Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-21, 18:55
  #229
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaeltoerby
Aftonbladet avslöjar: Vakter hänger ut besökare i hemlig rasistgrupp
http://sh.st/35L6u

Klicka inte på hans länk
Citera
2016-10-21, 19:50
  #230
Avstängd
konstapels avatar
Absolut, det är ju det överhängande problemet i Sverige: "rasistiska ordningsvakter" som startar en sluten facebook-grupp för att ventilera yrkesproblem. Inte bilbränder, stenkastning, våldtäkter, hedersmord, rån, stölder mm mm. Aftonbladet vet verkligen att prioritera, jajamensan.
Citera
2016-10-22, 01:00
  #231
Medlem
realviciouss avatar
Bra att ej önskvärda gäster avvisas, men sköt det snyggt.
Citera
2016-10-22, 20:41
  #232
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uknowwho
Brott mot tystnadsplikten, hets mot folkgrupp, olaga diskriminering, olaga tvång, tjänstefel och misshandel är möjliga rubriceringar.
Det är ett brott att inte följa de lagar och förordningar som utgör tjänstens arbetsbeskrivning. Gå nu och gråt någon annanstans. Jag förstår att det på något vis direkt drabbar dig att de förlorat sitt jobb (tillfälligt) men har svårt att känna sympati för dig. Se så, cry a river, build a bridge and get over it.

Hur vet vi vad som hände.
Själv blev jag aldrig vägrad inträde och har 100% förtroende för att vakterna har gott omdöme, och använder det.
Att de ventilerar på ett ställe som fb visar bara att det är en sajt att inte bli vän med.
Där var de korkade. De kommunicerar på annat sätt nästa gång.
Heja vakterna och beklagar att ni har så låg status fast ni utgör grunden för "no crime here" 😥
Citera
2016-10-22, 23:17
  #233
Avstängd
Jag möter alltfler invandrare som är väktare och entre-värdar.
Dom stirrar argt och plötsligt kommer deras "brorsor" från sidan och ogenerat ropar

salam" eller random arabiska och tar hand. Sådant man noterar medans man köar.

Det är ju en helt strategisk position. Han står där för att släppa in sina egna, och mindre svenska män (så att hans brödrar kan få dansa och tafsa på kvinnorna inne i klubben) Dessutom passar jobbet sådana muslimska män med undervärdeskomplex och våldsbehov.
Citera
2016-10-23, 10:50
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hur vet vi vad som hände.
Själv blev jag aldrig vägrad inträde och har 100% förtroende för att vakterna har gott omdöme, och använder det.
Att de ventilerar på ett ställe som fb visar bara att det är en sajt att inte bli vän med.
Där var de korkade. De kommunicerar på annat sätt nästa gång.
Heja vakterna och beklagar att ni har så låg status fast ni utgör grunden för "no crime here" 😥

Vi VET inte vad som exakt hände, det är ju därför det är under utredning.. Att just du blivit bra bemött av dessa idioter betyder ju inte att alla andra blivit det också, eller hur?

Du tror på allvar att de blivit ditsatta av FB? Haha herregud.. du tror inte att kanske en av medlemmarna i den slutna gruppen fick nog av jargongen och sprang till media är en rimligare förklaring? Heja poliserna och hoppas att de för en gångs skull gör ett bra utredningsarbete så svinen kan åka dit
Citera
2016-10-23, 23:56
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Jag lägger mig inte mig i diskussionen i övrigt, men om du är så blåst att du inte förstår vad man menar med bananland är det nästan roligt.

Vad menar man då? Att de är apor?
Citera
2016-10-26, 19:12
  #236
Medlem
elbels avatar
Det är den där jävla dödsknarkarnazistsajten facebook
Stäng ner facebook!
Citera
2016-11-03, 21:42
  #237
Medlem
JÖRGEN SEGERLIND HAR BYTT NAMN PÅ FACEBOOK...han heter nu sweep theLEG han har uppdaterat en bild där det står :

revenge? nah am too lazy. am gonna sit here and let karma fuck you up... snacka om att inte bry sig..fått veta av en källa att jonas ståhl jörgen segerlind och hampus har förlorat sina leg inom väktar yrket och sparken från securitas....... så jörgen läser du detta så har karma tagit dig ....booooouujaaaaa



Citat:
Ursprungligen postat av mgmm
JONAS STÅHL BOENDES I BUNKEFLOSTRAND är vaktchef.... finns bilder på hans frus facebook TERESE STÅHL ..han har dock stängt ner sin...



ser ut som att vaktchefen jonas har stängt ner sin facebook... det är jonas jörgen och en kille vid namn hampus som e värst..dom e helt galna,,jörgen e mest känd för att va brutal och misshandla och spotta och svära..

Ibland kan man se jörgen segerlind spotta o svära för sig själv typ som tourrett,, jag skojar inte,,det e e sant..de e som att de är ett inre driv i han..de e helt sjukt...detta är sanning och fakta..
jonas är väldigt lugn men tydligen var de han som va mest driven på facebook gruppen och till o med skapat den....han brukar gilla att trycka ner folk dock nedvärderande ord... men som sagt aldrig upplevt rasism
Citera
2016-11-16, 15:38
  #238
Medlem
Enligt vaktkollegor till berörda vakter så har flertalet vakter var av en är fd landslagsbrottare och heter Mathias Hagdahl blivit av med sina jobb. Nu förstår man varför många med invandrarbakgrund nekas inträde på dessa ställen. Hagdal och Co ska ju ha vädrat sina åsikter om invandrare i vad dom trodde var en sluten fb-grupp. Frågar man runt bland deras kollegor nere i Malmö så är hagdal en av de mest aktiva i denna grupp. Men sen vet man ju inte vad som är sant eller inte sant, men där finns ju en anledning till varför dessa herrar blivit av med sina brickor och jobb på Securitas.

Går även rykte på stan att folk satt pris på de olika vakterna, detta finner man föga troligt då ingen är villig att betala för något så korkat som att ge sig på en vakt.

Återstår att se om innehållet i deras rasist-grupp blir offentligt!
Citera
2016-11-18, 22:07
  #239
Medlem
Citat:
Inledningsvis stängdes 25 ordningsvakter av som en följd av Aftonbladets granskning. Fyra kunde direkt avskrivas från utredningen. Ytterligare 12 av dem kommer inom kort få tillbaka sitt förordnande.
– De har varit aktiva i någon grad i gruppen men de har inte skrivit något kriminellt som kan gå under rubriceringen hets mot folkgrupp. Däremot kanske de har skrivit något som inte var lämpligt. Man ska komma ihåg att under paragraf 11 gäller tystnadsplikt.

Citat:
Fyra av de nio vakterna som utreds av polisen är brottsmisstänkta. Åklagare Lena Körner har startat en förundersökning om hets mot folkgrupp.
– Fyra är av dem skäligen misstänkta för det, säger Lena Körner.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23941772.ab
Citera
2016-11-20, 04:15
  #240
Medlem
AvaChloes avatar
Det är solklart att de här grabbarna har gjort sig skyldiga till brott, väldigt grova brott också. Sådana här typer ska hållas borta från samhället, det är inte normalt att hålla på så som de gör.
Jag vet vem som drog igång hela den här karusellen och outade till journalister. Skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att berätta vem denna person är, för dessa missfoster till människor förtjänar att straffas, hårt.
Det finns gränser och det finns något som heter moral. Det sista är något som dessa herrar saknar.
Hade jag vågat så hade jag personligen sett till att det här hade förstorats upp ännu mer, även i internationell media och upp till regeringsnivå.
Det finns en klubb vid namn et*ge, även kallat slitage (ja det är ett jävligt skabbigt ställe), denna klubb är en utav de ställen där dessa vakter jobbar. Slitage är en verksamhet som inte borde få existera, de sysslar inte med lagliga metoder där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback