Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-14, 21:52
  #1
Medlem
schtaans avatar
Kör senaste versionerna av dessa båda, efter senaste Mint uppdateringen slutade Chrome att uppföra sig som den brukat. Tidigare så loggade den in automatiskt på de websidor jag använder (nyheter/ansiktsboken/twitter/ mm) men nu så måste jag hjälpa till med att iallafall klicka på login knappen, hämskt irri. Har testat med att rensa alla kakor och det gjorde ju inte saken bättre. Den fyller i användar uppgifter & lösen men det är allt. Har också tillägget PassWordBox installerat. Det funkar som det ska så länge som inte burken startats om, efter omstart är det tillbaka till iq fiskmås igen. Vad göra??
Citera
2016-10-15, 17:15
  #2
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag har också problem med Chrome på LinuxMint 18:
Chrome hänger sig direkt när det har startat och sedan får man vänta några minuter innan man kan använda Chrome

När väl Chrome har kommit igång beter den sig på samma sätt som TS beskriver.
Därför har jag Firefox som standardläsare och Chrome som "andraläsare" tills jag hittat vad problemet är
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2016-10-15 kl. 17:17.
Citera
2016-10-17, 19:31
  #3
Medlem
Peter77s avatar
Jag kör chrome till netflix och men kör opera som standard annars. Tycker den är betydligt rappare och mycket snyggare än FF.

Vilken skrivbordsmiljö kör ni? På min spelburk/ws kör jag mint 18 med Mate, har tidigare kört 18 med xfce på laptopen. På ingen av dem har jag råkat ut för de bekymmer ni beskriver med Chrome. Har tidigare kört mint 17.3 både med mate och xfce, även då var det inga problem.
Citera
2016-10-17, 19:49
  #4
Medlem
testa att stänga av chrome, sen köra nedan och starta det igen.

mv ~/.cache/google-chrome ~/.cache/google-chrome.old
__________________
Senast redigerad av e. 2016-10-17 kl. 19:58.
Citera
2016-10-17, 19:54
  #5
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e.
testa att stänga av chrome, sen köra nedan och starta det igen.

mv ~/.cache/google-chrome ~/.cache/google-chrome.old

Säg det till dom andra i tråden, det är dom som har bekymmer, inte jag
Citera
2016-10-17, 19:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Säg det till dom andra i tråden, det är dom som har bekymmer, inte jag


Haha, ja det borde jag ha gjort
Citera
2016-11-14, 14:17
  #7
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Jag har inte gett mig på Mint 18 ännu så kanske kommer med utdaterade tips men kanske det kan vara problem med seahorse? Har du bara en användare på datorn kan du prova att ta bort keyringen, kika här https://community.linuxmint.com/tutorial/view/916

Hur ser det ut under chrome://settings/passwords finns det några sparade? Inte för att jag tror att det finns något där, men kika chrome://crashes och se om det finns någon information.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback