Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-17, 16:03
  #1
Medlem
MortalDiseases avatar
Hej! Som rubriker lyder så är det nu dags att köpa en ny mikrofon!
Just nu använder jag en kondensatormikrofon, AT2020 USB+ med en Objective2 Headphone Amplifier.

Jag skulle vilja testa på något nytt nu, alltså en dynamisk mikrofon med XLR istället för USB för ännu bättre ljudkvalitet, har jag förstått det rätt så plockar kondensatormikrofonen upp mer oönskade bakgrundsljud än dynamiska vilket är ett plus eftersom jag delar skrivbord med sambon som också snackar i sin mikrofon när vi sitter samtidigt.

Nu till vad jag behöver hjälp med! Jag har läst att en Cloudlifter CL-1 skulle passa bra till SM7B för att förstärka den ytterligare med +25dB

Men jag är osäker på vad jag ska ha för ljudkort..

Jag har läst att Focusrite Scarlett 2i2 skulle passa bra så jag har varit rätt inne på den tills igår då jag läste denna artikeln

http://recordinghacks.com/2012/06/18...face-shootout/

"Focusrite Scarlett 2i2:
Not recommended for SM7B.

While the 2i2 sounded good… when paired with the SM7B it was simply too noisy. The Cloudlifter improved its performance a little, but not quite enough for my recommendation.
"

Då blev jag lite konfunderad eftersom jag tidigare läst att just SM7B och ljudkortet samt cloudliftern skulle passa så bra..
Någon av er läsare som har testat den kombinationen? är den bra? eller ska jag istället satsa på en M-Audio Fast Track C400? som Jason Miller rekommenderar i artikeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback