Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-18, 13:52
  #1
Medlem
Ostronmannens avatar
Någon som interaktat med Nordeas nya portal.
Bu eller bä?
Courtagefritt verkar det som.
På bankmötet jag var på så höjde de sina grymma investerare och egna fonder givetvis. Vad tycker ni om dessa?
Spontant ogillas de flesta avgifter de tar. Hellre spiltan investmentbolag då med låg avgift!
Citera
2017-04-18, 15:16
  #2
Medlem
En kund som är missnöjd.

Skärmdumpar visar att kundens depåer har nollats och vid ett tillfälle visade hans konto felaktigt minus 100 000 kronor. Nordea Investor har också räknat på fel anskaffningskurser. Kunden beskriver det som att systemet lever sitt eget liv.


http://www.affarsvarlden.se/bors-eko...mmande-6841845
Citera
2017-04-22, 09:03
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
En kund som är missnöjd.

Skärmdumpar visar att kundens depåer har nollats och vid ett tillfälle visade hans konto felaktigt minus 100 000 kronor. Nordea Investor har också räknat på fel anskaffningskurser. Kunden beskriver det som att systemet lever sitt eget liv.


http://www.affarsvarlden.se/bors-eko...mmande-6841845

Nä Nordea ska nog hålla sig till de det kan dvs blåsa gamla tanter och överlåta investment åt riktiga bolag
Citera
2017-04-24, 12:11
  #4
Medlem
Har funkat bra för mig, kommer använda flitigt under året. Väldigt skönt att kunna köpa en aktie för ~1700kr och endast betala 1kr i courtage, då kan man sprida ut sig rejält utan att det krävs stora pengar.
Citera
2017-04-26, 22:57
  #5
Medlem
Kverulant1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Har funkat bra för mig, kommer använda flitigt under året. Väldigt skönt att kunna köpa en aktie för ~1700kr och endast betala 1kr i courtage, då kan man sprida ut sig rejält utan att det krävs stora pengar.
Instämmer med kricke, har öppnat depå här efter att ha använt avanza och Nordnet i många år och är efter några månader en nöjd kund. Lågt courtage i procent och lågt minibelopp, dock en enklare layout än både Nordnet men framförallt jämfört med avanza. Men ärligt talat, att kunna göra köp och försäljning till en låg kostnad är viktigare för mig än en massa diagram och det ena med det tredje. Det kanske är viktigt för andra men för den kostnadsmedvetne är nordea numera kung av courtaget.
Citera
2017-06-21, 14:01
  #6
Medlem
En nackdel med Nordea som jag just insåg i och med att jag bytt bank (till en utan reguljära avgifter), är att dina pengar inte går att ta ut utan avgift. Antingen betalar du 12kr/månad för betaltjänst-tillägg, eller någon sorts fast kostnad för att via kundtjänsten genomföra en överföring.

Så länge det inte är din huvuddepå så är det väl bara ett 'litet' problem. Går fortfarande att sätta in pengar, så klart!
Citera
2017-06-23, 12:34
  #7
Medlem
Kverulant1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
En nackdel med Nordea som jag just insåg i och med att jag bytt bank (till en utan reguljära avgifter), är att dina pengar inte går att ta ut utan avgift. Antingen betalar du 12kr/månad för betaltjänst-tillägg, eller någon sorts fast kostnad för att via kundtjänsten genomföra en överföring.

Så länge det inte är din huvuddepå så är det väl bara ett 'litet' problem. Går fortfarande att sätta in pengar, så klart!
Åh, är det så, kostar det att ta ut pengar från depån, det har jag missat måste jag medge. Gäller det alla uttag eller kan man föra över till ett annat konto hos nordea utan kostnad? Måste nästan kolla med nordea själva, det är ju ngt man vill veta hur det funkar.
Citera
2017-06-23, 19:41
  #8
Medlem
Ja- du kan flytta pengar mellan dina Nordea konton utan avgift
Citera
2018-05-17, 20:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
En nackdel med Nordea som jag just insåg i och med att jag bytt bank (till en utan reguljära avgifter), är att dina pengar inte går att ta ut utan avgift. Antingen betalar du 12kr/månad för betaltjänst-tillägg, eller någon sorts fast kostnad för att via kundtjänsten genomföra en överföring.

Så länge det inte är din huvuddepå så är det väl bara ett 'litet' problem. Går fortfarande att sätta in pengar, så klart!

Om du har ett konto hos Skandiabanken kan du där hämta pengar från egna konton
i andra banker med autogiro.

Då slipper du Nordeas avgifter.

Det är för övrigt lite buggar hos Nordea. Räknefel helt enkelt. Ett exempel
från mitt senaste köp:

60 * 84 = 5040.

Men, på notan står det: 5.039,98.

Känns ju inte direkt förtroendeingivande.

Jag misstänker att de använder flyttal ( floating point ). Genialiskt att
använda det för mycket små samt mycket stora tal, men exakt blir det inte.

'Scaled integer' eller 'integer' är bättre att använda för de flesta
beräkningar. Men, så länge felen blir omkring 2 öre till min fördel tänker jag
inte klaga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback