Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-12, 20:58
  #1
Medlem
Vad är det jobbigaste / obehagligaste som hänt er under påverkan av dessa hallucinogena droger?

Min andra gång på syra så var jag med en människa jag inte kände helt ordentligt, ett par timmar in i trippen så började han bete sig riktigt märkligt, han ställde sig upp och kastade saker i golvet, sedan började han säga massa obehagliga saker och nästan gråta varpå jag blev ordentligt skraj och detta resulterade i att hela trippen dog...

En annan händelse var när min väns mor ringde och berättade att hans far fått en hjärtattack, då rusade han ut ur huset och skrek, jag hann aldrig koppla vad som hänt och ensam blev jag kvar helt livrädd.
__________________
Senast redigerad av ADD-jag 2016-10-12 kl. 21:41.
Citera
2016-10-13, 03:13
  #2
Medlem
Drinkycrows avatar
(Spanien)
Första gången jag köpte syra för att sälja så blev jag lite lurad av den här jävla chilenaren och slutade med att jag fick lappar på typ 70 mikrogram så jag tog tre stycken. Fick en ganska bra tripp. Hängde mest i köket och på terassen. Saker är den att när jag tar syra så röker jag galet mycket gräs. Så efter ett tag lessna jag på att gå till mitt rum och hämta hela tiden, skitjobbigt när man ändå trippar rätt hårt. Så går in i mitt rum och plockar ett av de tre heggen jag hade(i stora ziplocks) och lägger på köksbordet, påsen var mer än halvfull kanske 60 gram eller så.

Så trippar i solen med min kompis men min kompis har en nyanländ svensk snubbe med sig som typ satt i köket och gjorde någon skit när vi var ute och rökte en fet och trippa järnet. Så ringer någon på dörren och han bara släpper in dem men jag hör dörren så går in för att kolla med jointen i näven och allt. Anar oråd direkt när jag ser dem. Två välbyggda långa män i typ jeans och läderjackor.

Grejen är att jag bodde med den här väldigt odiskreta kranen som omsatte mängder jag bara kunde drömma om och de där snubbarna ser inte ut som några kunder eller så men tänker att det är folk han jobbar med, typ de som brukar leverera kilona. Men ja oavsett går mot dem då och de frågar mig var XXXX är och jag säger bara XXXX är inte här han har lämnat landet(inga detaljer om vilket land eller något annat dumt). Då drar de upp polisbrickor såklart

Jag trippar som fan och tänker bara oh shit och släpper jointen. Grejen är att köket var precis innanför dörren så de hade ingen rätt att söka och vi skulle egentligen inte släppt in dom ens(idiotsvenne) men gräset ligger ju där framför. Och även om jag mer eller mindre peakar på min tripp så fattar jag att de 300 gram md, 50 lappar och småmängder andra droger jag har knappast kommer landa mig i kåken i åratal eller så. Men samtidigt kändes det som ett riktigt film-moment. Busted! Slut på det lätta roliga livet, möjlig snabb omgång i spanskt fängelse.

Men jag håller ändå masken rätt bra, de frågar lite obetydliga frågor, svarar undvikande, de fattar att jag inte säger så mycket rätt fort men frågar massa konstig skit. Minns vi hade en sån här vattenkanna med filter i och de frågade vad är det här för nåt och hur den funkar. Fett skumt. Men efter att de fattat de inte kommer få någon info så frågar de om gräset på bordet. Vems gräs är det? Jag svarar att det är bordets gräs, det låg här när vi kom. Svennarna höll på att pissa ner sig

Men min mardröm får ett snabbt slut för när de känner de inte får mer drar de. De kom inte för mig. De lämnar gräset, de ID:ar mig inte, ingenting. Flyttar alla mina olagligheter till en annan adress och väntar på en husrannsakan som aldrig kommer tack gud att det inte var svensk polis.

Min flickvän var ute med hunden och missade hela grejen, vilket var bra för hon får ångestattacker lätt. Den nyinflugne svenska killen var rätt skärrad, minns inte om jag skällde ut honom eller inte. Minns inte hans namn och tror inte han kom tillbaka. Ibland funderar jag på hur hans upplevelse var

Ny i stan, hänger med en polare till hans kran för att hämta lite gräs. Möts av en drinkycrow som slängt i sig lappar och ser mer gräs än han sett i sitt liv(han sa uttryckligen att han aldrig sett så mycket gräs innan, typiskt svenne som röker lite holk). Den väldigt sketchy drinkycrow förklarar att polisen inte bryr sig om vad du gör i det eget hem och försöker luska ut om du skulle vara intresserad av lite syra eller något kul.
Öppnar dörren, två stora män, poliser, värsta filmscen. Han såg så rädd ut och jag minns inte hans namn ens en gång. Han vaknar nog kallsvettig om natten ibland
Citera
2016-10-13, 12:35
  #3
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
(
Jag svarar att det är bordets gräs, det låg här när vi kom.
Man måste vara trippad för att svara det
Citera
2016-10-14, 18:13
  #4
Medlem
När någon får psykbryt och inte går att hämta tillbaka efter försök. Prata med ambulans personal medans trippen kickar och snuten rullar in. Handlar inte om sig själv längre då, men ändå drar man för att vad är alternativet!? Vad vill du veta egentligen?
Citera
2016-10-14, 21:07
  #5
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Man måste vara trippad för att svara det

Är väl det bästa man kan svara? Vet en snubbe som hamnade i långdragen rättegång för att han svarade fel på nästan exakt samma fråga
Citera
2016-10-15, 09:59
  #6
Medlem
1000001s avatar
Varje gång jag blinkade/blundade var det som en virvel jag drogs ned i, i stil med detta:
http://pa1.narvii.com/5806/75211f15d...6d5db76_hq.gif

Hamnade där på grund av att jag kämpade emot trippen..
Citera
2016-10-18, 12:29
  #7
Medlem
Bluepants avatar
Det obehagligaste egentligen som kan hända under trippar tycker jag är sådant som känns övernaturligt men ändå oklart ifall det är verkligt eller inte. Kan bara vara jag personligen eftersom att jag är lite nojjig vad gäller "det okända".

När man t.ex känner att man på något vis möter eller har kontakt med en annan varelse som man inte vet ifall den faktiskt existerar eller ifall det bara är hallucination, och det sedan går dåligt. Då kan det kännas som att man är jagad av den här varelsen/anden/alien på sätt och vis. Man kanske ser den vart man än kollar, inte i 100% klar verklighet som när man skulle se en annan människa, utan snarare t.ex att du kanske ser samma ansikte eller ögon överallt.

Ibland kan sådana hallucinationer t.o.m bildas av helheten av allt du tittar på, t.ex soffa, tv, vägg. Mellanrummen bildar något obehagligt i hela ditt synfält. Något läskigt trollansikte med uppspärrade, förvånade/onda ögon eller liknande. Går att hantera men när man börjar få tankar om att något övernaturligt kanske är ute efter en (lättare att få konstiga tankar i det tillståndet) så kan det bli väldigt obehagligt om det inte försvinner. Särskilt med tanke på allt sjukt och helt galet man upplever under trippar går det liksom inte att veta om det är verkligt eller inte, varför är just sådant som finns i vår vanliga värld det enda verkliga och inte annat?

Kan ta ett exempel som var relativt lätthanterligt men samtidigt lite chockerande och smått läskigt. Troligen var detta bara hallucination men som sagt

Har käkat svamp och ligger på soffan och relaxar, lyssnar på musik. Rätt som det är får jag en hallucination/intryck (och allt detta sker liksom i exakt samma ögonblick, i en och samma sekund) av att något är typ precis framför mig, ungefär som att någon står precis framför soffan där jag ligger, fast halvt osynligt, man ser bara en skymt. I samma ögonblick som jag får detta intryck känns det ungefär som att någon petar mig i ögat med något. Som om denna sak smygit upp och petat mig med sitt finger rakt i ögat från någon osynlig dimension. Jag rycker förstås till chockat, kastar bort täcket, sätter mig upp och gnuggar mig i ögat. Stänger av musiken och försöker gå och göra något annat. Det blev som tur var inget mer sen.

Troligen fick jag väl en ögonfrans i ögat eller liknande, och i samma sekund som den når ögat så tolkar min hjärna ihop allt detta i exakt samma sekund. Men obehagligt är det ju oavsett om det är verkligt eller inte.
Citera
2016-10-18, 12:55
  #8
Medlem
Attunes avatar
Känslan av att allting man sa inte betydde någonting, utan var bara ett ljud för stunden som försvann. Och så klart, tankeloopar. Man säger eller gör någonting sen fortsätter man tänka på det och bygger upp scenarion på vad som kan/ska hända för att man gjorde det man gjorde/sa det man sa.
Citera
2016-10-18, 13:30
  #9
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attune
Känslan av att allting man sa inte betydde någonting, utan var bara ett ljud för stunden som försvann. Och så klart, tankeloopar. Man säger eller gör någonting sen fortsätter man tänka på det och bygger upp scenarion på vad som kan/ska hända för att man gjorde det man gjorde/sa det man sa.

Samma kan även ske om någon försöker prata med en eller förklara något, och man verkligen inte förstår någonting av vad de säger. Det är bara konstiga ljud som kommer ut utan betydelse. Kan vara lite skrämmande. Även som du säger tankeloopar där man får för sig att samma ögonblick bara går på repeat. Ofta kan det vara någon form av deja vu grejj, fast om och om. Man kan ofta då tro sig kanske ha "fastnat" i den stunden för all evighet.
Citera
2016-10-18, 21:22
  #10
Medlem
Är det bara jag som tycker att personerna man trippar med alltid blir läskiga, de liksom blir obehagliga kan jag tycka, just därför har jag valt att trippa själv då man kan koncentrera sig på bara sig själv
Citera
2016-10-19, 08:33
  #11
Medlem
Jag hamnade i en loop där jag alltid kände mig kissnödig och förvirrad. Jag gick till badrummet och kissade men så fort jag kom tillbaks till mitt sovrum så kände jag mig kissnödig igen och tankarna jag kissade ju precis eller gjorde jag verkligen det? Var det en hallucination? Det pågick i nån timme/2. Jag lyckades ta mig ur loopen genom att kissa i ett glas i mitt rum istället Fan va fånig jag kände mig efteråt men det funkade. Var inte längre kissnödig/förvirrad efter det och kunde njuta resten av trippen
__________________
Senast redigerad av Dragonsickness 2016-10-19 kl. 08:37.
Citera
2016-10-19, 13:32
  #12
Medlem
l150s avatar
Första gången jag åt svamp ( toppisar för ca 12 år sedan) tryckte jag i mig 70-80 st, till en början var allting vackert och spännande. Men började sen bli rätt jobbigt.
bestämde mig för att gå upp på en skolgård och bara vänta ut allting, då det var massa folk hemma hos mig.
Satte mig undangömd i ett hörn och stirrade på skolgårdsklockan . Då kunde jag se tiden gå och komma närmare mitt mål att bli av med trippen.
Kaos, riktigt svampkaos.
Satt bara och stirrade på den där jävla klockan i vad som kändes som 200 år.
Efter en evighet så kom en securitasbil och satte helljuset på mig, sprang som Gollum upp i skogen och gömde mig i en buske.
När bilen försvunnit så kröp jag fram så jag kunde se klockan igen och ville bara att tiden skulle gå.
Ytterligare en evighet av kaos.

Dagen efter så gick jag upp till skolgården och såg att klockan var trasig, stod stilla.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback