Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-26, 21:49
  #25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptensgatan
Hade velat se frågor om hur dom i programmet tolkar våldsamma verser,.

Hade

Jag tror det kan bli ett intressant program i alla fall.
Nu såg jag bara sista 5 av skiten men det enda dem tog upp var nån vers om att man inte ska skada varandra typ. Det är ju det hela programmet går ut på. Sprida massa godhetspropaganda i pedofil muhammeds namn.
Citera
2016-10-27, 13:46
  #26
Medlem
MartinStLouiss avatar
Är det någon som vet hur många tittare programmet hade? Det känns som att idén har floppat ganska hårt.
Citera
2016-10-27, 15:01
  #27
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Är det någon som vet hur många tittare programmet hade? Det känns som att idén har floppat ganska hårt.

Jag vet att det finns en familj här i huset som kollar i.a.f. De har nio ungar och är redan övertygade. Sen finns det några i Vivalla också tror jag.
Citera
2016-10-28, 09:11
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Fantastiskt!
Kommunistfeministmuslimgerillan inom SVT ger fanimig inte upp oavsett vad dessa muslimer gör i världen.
Det är ju så djävla bra med muslimer i Sverige.
Det är ju bara att titta på alla framgångssagor som muslimerna har skapat just nu både i världen och "orten" i Sverige.
Det är verkligen en bra "religion" att införa i demokratiska samhällen i västvärlden.

Hur fan kan dessa djävla TV-program få skapas för svenska licenspengar, HUR FAN?

Arma, ARMA djävla Sverige

Kommunismen förkastar religion. Läs en bok!
Citera
2016-10-28, 11:21
  #29
Medlem
Tittarsiffror finns på mms.se. Första programmet hade 200 000 tittare, som vanligt för svt så var genomslaget störst i gruppen 60+.

Det är intressant att de framhåller religionen som människors primära identitet. I en västerländsk demokrati är annars religion en privat angelägenhet och det är en helt centralt att alla människor är lika inför lagen.

Svt verkar vilja styra in på ett synsätt som påminner om hur det fungerade i det Osmanska riket. Där befolkningen delades in efter sin religiösa tillhörighet och även rättsskipning och skatteindrivning till viss del sköttes av de religiösa samfunden.

Ett sånt samhälle går inte riktigt ihop med de vänsteridéer som Hanna Stjärne och hennes likasinnade har.
Citera
2016-10-28, 19:10
  #30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nu såg jag bara sista 5 av skiten men det enda dem tog upp var nån vers om att man inte ska skada varandra typ. Det är ju det hela programmet går ut på. Sprida massa godhetspropaganda i pedofil muhammeds namn.
Bahareh Andersson är ju med och hon är ju en av många dom tar striden gentemot destruktiva islamska normer.
Citera
2016-10-28, 20:17
  #31
Medlem
Continental Ops avatar
Det finns ju trots allt vettiga muslimer, problemet är att man sällan hör av dem i media. Man får väl hoppas att de hittar ett par såna, annars kan ju detta slå tbx
Citera
2016-10-29, 20:16
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Det finns ju trots allt vettiga muslimer, problemet är att man sällan hör av dem i media. Man får väl hoppas att de hittar ett par såna, annars kan ju detta slå tbx

hoppas du skojar? klart som fan det finns vettiga muslimer? jag har muslimsk bakgrund (familj, släkt är muslimer) och de är precis som vilka människor som helst....
Citera
2016-10-30, 00:36
  #33
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halalala
hoppas du skojar? klart som fan det finns vettiga muslimer? jag har muslimsk bakgrund (familj, släkt är muslimer) och de är precis som vilka människor som helst....
Som vem som helst till dottern knullat vit man och druckit alkohol eller sonen kommer ut som homosexuell. Då kommer denna sanna islam fram i varje patriarkal muslim; slöjan på, absolut kontroll och förvisning av sonen.
Citera
2016-10-30, 09:13
  #34
Medlem
Zaedrewss avatar
Såg några sekunder av det och visst inte överraskad. En kvinna i slöja sa att hon inte var underkastad och sedan mest spydde skit på vita svenskar. SVT slutar aldrig att förvåna.
Citera
2016-10-30, 13:59
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Tittarsiffror finns på mms.se. Första programmet hade 200 000 tittare, som vanligt för svt så var genomslaget störst i gruppen 60+.

Det är intressant att de framhåller religionen som människors primära identitet. I en västerländsk demokrati är annars religion en privat angelägenhet och det är en helt centralt att alla människor är lika inför lagen.

Svt verkar vilja styra in på ett synsätt som påminner om hur det fungerade i det Osmanska riket. Där befolkningen delades in efter sin religiösa tillhörighet och även rättsskipning och skatteindrivning till viss del sköttes av de religiösa samfunden.

Ett sånt samhälle går inte riktigt ihop med de vänsteridéer som Hanna Stjärne och hennes likasinnade har.
Första avsnittet av "Jag är muslim" blev ett mysigt trivselprogram som mest verkade gå ut på att implicit skuldbelägga vårt land för att vi inte längre är lika nyfikna på nyanlända muslimer som vi var 1930. Då fanns det bara fem stycken muslimer i Sverige [källa: folkräkningen 1930, som inkluderade uppgift om religiös tillhörighet].

Inför kommande program hoppas jag det blir mer bäring på muslimers förekomst/spridning/inflytande i nutida samhället. Det skulle vara oerhör intressant att höra programledare Anna Lindman eller medverkande religionsvetare Simon Sorgenfrei reflektera över sina egna livsval, exempelvis varför båda två har valt att bosätta sig i områden helt befriade från slöjor och utländska efternamn på dörrarna (Hornstull respektive Sköndal).

Det skulle också vara intressant att höra en bredare diskussion kring de långsiktiga konsekvneserna av att politiska eliten och medieeliten ej andas samma luft/har barn på samma dagis/handlar mat i samma affärer som de muslimer programmet handlar om.

Om man inte vågar beröra dylika frågor kommer TV-serien bara att bli ett stycke tingel-tangel TV. Anna Lindman kan vara tuff när det krävs, för ett år sedan gjorde hon slarvsylta av Ulf Ekman i Uppdrag Granskning.

Jag tycker dock att det är intressant att höra Mohammad Fazlhashemi intervjuas. Hans svar är ofta genomtänkta och nyanserade.
__________________
Senast redigerad av Skewie 2016-10-30 kl. 14:58. Anledning: Språkliga korrigeringar
Citera
2016-10-30, 14:13
  #36
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Förskta avsnittet av "Jag är muslim" blev ett mysigt trivselprogram som mest verkade gå ut på att implicit skuldbelägga vårt land för att vi inte längre är lika nyfikna på nyanlända muslimer som vi var 1930 då det bara fanns fem stycken muslimer i Sverige [källa: folkräkningen 1930, som inkluderade uppgift om religiös tillhörighet].

Inför kommande program hoppas jag det blir mer bäring på muslimers förekomst/spridning/inflytande i nutida samhället. Det skulle vara oerhör intressant att höra programledare Anna Lindman eller medverkande religionsvetare Simon Sorgenfrei reflektera över sina egna livsval, exempelvis varför båda två har valt att bosätta sig i områden helt befriade från slöjor och utländska efternamn på dörrarna (Hornstull respektive Sköndal).

Det skulle också vara intressant att höra en bredare diskussion kring de långsiktiga konsekvneserna av att politiska eliten och medieeliten ej andas samma luft/har barn på samma dagis/handlar mat i samma affärer som de muslimer programmet handlar om.

Om man inte vågar beröra dylika frågor kommer TV-serien bara att bli ett stycke tingel-tangel TV. Anna Lindman kan vara tuff när det krävs, för ett år sedan gjorde hon slarvsylta av Ulf Ekman i Uppdrag Granskning.

Jag tycker dock att det är intressant att höra Mohammad Fazlhashemi intervjuas. Hans svar är ofta genomtänkta och nyanserade.

Det är klart de är.
Och nej, vi kommer inte att få se elefanten i rummet, nu heller.
Serien är till för att belysa det som är bra med Islam, samt att vi är ett mångkulturellt samhälle.
Möjligen får du se de problem muslimer har och får här i Sverige. Men inte de problem vi svenskar får av mångkulturen.

Lite lustigt egentligen, att ingen i "eliten, dvs. politiker, media och avdankade kändisar begriper att de skulle vinna på att se problemen och försöka lösa dem, istället för att sopa dem under mattan.

Att vara öppen om kulturkrockar och problem, från båda håll, gynnar ju i längden oss alla. Inklusive muslimerna. Varför denna enahanda vinkling och ståndpunkt?

Det vet vi väl alla, att man måste kompromissa vid konflikter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback