2016-10-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag blev omkörd av en ambulans som körde i den riktningen strax efter kl 13. Trots utryckning så körde den inte så snabbt som de brukar göra vid en utryckning så de hade nog redan fått besked om att den avlidne redan var stendöd.

Förmodligen. Hade den avlidne inte vart stendöd hade de nog haft mer bråttom. 👍
Citera
2016-10-15, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fatal
Nu gissar du ju enbart på en ålder. Att folk runt 20 hänger vid sjön. Och då gissar jag på att det är på den andra sidan vid lekplatsen.

Edit: stavfel

Det går så mycket folk där så tror inte någon skulle kunna ligga vid lekplatsen utan att någon skulle se kroppen i vattnet.
Kolla bilden i Expressen, dom står på gångvägen på sjösidan mot Idtjärnsgatan inte vid lekplatsen eller vid fotbollsplanen.
Citera
2016-10-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Det går så mycket folk där så tror inte någon skulle kunna ligga vid lekplatsen utan att någon skulle se kroppen i vattnet.
Kolla bilden i Expressen, dom står på gångvägen på sjösidan mot Idtjärnsgatan inte vid lekplatsen eller vid fotbollsplanen.

Jag passerade där strax efter 1400. Avspärrningarna är i skogsdungen vid gångvägen som går mellan Mölnesjögatan och Idtjärnsgatan
Citera
2016-10-15, 19:07
Medlem
mjohan84s avatar
om kroppen legat länge så kanske det är "revisorn"
Citera
2016-10-15, 19:23
Medlem
Det bör alltså vara ungefär här som man gjort fyndet:

http://kartor.eniro.se/m/mJf0H

Har försökt markera med gult ungefär vart man spärrat av, men någon som bor i närheten kan kanske ge en mer exakt bild av det hela:

http://imgur.com/V0Q2zj5

Trappans som syns på denna bild på GP:s hemsida ligger, om jag inte missminner mig, på rödmarkerad plats på min kladd ovan.

Undrar vem den avlidne är? Och kan det vara ett självmord? Tänker då främst på att bostadshusen ligger endast ett stenkast bort. Runt hela sjön finns hus och även elljus. Så att någon bragts om livet på platsen, eller att man dumpar ett lik där utan att någon sett eller hört något, känns otroligt.
Senast redigerad av oddman84 2016-10-15 kl. 19:29.
Citera
2016-10-15, 19:34
Medlem
Finns några försvunna personer i och runt Gbg, möjligen någon av dem.
Citera
2016-10-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Det bör alltså vara ungefär här som man gjort fyndet:

http://kartor.eniro.se/m/mJf0H

Har försökt markera med gult ungefär vart man spärrat av, men någon som bor i närheten kan kanske ge en mer exakt bild av det hela:

http://imgur.com/V0Q2zj5

Trappans som syns på denna bild på GP:s hemsida ligger, om jag inte missminner mig, på rödmarkerad plats på min kladd ovan.

Undrar vem den avlidne är? Och kan det vara ett självmord? Tänker då främst på att bostadshusen ligger endast ett stenkast bort. Runt hela sjön finns hus och även elljus. Så att någon bragts om livet på platsen, eller att man dumpar ett lik där utan att någon sett eller hört något, känns otroligt.

Dina markeringar stämmer perfekt
Citera
2016-10-15, 19:38
Medlem
Steff83s avatar
Ja. Det måste ju vara fråga mord detta. Inget snack.
Citera
2016-10-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erot44
Dina markeringar stämmer perfekt
OK - tack för bekräftelsen! Är själv från dessa trakten men det var länge sedan jag vandrade runt i just detta område.

Tråkigt oavsett vad som skett, men med tanke på fyndplatsen så känns det verkligen orimligt att någon mördats (eller ett lik dumpats) här. Platsen - Idtjärn - är öppen, upplyst, omringad av hus och med folk i rörelse på nästan alla timmar av dygnet. Tror det handlar om självmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Det måste ju vara fråga mord detta. Inget snack.
Varför tror du det?
Citera
2016-10-15, 19:55
Medlem
Svårt o se självmord. På nätterna är det helt öde, inte alls många som går där.. vi vet ju inget om händelseförloppet men jag misstänker att detta hänt inatt nångång
Senast redigerad av snc 2016-10-15 kl. 20:00. Anledning: Fel
Citera
2016-10-15, 19:56
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
om kroppen legat länge så kanske det är "revisorn"

Vem är det?
Citera
2016-10-15, 19:59
Medlem
Elina_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Finns några försvunna personer i och runt Gbg, möjligen någon av dem.

Finns bara en försvunnen vad jag vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in