Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-16, 00:27
  #1
Medlem
Hej är en en kille på 18år, nyligen har jag skadat ryggen så måste vara stilla 4månader. Jag spelar fotboll och gymmar. Har sedan i i sommras gått upp ifrån 88 till 105kg. Vill såklart gå ner detta så fort det bara går, gärna ner till 85 ca. Behöver hjälp med vad jag skall äta. Om jag ska ta några kosttillskott osv.
Citera
2016-10-16, 00:30
  #2
Medlem
franges avatar
Ät helt enkelt mindre än vad du äter nu.
Citera
2016-10-16, 00:35
  #3
Medlem
Dra ner på kolhydraterna tills du kan börja röra på dig igen. Blanda inte fet mat med kolhydratrik mat i samma måltider.
Citera
2016-10-16, 10:16
  #4
Medlem
jpettersson1991s avatar
Finns inga kosttillskott som gör att du går ner. Det är ett underskott av kalorier som gäller. Gärna i kombination med styrketräning.
Citera
2016-10-16, 11:10
  #5
Medlem
Tänkte mest på ifall jag tex skulle äta protein för att. "Bevara" musklerna sålänge jag inte kan träna och tack för svaren, ganska korkat inlägg då jag vet att de är underskott som gäller. Men men
Citera
2016-10-16, 11:13
  #6
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andoleet
Tänkte mest på ifall jag tex skulle äta protein för att. "Bevara" musklerna sålänge jag inte kan träna och tack för svaren, ganska korkat inlägg då jag vet att de är underskott som gäller. Men men

Vill du bevara muskelmassan är det styrketräning som gäller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback