Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-10-18, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Vad förstår du inte? Vi vanliga dödliga får nöja oss med 120 gram plånbokspackad Lönneberga skinka. Medan företag inom livsmedelsbranschen, restaurang etc kan beställa hem denna jättebesten. Vad begrep du inte?

2,8 kg är ju långt ifrån en jättebest.
Och vilket "företag" som helst kan beställa en kartong skinka.
Vi vanliga dödliga kan utan problem få det levererat till närmsta större butik.
Nu har jag ju kundnummer på Martin Servera så jag löser det lätt.
Citera
2016-10-18, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
2,8 kg är ju långt ifrån en jättebest.
Och vilket "företag" som helst kan beställa en kartong skinka.
Vi vanliga dödliga kan utan problem få det levererat till närmsta större butik.
Nu har jag ju kundnummer på Martin Servera så jag löser det lätt.
TS kommer inte kunna beställa denna. Du kan eftersom du har ett kundnummer hos Martin Servera. Vi vanliga kan inte.
Citera
2016-10-18, 21:40
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
TS kommer inte kunna beställa denna. Du kan eftersom du har ett kundnummer hos Martin Servera. Vi vanliga kan inte.

Om en kund kommer in i butiken o vill köpa en hel skinka så är det inga problem. Antingen har butiken redan det liggandes i manuella disken eller så tar man hem en extra till kunden, inga problem alls.
Citera
2016-10-19, 06:21
Medlem
ps870s avatar
Jag brukar köpa den i ICAs charkdisk där jag bor. Jag förstår inte riktigt varför folk köper den färdigskivad i paket. Kilopriset är lägre i charkdisken för samma märke av skinka och du kan själv välja tjockleken på skivorna eftersom de skivar åt dig när du köper.
Jag har aldrig köpt en hel men naturligtvis går det. Ett tips är att du köper en skärmaskin om du inte nöjer dig med nyskivad från charken.
Citera
2016-10-19, 08:53
Medlem
japanskbruds avatar
jag gillar bara julskinka, men den går inte köpa året runt?
Vanliga man köper skivad och förpackad är slemmig och seg, och full med senor och jävelskap.
Slutar alltid med att man drar av hela skivan från smörgåsen, och får övrigt pålägg på tröjan
Senast redigerad av japanskbrud 2016-10-19 kl. 08:58.
Citera
2016-10-19, 09:37
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
jag gillar bara julskinka, men den går inte köpa året runt?
Vanliga man köper skivad och förpackad är slemmig och seg, och full med senor och jävelskap.
Slutar alltid med att man drar av hela skivan från smörgåsen, och får övrigt pålägg på tröjan

Jag köpte julskinka för någon månad sedan i charkdisken på en vanlig ICA. Jag är ganska säker på att de har den året runt.
Återigen är det ett mysterium varför det köps färdigpackad när det finns skinka/ salami/ rostbiff i charkdisken där det dessutom oftast är billigare för samma märke.

Konstigast är de som köper skinka som inte är helmuskelskinka, läs på innnehållsförteckningen. Är det inte helmuskelskinka är de köttsmet som pressats och sedan skivats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in