Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-15, 23:53
  #1
Medlem
Buffymyloves avatar
Med anledning av en annan tråd i flashbacks bakgård; om friendzoning , och om vänskap mellan män och kvinnor.

Hur ser ni på vänskap mellan män och kvinnor? är det omöjligt a la Harry mötte Sally, och att det alltid finns något under ytan? Eller är ni av samma åsikt som mig, att det fungerar bra?
Jag har manliga vänner och det har aldrig varit ett problem. De är uppskattade vänner och det finns inga spänningar mellan oss. De ser mig som en syster ungefär.
Jag förstår att tycke kan uppstå ur en från grunden vänskaplig relation och det är inte riktigt det jag är ute efter, snarare om den här sortens vänskap är att jämställa med en vänskap till en person av samma kön, vilket jag menar är möjligt.
Citera
2016-10-15, 23:57
  #2
Medlem
franges avatar
Vänskapen ännu en - om än tidskrävande - väg för att trä fruntimrena på penis. Punkt.
Citera
2016-10-15, 23:58
  #3
Medlem
elastikmandens avatar
Det är undrbart om det är möjligt. Det kan det vara, om båda är på samma nivå.🙆
Citera
2016-10-15, 23:59
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Ser inga problem med det. Visst kan sexuell stämning bli en fråga men är man goda vänner blir detta nu bara en fråga i luften. Inget man behöver oja över.
Citera
2016-10-16, 00:00
  #5
Medlem
Det går inte, någon av dem upplever någon sorts "spänning" och attraktion, den andre utnyttjar gärna situationen.

Om sanningen ska fram så vill alla män som har kvinnor som vänner egentligen ha sex med dem under rätt förutsättningar. Men de erkänner inte såklart detta faktum, därför är de fortfarande vänner.
Citera
2016-10-16, 00:01
  #6
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vänskapen ännu en - om än tidskrävande - väg för att trä fruntimrena på penis. Punkt.
Enligt mig är ditt svar korkat. Läs vad ts skriver😫
Citera
2016-10-16, 00:04
  #7
Medlem
Så länge det hålls på stadiet "goda vänner" tror jag att det funkar, det är när det blir "bästa vänner " jag tror det blir knepigare. Med goda vänner har man bra kontakt, men man öppnar sig inte helt för dem, hänger inte med dem varenda dag, osv.

Är man "bara" goda vänner kan man hantera om någon blir kåt/kär/intresserad av mer, det blir svårare om man är närmare än så.
Citera
2016-10-16, 00:05
  #8
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Enligt mig är ditt svar korkat. Läs vad ts skriver😫

Det var ingen som frågade om din åsikt gällande mitt svar, starta en egen tråd (eller ännu hellre en blogg) om vad du tycker om mina svar istället - om du nu så gärna vill dela med dig av det.

Anledningen till att män och kvinnor är vänner, är helt enkelt för att männen vill knulla kvinnorna och kvinnorna vill ha någonting av männen (sex, pengar, makt, bekräftelse, eller någon annan form av fysisk uppoffring). Allt annat är bara illusioner.
Citera
2016-10-16, 00:10
  #9
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det var ingen som frågade om din åsikt gällande mitt svar, starta en egen tråd (eller ännu hellre en blogg) om vad du tycker om mina svar istället - om du nu så gärna vill dela med dig av det.

Anledningen till att män och kvinnor är vänner, är helt enkelt för att männen vill knulla kvinnorna och kvinnorna vill ha någonting av männen (sex, pengar, makt, bekräftelse, eller någon annan form av fysisk uppoffring). Allt annat är bara illusioner.
Jag umgås på samma sätt med mina manliga och kvinnliga vänner.
Vänskap i sig handlar ju i ett visst mått om bekräftelse, men åt båda hållen, oavsett kön. Jag får varken makt eller pengar av mina vänner, utan vi bryr oss om varandra. Träna tillsammans tex, eller prata om livet, umgås.

För dig verkar det vara omöjligt?
Citera
2016-10-16, 00:13
  #10
Medlem
jonesy.s avatar
Enda anledning en man är "polare" med dig är för han vill knulla.

Alternativ två är att han är bög.
Citera
2016-10-16, 00:15
  #11
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det var ingen som frågade om din åsikt gällande mitt svar, starta en egen tråd (eller ännu hellre en blogg) om vad du tycker om mina svar istället - om du nu så gärna vill dela med dig av det.

Anledningen till att män och kvinnor är vänner, är helt enkelt för att männen vill knulla kvinnorna och kvinnorna vill ha någonting av männen (sex, pengar, makt, bekräftelse, eller någon annan form av fysisk uppoffring). Allt annat är bara illusioner.
Kanske, jag har inga kvinnliga vänner. Inga manliga heller för övrigt. Bekanta har jag ett gäng av båda könen. Jävla respektlöst att dela upp människor i två grupper: Knull- och icke knullbara. Tankegången är binär, ja eller nej. Inget annat.
Citera
2016-10-16, 00:18
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Mina vänner är mina vänner för att vi har saker gemensamma och så är det bra med den saken. Många av mina kvinnliga vänner kan jag tänka mig att ligga med men det är inte riktigt samma sak som att jag vill ligga med dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback