallde oss för tusentals år sen att göra och inte göra. Så dumt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback