Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-10-30, 23:35
  #73
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Nej han har inte golat, tyvärr

Okej så vad händer då?
Citera
2016-10-31, 01:16
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Okej så vad händer då?

Jag tror dem gör sina razzior för att få bort "fler vapen" men dem misslyckas säkert som vanligt
Citera
2016-10-31, 09:56
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Okej så vad händer då?
Enligt ett rykte jag hört så är han inte kvar i Eskilstuna utan samma dag som han blev utskriven så fick han åka iväg med polisen.

Är det för skydd som polisen gör så eller kan det ändå vara en överenskommelse?
Citera
2016-10-31, 10:54
  #76
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Enligt ett rykte jag hört så är han inte kvar i Eskilstuna utan samma dag som han blev utskriven så fick han åka iväg med polisen.

Är det för skydd som polisen gör så eller kan det ändå vara en överenskommelse?
Skulle vara konstigt om det bara är ett skydd för han blev skjuten. Det har ingen annan i E-Tuna fått efter dom blivit beskjutna.
Måste vara av annan anledning.
Citera
2016-11-06, 23:51
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Enligt ett rykte jag hört så är han inte kvar i Eskilstuna utan samma dag som han blev utskriven så fick han åka iväg med polisen.

Är det för skydd som polisen gör så eller kan det ändå vara en överenskommelse?

Stämmer inte!
Citera
2016-12-02, 12:58
  #78
Medlem
StayTrippys avatar
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...magnumrevolver

Någon med ekuriren+ som kan förmedla PM eller här?
Citera
2016-12-02, 13:16
  #79
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayTrippy
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...magnumrevolver

Någon med ekuriren+ som kan förmedla PM eller här?

PM.
Citera
2016-12-02, 16:06
  #80
Medlem
Livingmyownlifes avatar
I ekuriren uppges den skjutna 19-åringen ha varit högintressant i ett vapenbrott i somras när han satt som passagerare på en moped som körde omkull sen dom försökte fly från polis.

Citat:
En 20-årig Eskilstunabo åtalas för grovt vapenbrott efter att ha skjutit med en magnumrevolver i bostadsområdet Skiftinge. Han greps tillsammans med den 19-åring som sedan skottskadades i Lagersberg.

Citat:
Det var en tidig lördagsmorgon i augusti som polisen upptäckte 20-åringen och 19-åringen på en moped i utkanten av Eskilstuna. Båda är välkända av polisen sedan tidigare och när de såg patrullbilen försökte de fly från platsen.
Men de båda männen körde omkull och i fallet tappade 20-åringen vapnet.

Citat:
Den 19-årige passageraren blev högintressant för polisen i mitten av oktober. Han blev då själv skjuten i bröstet i vad som då misstänks vara en gänguppgörelse, och fördes till sjukhus med svåra skador där han bevakades av en k-pistbeväpnad insatsstyrka.

Citat:
Gripandet av de två männen på mopeden blev tumultartat. De poliser som skulle beslagta vapnet attackerades med stenar.

Citat:
19-åringen vill inte medverka i utredningen. Han vill knappt medge att han har blivit skjuten när vi pratar med honom. Det är en kultur som vuxit fram i de här områdena länge nu. Man vill inte blanda in polisen.

Misstankarna för inblandning i vapenbrottet mot 19-åringen avskrevs i somras när han vårdades på sjukhus.

Källa:ekuriren.se
Citera
2016-12-19, 10:44
  #81
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Enligt ett rykte jag hört så är han inte kvar i Eskilstuna utan samma dag som han blev utskriven så fick han åka iväg med polisen.

Är det för skydd som polisen gör så eller kan det ändå vara en överenskommelse?


Känns som att denna 19 åriga barn flyttas bort så att han inte blir skjuten igen, på tanke att i Eskilstuna har vi flera uppklarade brott en klarade (mord)
Citera
2019-12-03, 13:54
  #82
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Är det Hakans lägenhet som brinner må tro?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...d-i-eskilstuna

Enl uppgifter är det Lagmansgatan 12 c, högst upp som brinner.

Hakan bor på den adressen högst upp.

Någon som vill hämnas möjligtvis. Jag sätter nog en slant på att det inte är en vanlig köksbrand men just nu är rubriceringen: allmänfarlig vårdslöshet
__________________
Senast redigerad av Livingmyownlife 2019-12-03 kl. 13:57.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback