Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-15, 18:49
  #1
Medlem
borgir82s avatar
Jag åker till Israel om 10 dagar.Jag kommer att bo i Tel Aviv och ska försöka se så mycket historiska platser som möjligt.Vad ska man tänka på när man är där? Är Sverige/svenskar populära i Israel? Hur är säkerhetsläget nu? Hur är israeler som folk? Är dom trevliga,otrevliga,dryga? Är mat och öl dyrt? Vad kostar en taxi?

Om det är nån annan som kommer att vara där samtidigt så får ni gärna hör av er :)
Citera
2016-10-15, 19:30
  #2
Medlem
Knotknets avatar
Allt är svindyrt. Judarna i Tel Aviv är väldigt trevliga och brudarna är snygga. I Jerusalem beter sig judarna som svin men det är en häftig stad ändå. Flygplatskontrollen på hemvägen är vidrig.
Citera
2016-10-15, 19:48
  #3
Medlem
borgir82s avatar
Ok hur mycket fickpengar behöver man? Jag stannar i 12 dagar och då ska jag försöka hinna med att åka till Petra.Är det lättraggat där nere? Får man ligga som icke jude? Dom israeler jag har stött på utomlands har varit extremt otrevliga,dryga och rasistiska.Men så behöver det ju inte vara när man väl åker dit.
Citera
2016-10-16, 02:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Flygplatskontrollen på hemvägen är vidrig.
Beror helt paa vad man faar för första siffra paa streckkoden ;) Faar man 5 eller 6, ja daa är man tämligen rökt
Citera
2016-10-16, 15:42
  #5
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Ok hur mycket fickpengar behöver man? Jag stannar i 12 dagar och då ska jag försöka hinna med att åka till Petra.Är det lättraggat där nere? Får man ligga som icke jude? Dom israeler jag har stött på utomlands har varit extremt otrevliga,dryga och rasistiska.Men så behöver det ju inte vara när man väl åker dit.
Det går att knulla utan att vara jude. Va jävligt på med betoning jävligt på. Jag har ingen aning om hur mycket fickpengar du behöver.
Citera
2016-10-20, 14:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Jag åker till Israel om 10 dagar.Jag kommer att bo i Tel Aviv och ska försöka se så mycket historiska platser som möjligt.Vad ska man tänka på när man är där? Är Sverige/svenskar populära i Israel? Hur är säkerhetsläget nu? Hur är israeler som folk? Är dom trevliga,otrevliga,dryga? Är mat och öl dyrt? Vad kostar en taxi?

Om det är nån annan som kommer att vara där samtidigt så får ni gärna hör av er

Prisnivån är ungefär som i Sverige. Säkerhetsläget är lugnt. Man vet inte så mycket om svenskar, men många associerar Sverige med Malmö och muslimer. Israeler är lite mer burdusa och rakt på sak än svenskar, det är mer mellanöstern-mentalitet som gäller, men som alltid är det svårt att generalisera om sånt.
Citera
2017-07-14, 13:11
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Allt är svindyrt. Judarna i Tel Aviv är väldigt trevliga och brudarna är snygga. I Jerusalem beter sig judarna som svin men det är en häftig stad ändå. Flygplatskontrollen på hemvägen är vidrig.

Svindyrt beror på ditt välstånd och kontakter i landet. Har bra ställt i Stockholm, Östermalm som är i Tel Avivs undre standard, rent prismässigt. Sen får jag mellan 25-50% på samtliga stammisställen.

Det finns dock en skillnad på Judar och Israeler, du har tyvärr träffat den fula sorten /Judar/

Om man inte prompt måste till Jerusalem lr salta havet, så är TLV bra nog. Om du inte gnäller så mkt.

En stor miss många gör är att se Israelerna som "typiska-för-sin-sak" majoriteten jag känner/träffar ser exempelvis judar som ett dåligt fenomen som bara tänker på pengar.

Säkerhetsläget är alltid bra. They got it covered. Svenskar är lite exotiska här. Det är rätt kul.

Jo man får ligga om man vill, att orera kring homogenitet för flyktigt sex och inte barnafödande med en kultur som har samma standard som Europa (ge-o-ta) är ungefär som att kissbajsa i rymden.

Judiskor är klurigt, Israeliskor öppnar benen för rätt charm som vilken jävla slyna som helst.

Har man FB-kuk så.....
__________________
Senast redigerad av Eldstorm 2017-07-14 kl. 13:19.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2772369

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback