Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-09-12, 17:18
  #49
Medlem
Skulle vara intressant att veta om den interagerar med andra mediciner.
Citera
2019-09-16, 03:06
  #50
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Förutom dessa grupper så finns det tecken på att Tianeptine är en effektiv behandling mot depression inom Autism, dock så är det inte alls lika tydligt och dess effekt på det opioida systemet är EXTREMT oroande, med tanke på att nyare rön har hittat kopplingar mellan beroendepersonlighet och autism, samt att felaktigheter i dom endogena opioida systemen är den andra stora konkurrerande teorin om patologin inom autism, utöver den glutamaterga - det finns m ao anledningar varför så många austister här på Flashback dras till dom opioida preparaten...

Intressant substans. Och visst är det så att "autister" dras till opiater, inte för att de har en beroendepersonlighet utan för att just opiater påverkar dem/oss. Kollar man på andra substanser t ex nikotin, så finns det många med autism som inte ens kan bli beroende. Vissa andra substanser är också autismovänliga och nyttjas mindre av "autister" än andra.
Citera
2020-01-21, 19:39
  #51
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Vart får man tag på Tianeptine sulfate nuförtiden?

Nootropicsdepot hade den förut men vet ej vart man ska få tag på den nuförtiden?
Citera
2020-02-14, 18:39
  #52
Medlem
Jag har en kontakt, skicka PM
Citera
2021-03-06, 12:57
  #53
Medlem
Är detta fortfarande lagligt? Ser det inte säljas längre.
Citera
2021-03-08, 15:49
  #54
Medlem
Voglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themansam
Är detta fortfarande lagligt? Ser det inte säljas längre.
Tianeptine Sodium säljes i Sverige av diverse webbshoppar. Sulfat vet jag ej. Skulle inte förvåna mig om detta narkotikaklassas detta år...
Citera
2021-10-26, 00:33
  #55
Medlem
StriveUpwardss avatar
Någon här inne som har erfarenhet av både tianeptin och amineptin? Hur skiljer dom sig?
Citera
2021-10-26, 00:43
  #56
Medlem
StriveUpwardss avatar
Och hur kommer det sig att dessa läkemedel inte verkar användas medicinskt i större utsträckning? Läser att intresset är svalt bland läkemedelsföretagen. När man läser om tianeptin och amineptin så verkar de ha få biverkningar i kombination med god effekt. Amineptin verkar fungera på samma sätt för dopamin som SSRI gör för serotonin. Kan tänka mig att många patienter som får SSRI utskrivet hade fått bättre effekt av amineptin, av det jag läser så gäller det speciellt patienter som lider av passivitet, inaktivitet (vilket SSRI ofta kan förvärra), men även ångest och oro.
Citera
2022-01-31, 12:34
  #57
Avstängd
Syns skiten på urinprov, analys alltså. Kan man ta om man står på Saroten samtidigt?
__________________
Senast redigerad av WeedGrower 2022-01-31 kl. 12:38.
Citera
2022-08-05, 12:08
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Dom är helt olika...

Och det borde du ju fattat om du tittat lite på vad dom förskrivs mot - Pregabalin (lyrica) skrivs ut mot kronisk smärta och Generellt Ångestsyndrom - den är främst ångestdämpande och hjärndämpande överlag.

Tianeptin skrivs ut mot depression. Dess effekt på ångest är ringa, tyvärr. Snarare kan den vara lite stimulerande för en del, och detta upplevs då som ångestframkallande.


För övrigt så anser jag att den som är så dum att han använder Phenibut, som är en kombination av en potent benzo och Gabapentinoid, är en imbecill - det står överallt på nätet att abstinensbesvären är värre än från båda.
Har nog läst allt som går att läsa om Phenibut men aldrig att det skulle framkalla någon abstinens!
Citera
2023-07-03, 16:15
  #59
Avstängd
GaranteratMangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Tianeptine Sodium säljes i Sverige av diverse webbshoppar. Sulfat vet jag ej. Skulle inte förvåna mig om detta narkotikaklassas detta år...
Av någon okänd anledning bestämde de sig för att inte narkotikaklassa. Det kan förstås rivas upp om det skulle börja dyka upp massa problem. Överdoser, olyckor, beroende, tullbeslag.
https://www.lakemedelsverket.se/4a98...-tianeptin.pdf
Citera
2024-01-12, 13:26
  #60
Medlem
Någon som kör på Tianeptine idag? Vart får ni isåfall tag på det?
Undrar även om nån kan gröna denna sida? swechem.nu
Svar uppskattas!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback