Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-18, 13:21
  #1
Medlem
OU812vanhalens avatar
Ja, jag får fel på mitt nätverkskort och kan såklart inte nå ut till internet.
Jag kör trådlöst, men eftersom det är fel på kortet på denna två år gamla burken så funkar det inte heller med en ethernetsladd.
Jag går in i enhetshanteraren och inaktivera för att sen aktivera, funkar inte.
Datorn säger att jag har dom senaste uppdateringarna också.
Kör jag däremot driver booster 3 så säger den att scanningen misslyckades pga fel på nätverkskortet.
Jag klickar på "reparera", men det går inte.

Jag avinstallerade det och startade om datorn, det funkade, denna gången, men det börjar bli tradigt.
Det är ett ;
Qualkomm atheros Ar9287

Några tips ?
Citera
2016-10-18, 13:30
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Inte så mycket man kan göra. Köp ett bulkat nätverkskort för någon hundralapp. Monterar in detta och installerar drivrutinen.
Citera
2016-10-18, 13:31
  #3
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Ja, jag får fel på mitt nätverkskort och kan såklart inte nå ut till internet.
Jag kör trådlöst, men eftersom det är fel på kortet på denna två år gamla burken så funkar det inte heller med en ethernetsladd.
Jag går in i enhetshanteraren och inaktivera för att sen aktivera, funkar inte.
Datorn säger att jag har dom senaste uppdateringarna också.
Kör jag däremot driver booster 3 så säger den att scanningen misslyckades pga fel på nätverkskortet.
Jag klickar på "reparera", men det går inte.

Jag avinstallerade det och startade om datorn, det funkade, denna gången, men det börjar bli tradigt.
Det är ett ;
Qualkomm atheros Ar9287

Några tips ?
Antingen har något hänt med din Windowsinstallation och i så fall kan du pröva med att installera om Windows. Är nätverket trasigt hårdvarumässigt så kostar ett nytt nätverkskort inte mer än några hundralappar.
__________________
Senast redigerad av Jonas1968 2016-10-18 kl. 13:39.
Citera
2016-10-18, 14:50
  #4
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Antingen har något hänt med din Windowsinstallation och i så fall kan du pröva med att installera om Windows. Är nätverket trasigt hårdvarumässigt så kostar ett nytt nätverkskort inte mer än några hundralappar.

Tack för svar.
Jag tror inte att det är trasigt för det fungerar ju emellanåt, och jag gjorde en "ren" windows 10 installation för ett halvårsedan och det har fungerat felfritt framtills ett par dagar sedan.
Citera
2016-10-18, 14:51
  #5
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Inte så mycket man kan göra. Köp ett bulkat nätverkskort för någon hundralapp. Monterar in detta och installerar drivrutinen.
Tack för svar.
Vad är ett "bulkat" nätverkskort ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback