Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-19, 10:18
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Nä du har missuppfattat det. Om intelligens ärvdes bara på X-kromosomen så skulle både far och mor bidra lika till barnets intelligens om det var en dotter men bara modern bidra till intelligensen om det var en son. Men det är inte på det viset att intelligens bara ärvs på X-kromosomen. Antagligen så ärvs intelligens till en del på X-kromosomen vilket gör att kvinnor bidrar mer till sina söners intelligens än sina döttrars. Det lär finnas 1400 gener associerade till intelligens och det är troligt att i alla fall några av dem sitter på X-kromosomen.

Du skriver att jag har missuppfattat och sen skriver du att jag har rätt. Mycket förvirrande.
Citera
2016-10-19, 21:15
  #14
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luftvatten
Du skriver att jag har missuppfattat och sen skriver du att jag har rätt. Mycket förvirrande.

Vad tror du själv? Är du tjej eller kille?
Citera
2016-10-19, 23:59
  #15
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luftvatten
Detta innebär alltså att en intelligent mamma och en korkad pappa bör få pojkar om de vill ha smarta barn? Och att en intelligent pappa och en korkad mamma bör få flickor om de vill ha smarta barn?
Man kan uppfatta det du skriver som att pappan bör vara korkad för att sönerna ska vara smarta eller att mamman ska vara korkad för att döttrarna ska vara smarta.

I verkligheten ska man skaffa sig en intelligent man eller kvinna om man vill ha så intelligenta barn som möjligt, den effekten som är beskriven spelar förmodligen en mycket liten roll.
Citera
2016-10-24, 13:09
  #16
Medlem
Brunbeverns avatar
Saken är att intelligens och snygghet ofta hör ihop. Varför skulle inte en smart snubbe som ser bra ut vara mer attraktiv, än killar som varken är snygg eller smart?
Citera
2016-10-24, 18:47
  #17
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Saken är att intelligens och snygghet ofta hör ihop. Varför skulle inte en smart snubbe som ser bra ut vara mer attraktiv, än killar som varken är snygg eller smart?

Killar som varken är smarta eller snygga är enklare att para sig med.
Det är väl där skon klämmer så att säga.
Citera
2016-10-26, 16:22
  #18
Moderator
najass avatar
Rubrik ändrad. Tidigare: "Ledsen grabbar - smart is NOT sexy"

/mod
Citera
2016-10-29, 14:22
  #19
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luftvatten
Alla ni smarta killar som grubblar över varför ni inte får fitta - här är svaret:
https://www.dh.se/forskare-intelligens-arvs-fran-mamma/

Ganska enkelt egentligen - kvinnan har ingen nytta av er intelligens. I stället väljer hon ett IQ-befriat low life. Man kan alltså inte längre förakta kvinnan för hennes val då det evolutionärt tyvärr är ett bra val.
Det måste ju förutsätta att hon själv är smart först (och det är hon inte) eller så har hon ju inget annat val än att bli lesbisk och sedan låta sin smarta kollega yngla av sig med ett lowlife och adoptera smartskafftet.

Nu kan man göra standup här om manlig och kvinnlig intelligens (hörsel, känsel, smak) där vi således bara får en massa Tim Peaks savanter med härliga former

Jag har en alternativ teori, att om morsans intelligens är dominant får man en kreativ avkomma, är det istället gubbtjyven får man ett intelligent läshuvud att bonka i väggen, eller så får man en undertryckt hybrid
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-10-29 kl. 14:29.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback