Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-08, 15:31
  #157
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Nu är jag visserligen skeptiskt lagd. Men jag har funderat tidigare på om det är så att fighters tar avstånd från Dolce, när det kommer rubriker om att någon av "hans" fighters ska haft problem med honom eller så. Eller om det är Dolce som tar avstånd från fighters som har problem med att fixa vikten, för att på så sätt enklare kunna leva upp till sitt varumärke att ingen bommar vikten under honom..

Generellt sett tycker jag det verkar som om jänkarna har svårare med vikten än andra nationaliteter. Det kan bero på att majoriteten av utövarna är jänkare. Men jag tycker ändå det är sällan man hör om att någon ur den skara fighters som något annat land har producerat som gång på gång har problem med vikten. Man hör inte heller om dessa länders nya revolutionerande metoder och deras Dolce-liknande "magiker". Utan man hör ingenting, de bara fixar vikten helt enkelt.

Vad jag vill ha sagt, och som jag nog sagt tidigare, är att jag tycker det verkar som om man märkligt nog har legat efter med kunskap om kosthållning och vettiga dietister tidigare. Varav behovet av personer som Dolce är mer efterfrågat där än på andra håll.

Det är helt naturligt att folk blir misstänksamma när det är nån som är framgångsrik i sitt område. Hur man än vänder och vrider på det visar ju hans facit att han är väldigt framgångsrik i det han gör. All kred till honom för det.
Citera
2017-01-08, 20:46
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Rhonda Rousey hade sån överdriven tro på sig själv att hon övergav sin egen specialtalang för att ge sig på något hon bara har greppat till 20%.Hur fan kan man vara så korkad att man tror att man inte behöver sparring på deras nivå? Det räcker med att fjanta runt i ringen och slå på mitsar med en coach som dessutom är ifrågasatt när det gäller boxningens grunder.Tom. folk som inte tävlar sparras mer än vad hon gjorde
Hur vet du att hon inte sparrades?

Förstår inte riktigt varifrån alla fått detta att hon bara slår mittsar 24/7.
Vilken information är det baserat på? UFCs fem-minuters promo videos där de showar för kameran?
Eller har någon med insyn faktiskt beskrivit Rondas camp som sparringfritt?

Pennington gick ut nyligen och berättade att hon faktiskt sparrades med Ronda inför denna fight men under hemlighet.
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2017-01-08 kl. 20:50.
Citera
2017-01-08, 21:03
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plataoplomo
Jag blev imponerad av hans head movement, duckade undan massa slag som om hans såg de i slow motion.
Japp. Jag tror Cody var smartare och mer förberedd på Cruz fotarbete än det motsatta.
Han har antagligen studerat Cruz noga, det finns massor av minuter med video på exakt hur Cruz jobbar med fötterna och det verkar som Cody kunde syna hans mönster rätt väl.
Medan Cody i tidigare matcher inte riktigt hade visat upp sitt fotarbete eller headmovement, så Cruz va inte beredd på det.

En riktigt bra analys här. 6 minuter in börjar de komma in på Cruz rörelsemönster och man ser tydligt att de gångerna Cody dansade i ringen var det när han insåg att han synat ett av Doms klassiska mönster
https://www.youtube.com/watch?v=Qo9d37prh5s

Men jag är faktiskt inte orolig för att fler kommer kunna göra detta, för som vi såg i femteronden så gjorde Cruz en mindre comeback och träffade lite mer än tidigare.
Tror Dom är tillräckligt smart för att komma tillbaka, och att han är en sån som blir bättre mot etablerat motstånd som han kan studera.
Citera
2017-01-09, 05:41
  #160
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Hur vet du att hon inte sparrades?

Förstår inte riktigt varifrån alla fått detta att hon bara slår mittsar 24/7.
Vilken information är det baserat på? UFCs fem-minuters promo videos där de showar för kameran?
Eller har någon med insyn faktiskt beskrivit Rondas camp som sparringfritt?

Pennington gick ut nyligen och berättade att hon faktiskt sparrades med Ronda inför denna fight men under hemlighet.

Det kommer garanterat från insyn i hennes camp eftersom tex Kenny Florian och Jon Anik diskuterar det i en podd och flera MMA profiler nämner det.Personligen tycker jag det syns med tanke på hennes reaktioner att hon är en "mitsfighter".En fighter som sparras regelbundet reagerar på ett helt annat sätt än vad hon gör.Jag skulle tro att de fighters som fick skriva på sekretessavtalet är en av källorna till att det inte förekom riktig hård sparring.
__________________
Senast redigerad av withnoname 2017-01-09 kl. 05:50.
Citera
2017-01-09, 20:24
  #161
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det kommer garanterat från insyn i hennes camp eftersom tex Kenny Florian och Jon Anik diskuterar det i en podd och flera MMA profiler nämner det.Personligen tycker jag det syns med tanke på hennes reaktioner att hon är en "mitsfighter".En fighter som sparras regelbundet reagerar på ett helt annat sätt än vad hon gör.Jag skulle tro att de fighters som fick skriva på sekretessavtalet är en av källorna till att det inte förekom riktig hård sparring.

+1

Frågan är vad hon egentligen pysslat med under campet. Firas Zahabi gick ut häromdagen med att allt inte kan skyllas på Edmund, och trots att Edmund är en jävla pajas så tycker jag ändå att Firas har rätt. Det kan mycket väl vara så att Ronda inför matchen hade en helt ok boxning, åtminstone tillräcklig för att ducka de värsta smällarna, dela ut en och annan själv för att sen stänga distansen. Sen när Nunes prickade henne det första hon gjorde så brann det och allt vad gameplan hette åkte ut genom fönstret.

När man kollar på matchen, repriserna i synnerhet, så ser man att det är noll, NOLL huvudrörelse. Hon står rakt upp och ner med sin löjliga gard och med huvudet i vädret som en enda stor måltavla, blir prickad med ganska så basic 1-2 kombinationer som med ganska enkla medel kunnat undvikas eller åtminstone lindrats. Samtidigt vrålar edmund "head movement" för full hals, men såklart förgäves (finns en isolerad ljudupptagning från hennes hörna för er som inte vet), noll respons och sen går allting snabbt utför.

Så jag börjar tro att felet ligger mer hos henne än vad man kanske först anat. Hon såg värre ut i den här matchen än mot Holm, hon blev så jävla utskåpad att domaren fick rädda henne.
Citera
2017-01-10, 19:55
  #162
Medlem
Är Cruz vs Cody årets fight?
Eller är man bara förblind av att den skedde så nyligen
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det kommer garanterat från insyn i hennes camp eftersom tex Kenny Florian och Jon Anik diskuterar det i en podd och flera MMA profiler nämner det.Personligen tycker jag det syns med tanke på hennes reaktioner
Garanterat?
Det enda jag hörde från dom va "She didn't spar at all, as we heard rumblings about before the fight", dvs att de bara läste upp lösa rykten.

Jag tror säkert det kan va sant men anar bara ugglor i mossen kring att såna här saker går från rykten till etablerade sanningar.

Även om du personligen tycker hennes reaktioner är dåliga så måste det ju gå att få så kassa reaktioner även om man sparras frekvent, då många sparar på 50% och då kan det ändå bli en helt annan reaktion när man får en 100%:ig smocka i den riktiga fighten.
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2017-01-10 kl. 19:57.
Citera
2017-01-10, 20:43
  #163
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan

Även om du personligen tycker hennes reaktioner är dåliga så måste det ju gå att få så kassa reaktioner även om man sparras frekvent, då många sparar på 50% och då kan det ändå bli en helt annan reaktion när man får en 100%:ig smocka i den riktiga fighten.
Fast hon har ju tidigare haft helt ok reaktioner på att få en smäll, clincha och ta ner bruden. Det känns som de tränat på något helt annat än vad som är hennes naturliga instinkter denna gången (och holm-matchen också).

Ronda är som bäst när hon pressar framåt så att hon kväver motståndarens offensiv och kommer hon nära är det nedtagning-armbar. Vad som har hänt efter Correia-matchen är att hon istället försökt cirkla ut och boxas, vilket är helt efterblivet när man har ett sådant groundgame och nedtagningar från clinch som hon har.
Citera
2017-01-11, 01:53
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Man kan kontra med logiska saker även om man blir träffad. Exempelvis att röra på sig i sidled, försöka sig på en takedown osv osv. Att reda ut ett storm från motståndaren är en stor del av att vara en UFC fighter. Man är inte körd bara för att man blivit träffad. Då hade i stort sett alla fighter avslutats i första ronden.
Alltså, du begriper inte. När du blir slagen, du reagerar med det som du har imprintad i hjärna, du tänker inte. Det som är inövat in i helvete blir din reaktion. Du har bara tittat på fajter på TV, så du har inte den insikten. Allt jag säger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback