Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 15:15
  #37
Medlem
Vem bumpar sådana här mytomantrådar? =/

Vad ska man skriva? "Sluta träna". Papperskorgen *vissel*
2018-02-11, 00:33
  #38
Medlem
Hegamons avatar
Tränar jag inte så ser jag att jag tappar muskler på 6 månader, om jag inte tränar på den tiden alltså.
2018-05-30, 22:08
  #39
Medlem
arabansplitternys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Nej det är inte coolt. Inte någonstans.

imponerande kanske och ett bevis på dedikation men coolt nä sannerligen inte. Att mäta "coolhet" i kroppshydda gör bara rädda och svaga individer (mentalt dvs).

Jo du har rätt. Men precis som du säger är det definitivt ett bevis på dedikation och många års hårt arbete.
2018-07-12, 19:09
  #40
Medlem
Är man under 175 lång, inte klarar att vara rippad året om och har ett yrke som kräver kostym ser man förjävlig ut efter några års träning. Visst, olika grabbar kommer tycka du ser ball ut men underskatta inte hur jävla löjlig du ser ut.

Även jag som är 1,85 lång har i perioder, även nu, funderat på att skippa styrkan helt och bara köra kondition eftersom det ser bedrövligt ut med massa muskler. Har tränat 5-10 gånger i veckan i tio år och jag behöver vara i stort sett shredded för att kunna se respektabel ut i vanliga kläder och kostym. Att vara riktigt deffad, dvs väga <80 kg året om för att inte se ut som en gorilla är inte så jävla kul. Att däremot kunna väga samma eller strax över men inneha en komfortabel fettprocent känns mer lockande.

Men visst, går man runt i gaspkläder, jobbar på bygge och inte sysslar med andra aktiviteter än gym så visst.
2018-07-12, 19:59
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Är man under 175 lång, inte klarar att vara rippad året om och har ett yrke som kräver kostym ser man förjävlig ut efter några års träning. Visst, olika grabbar kommer tycka du ser ball ut men underskatta inte hur jävla löjlig du ser ut.

Även jag som är 1,85 lång har i perioder, även nu, funderat på att skippa styrkan helt och bara köra kondition eftersom det ser bedrövligt ut med massa muskler. Har tränat 5-10 gånger i veckan i tio år och jag behöver vara i stort sett shredded för att kunna se respektabel ut i vanliga kläder och kostym. Att vara riktigt deffad, dvs väga <80 kg året om för att inte se ut som en gorilla är inte så jävla kul. Att däremot kunna väga samma eller strax över men inneha en komfortabel fettprocent känns mer lockande.

Men visst, går man runt i gaspkläder, jobbar på bygge och inte sysslar med andra aktiviteter än gym så visst.

Hört talas om figursytt? Eller om du har pengar på banken kan du be om skräddarsytt.
2018-07-12, 20:02
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hört talas om figursytt? Eller om du har pengar på banken kan du be om skräddarsytt.

Ja, det är vad man oftast måste göra. Men minsta lilla fluktuation med vikt eller massa och bums iväg och köp nytt. Vidare tycker jag personligen ändå inte det ser bra ut även om den är skräddarsydd. Detta är givetvis en smakfråga men jag tycker Chris Hemsworth ser bedrövlig ut i kostym och kläder medan Johnny Depp ser riktigt bra ut.
Chris är tämligen lång, normal i vart fall, men ser nästan kort ut.
2018-07-12, 20:04
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acebace
Långdistanslöpning helt klart!

Långa cykelpass fungerar också. Generellt mycket aerobisk träning. Stepup bräda eller annat.
2018-07-12, 23:57
  #44
Medlem
Dummaste frågan jag sett på länge... om någon tränat i 20 år och byggt en kropp måste denne förstå att det vara är att göra tvärt om. Sluta träna och ät mindre av allt.. sen om du vill börja springa eller cykla så visst, men det är kosten som kommer göra skillnaden i slutändan
2018-07-13, 08:06
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Ja, det är vad man oftast måste göra. Men minsta lilla fluktuation med vikt eller massa och bums iväg och köp nytt. Vidare tycker jag personligen ändå inte det ser bra ut även om den är skräddarsydd. Detta är givetvis en smakfråga men jag tycker Chris Hemsworth ser bedrövlig ut i kostym och kläder medan Johnny Depp ser riktigt bra ut.
Chris är tämligen lång, normal i vart fall, men ser nästan kort ut.

Skulle tro att det handlar mycket om smak som du säger och vilken symmetri man byggt spelar också in.
2020-01-26, 21:18
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vem bumpar sådana här mytomantrådar? =/

Vad ska man skriva? "Sluta träna". Papperskorgen *vissel*

Vad konstig du är.

Jag kom på denna tråd, för att jag har lite av samma problem.

Hade en perfekt kroppsvikt, och tränat hårt i flera år, både löpning och styrketräning.
Sedan gick jag på en del scheman om bänkpress, och till slut nu marklyft.
Jag ökade som önskat. Men jag ökade också kroppsvikt, mina ben som aldrig varit riktigt muskulösa. har börjat få större musker, det blir tungt och orörligt.

Nu vill jag inget annat än att lbi av med skiten! Jag vill tillbaka till mitt gamla jag. Ta gärna bort 5 kg.
Och jag hatar att äta på kaloriunderskott. Det är en lyx att ha sluppit att göra det, pga ectomorph kropp.
Det har varit en välsignelse.

Näe. Stora muskler är riktigt, riktigt överskattat. Jag ska inte sätt amin fot på ett gym på minst 6 månader. Löpa några gånger i veckan, och hoppas på att jag blir av med lite kroppskg.
Det är bara jobbigt att väga mera.
2020-01-27, 10:59
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Vad konstig du är.

Jag kom på denna tråd, för att jag har lite av samma problem.

Hade en perfekt kroppsvikt, och tränat hårt i flera år, både löpning och styrketräning.
Sedan gick jag på en del scheman om bänkpress, och till slut nu marklyft.
Jag ökade som önskat. Men jag ökade också kroppsvikt, mina ben som aldrig varit riktigt muskulösa. har börjat få större musker, det blir tungt och orörligt.

Nu vill jag inget annat än att lbi av med skiten! Jag vill tillbaka till mitt gamla jag. Ta gärna bort 5 kg.
Och jag hatar att äta på kaloriunderskott. Det är en lyx att ha sluppit att göra det, pga ectomorph kropp.
Det har varit en välsignelse.

Näe. Stora muskler är riktigt, riktigt överskattat. Jag ska inte sätt amin fot på ett gym på minst 6 månader. Löpa några gånger i veckan, och hoppas på att jag blir av med lite kroppskg.
Det är bara jobbigt att väga mera.

Spring långdistans. Cykla långdistans. Vill du bara förlora muskler eller både muskler och styrka? Springa och cykla kommer du tappa i styrka. Klättring däremot kan vara bra on du vill tappa muskler men behålla styrka. Se upp för att äta för mycket protein dock i anslutning med klättringen. Beroende på hur du klättrar kan det nästan räknas som styrketräning ungefär som pull ups.
2020-01-27, 15:52
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Vad konstig du är.

Jag kom på denna tråd, för att jag har lite av samma problem.

Hade en perfekt kroppsvikt, och tränat hårt i flera år, både löpning och styrketräning.
Sedan gick jag på en del scheman om bänkpress, och till slut nu marklyft.
Jag ökade som önskat. Men jag ökade också kroppsvikt, mina ben som aldrig varit riktigt muskulösa. har börjat få större musker, det blir tungt och orörligt.

Nu vill jag inget annat än att lbi av med skiten! Jag vill tillbaka till mitt gamla jag. Ta gärna bort 5 kg.
Och jag hatar att äta på kaloriunderskott. Det är en lyx att ha sluppit att göra det, pga ectomorph kropp.
Det har varit en välsignelse.

Näe. Stora muskler är riktigt, riktigt överskattat. Jag ska inte sätt amin fot på ett gym på minst 6 månader. Löpa några gånger i veckan, och hoppas på att jag blir av med lite kroppskg.
Det är bara jobbigt att väga mera.
Ser inte riktigt ditt problem...
Ät bara mindre så får du mindre muskler och fett?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback