Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-29, 06:49
  #13
Medlem
Jag behöver något nytt att lira. Ser ok ut! Typ Baldurs gate.

https://www.youtube.com/watch?v=Ap-hYjAMfjw

Är det bra?
__________________
Senast redigerad av G99G99G 2016-12-29 kl. 06:51.
Citera
2016-12-29, 23:03
  #14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Jag behöver något nytt att lira. Ser ok ut! Typ Baldurs gate.

https://www.youtube.com/watch?v=Ap-hYjAMfjw

Är det bra?

Vet inte varför du länkar gameplay.

Men ja, Tyranny är mycket bra, förutsatt att man gillar genren.
Citera
2016-12-30, 07:17
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vet inte varför du länkar gameplay.

Men ja, Tyranny är mycket bra, förutsatt att man gillar genren.

Är det svårt att komma igång? Jag gillar att komma igång snabbt och vill inte gå igenom komplicerade menyer mm.
Citera
2016-12-30, 22:21
  #16
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Är det svårt att komma igång? Jag gillar att komma igång snabbt och vill inte gå igenom komplicerade menyer mm.

Det är ingenting för dig.
Citera
2016-12-31, 06:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det är ingenting för dig.

Ok tack. Är det bra tycker du?
Citera
2016-12-31, 11:08
  #18
Medlem
NMYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Ok tack. Är det bra tycker du?

Jag tycker det är bra, det är stundtals segt med mycket dialoger, något jag inte har emot. Så förväntar man sig intensivt röj hela tiden så blir man nog besviken.
Citera
2016-12-31, 12:24
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NMY
Jag tycker det är bra, det är stundtals segt med mycket dialoger, något jag inte har emot. Så förväntar man sig intensivt röj hela tiden så blir man nog besviken.

Jasså ok. Jag får leta vidare.
Citera
2016-12-31, 16:11
  #20
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Ok tack. Är det bra tycker du?

Jag visste inte om du var allvarlig. Själv tycker jag det är bra. Tror det kräver att man redan gillar den typen av spel. De flesta som köper spel som Pillars of Eternity och Tyranny redan är djupt investerade i genren. Det är ytterst få spelare som helt enkelt snubblar in startar spelet, kommer igång efter två timmar i "Character creation" och tycker det är roligt med alla dialoger. Spelen kräver att man investerar tid och klarar av att leva sig in i spelet för att det ska bli roligt.
Citera
2017-01-01, 15:13
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Jag visste inte om du var allvarlig. Själv tycker jag det är bra. Tror det kräver att man redan gillar den typen av spel. De flesta som köper spel som Pillars of Eternity och Tyranny redan är djupt investerade i genren. Det är ytterst få spelare som helt enkelt snubblar in startar spelet, kommer igång efter två timmar i "Character creation" och tycker det är roligt med alla dialoger. Spelen kräver att man investerar tid och klarar av att leva sig in i spelet för att det ska bli roligt.

Jo, jag är seriös. Jag har tidsbrist så måste spela sådant man kommer snabbt igång med. Jag har problem med för mycket dialoger. Då läser jag hellre böcker eller ser på film.
Citera
2017-03-01, 22:43
  #22
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Jag tycker ändock du ska ge spelet en chans. Orkade själv inte läsa 30 % av dialogerna eller texten i Pillars of eternity medans jag läser allt som går att finna i Tyranny. Är saker intressant byter man preferenser helt enkelt. Det är det bästa CRPG jag spelat sedan BG2 och Dragon age 1, brasklapp att jag inte spelar särskilt ofta. Typ 1-2 spel per år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback